hirdetés
hirdetés

Száguldott az értékesítés a 2. negyedévben

2017 második negyedévében 6,4 százalékkal bővült a magyarországi kiskereskedelem forgalma.

hirdetés

Értékben 6,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 második negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ezzel jócskán meghaladja az európai 3,7%-os második negyedévi átlagot, ennél dinamikusabban mindössze Törökország, Szlovákia és Ausztria fejlődött. Ez az eredmény, amelyet leginkább a kései húsvéti költések húztak fel, az elmúlt két év legjobb negyedéves európai átlagát hozta. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.

Az év második negyedévéhez képest erőteljesebben növekedett a mennyiségi eladás az előző negyedévvel összevetve, így 3,6 százalékon állt Magyarországon. Az európai tendencia hasonló ívet rajzol fel:a kontinensen 1,7 százalékos emelkedés következett be. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 2,8 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2 százalékkal emelkedtek.

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 6,9%-kal növekedett, a vegyi áruk piaca pedig 4,3%-kal.

„Az édességek, feldolgozott húsáruk vagy az alkoholos italok erőteljes növekedése nem meglepő a húsvét második negyedévre »tolódásával«, ugyanakkor mindegyik kategóriában szignifikáns, növekedést látunk, még a legkevésbé bővülő forró italok piaca is közel 3 százalékkal nőtt az előző év második negyedévéhez képest” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Az összes, Nielsen által mért csatorna hozzájárult a növekedéshez, de a trend továbbra is az, hogy elsősorban a diszkontok és a drogériák húzzák a piacot, a második negyedévben kétszámjegyű értékbeli növekedést érve el.”

Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 második negyedévében, hasonlóan az első negyedévi adatokhoz, ismét Törökországban mérték (+14,2%). Majd következik Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Magyarország (+6,4%) és Portugália (+6,1%). Sereghajtó, és az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc (-0,7%), előtte áll Dánia (+1,2%), Görögország (+1,9%), Finnország (+2,1) és Németország (+2,3%)

Az európai gazdasági kilábalás egyik mozgatórugója az erősödő belső keresletben keresendő.  A több országban (pl. Spanyolország, Egyedült Királyság, Németország) megfigyelhető, csökkenő munkanélküliség szintén pozitívan befolyásolja a költési kedvet kontinensszerte, miközben az árnyomás továbbra alacsony szintű. Az elemzők a kiskereskedelem teljesítményének javulását látták az elmúlt hat hónapban, amelyhez hozzájárult a szerény mértékű árszínvonal-változás és javuló mennyiségi eladás (+1,7%). Amennyiben a régiót elkerülik a nagyobb politikai és/vagy gazdasági „megrázkódtatások”, a kiskereskedelem az év hátralévő részében is folytatja a megkezdett lendületet.

Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Lengyelország (+5,3%) és Csehország (+5,1%).

---

A kiskereskedelem értékbeli növekedési üteme néhány európai országban 2017 első második, 2017 első negyedévéhez viszonyítva, százalékban.

 

      Értékbeli változás

      Árszínvonal változás

      Mennyiségi változás

Európai átlag

3,73

1,98

1,75

Svájc

-0,70

-0,90

0,20

Dánia

1,19

2,50

-1,31

Görögország

1,90

-0,40

2,30

Finnország

2,07

3,58

-1,51

Németország

2,30

2,30

0,00

Norvégia

2,33

1,00

1,33

Belgium

2,80

1,40

1,40

Hollandia

2,86

2,65

0,20

Spanyolország

2,90

0,20

2,70

Egyesült Királyság

2,90

3,80

-0,90

Franciaország

3,20

-0,10

3,30

Svédország

3,20

1,90

1,30

Olaszország

3,96

0,90

3,06

Írország

4,34

-0,57

4,91

Csehország

5,11

4,74

0,37

Lengyelország

5,27

2,11

3,15

Portugália

6,08

2,40

3,69

Magyarország

6,41

2,81

3,60

Ausztria

6,70

1,55

5,15

Szlovákia

9,33

1,94

7,38

Törökország

14,16

8,10

6,06

Forrás: Nielsen

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[211199] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél