hirdetés
hirdetés

Teszt: a Tescónál vagy az Auchannál jobb az online bevásárlás?

Nem volt zökkenőmentes, de összességében jól teljesítettek a tesztelt áruházak és a kiszállított termékkel sem volt igazán nagy gond – írja a penzcentrum.hu, hozzátéve: legyen rugalmas az, aki a fotelből szeretné elintézni a következő nagybevásárlást.

hirdetés

Szépen lassan a legtöbb élmiszermultinál elindul az online bevásárlás. A Pénzcentrum ezért most a boltok házhoz szállító szolgáltatását vette górcső alá. A hat kiszemelt áruházból egy-egy mintacsomagot rendeltek, különböző törékeny és romlandó élelmiszerekkel.

A végeredményben persze a megfelelő és szép termékek mellett az online felület egyszerűsége, a szállítási időpontok és maga a futár hozzáállása is nagy szerepet játszott.

A bevásárlólista:

  •     3 db paradicsom
  •     2 db banán
  •     4 db vizes zsemle
  •     10 db M-es tojás
  •     1 kis csomag JóReggelt keksz
  •     1 csomag óriás Túró Rudi
  •     1 doboz laktózmentes tej
  •     1 karton ásványvíz
  •     1 üveg zöld Domestos tiszítószer
  •     1 gluténmentes abonett

Kicsi a bors, de...

Az áruk kiszállítása után egy 10 kérdésből álló tesztlapot kellett kitölteni a rendelőknek, ahol 1-5-ig adhattak pontokat a különböző szempontok alapján. Így a győztes áruház összesen 50 pontot zsebelhetett volna be.

A hat Pénzcentrum által tesztelt bolt között a mezőny 3 részre oszlott. 35-ös pontszámmal a sor végére került a Pagony Közért és az Auchan házhoz szállító szolgáltatása. A középmezőnyben végezett 43-as pontszámmal a Tesco és az ABC Online. 44,1 ponttal pedig majdnem a dobogó tetejére került a GRoby és végül
a Pénzcentrum nagy online bevásárlás tesztjének győztese a Pírma áruház lett 44,4 ponttal.

Bambi is kapható

Mint beszámoltak róla, a GRoby és Príma azért is végezhetett a mezőny elején, mert a többi áruházzal ellentétben, ezekben az üzletekben nem volt feltétele az online vásárlásnak az előzetes regisztráció, ami jelentősen megkönnyítheti a bevásárlást.

A választható termékek skálája alapvetően mindegyik boltban széles, de a Pénzcentrum tesztelői szerint a legkönnyebben a Tesco és az ABC Online kezelőfelületén lehetett válogatni az áruk közül.

Fotó: 123rf.com

„Főként a kisebb áruházakból való rendelés esetén fordulhat elő, hogy nem feltétlen tudunk az általunk kedvelt márkákból vásárolni. A Pagony Közértben például egyféle tojást tudtunk csak rendelni, míg a GRobyban csak egyféle Domestos volt. Az Auchannál pedig az általunk választott szállítási címre nem szállítottak bizonyos márkájú ásványvizeket.” - írták.

Csere-bere fogadom

Áruházanként jelentősen változik, hogyan kezelik, ha éppen nincsen az általunk rendelt termékből. Az ABC Online felületén például külön jelölhetjük, melyik áruból kérünk helyettesítést, ha nincsen az eredeti változat. A Tesconál pedig külön zacskóba érkezik a cserélt áru, amelyről az átvételkor eldönthetjük, hogy megfelel-e a módosítás. A Pagony Közértből pedig megkérdezés nélkül hoztak a zöld Domestos helyett rózsaszín dobozosat.

„Ha már a hibáknál tartunk, akkor a Tescónál a paradicsomokat mérték eléggé rosszul, hiszen a rendelt 3 darab helyett közel két kiló érkezett belőle. Bár ez volt az egyetlen bolt, ahol kaptunk egy kis reklámajándékot is (egy kis alkoholmentes Heinekent). A GRoby-ból pedig szimplán csúnya paradicsom érkezett” – részletezi a tapasztaltakat a penzcentrum.hu.

Fotó: 123rf.com

Hozzátették: a GRobyból buborékfóliában hozták a tojást, de az Auchanos futár is külön megmutatta a törékeny darabokat, hogy így rendben lesz-e a termék. A GRoby, az Auchan és a Tesco még arra is figyelt, hogy a Domestos egy külön zacskóba csomagolva érkezzen, hogy még véletlenül se érintkezzen a többi termékkel. A másik három áruháznál erre nem figyeltek, ez a termék közös dobozban érkezett a többivel.

Szállítási vagy számlázási cím?

A kisebb boltoknál és az Auchannál nehéz volt szabad rendelési időpontot találnia a tesztelő csapatnak: az ABC online és a Pagony Közért nem szállít hétvégén, az Auchannál pedig szimplán tele volt már a naptár. De azért pár napon belül minden boltból sikerült megoldaniuk a rendelést.

A Prímából érkező csomagot azonban nem otthonra, hanem az irodába kapták meg, mert a futár felhívta őket, hogy esetleg korábban is ki tudja hozni a rendelt termékeket, ők pedig igent mondtak az ajánlatra. A teszt során az egyetlen igazi kellemetlenségük az volt, hogy a Pagony Közért rossz címre küldte az árukat. Az előzetes regisztráció során ugyanis két különböző címet adtak meg:

  •     egy szállítási
  •     és egy számlázási címet.

A csomagot pedig a kért napon sikerült kiszállítani a számlázási címre, ahol végül a kolléga családtagjai vették át a rendelt árukat. Miután jelezték a problémát, a cég felajánlotta, hogy másnap kihozza a termékeket a helyes címre, de végül nem éltek ezzel a lehetőséggel.

Hol, mennyiért?

Bár akadt a vásárlások között egy-két cseretermék (pl. előfordult, hogy óriás túró rudi helyett simát kaptak) de ettől függetlenül a hat közel azonos bevásárlásnak a végösszege nagyban különbözött.

Fotó: 123rf.com

A szállítási költségekkel együtt az Auchanból vásárolt termékekkel úszták meg legolcsóbban a bevásárlást, az utolsó helyre pedig az ABC Online került, hiszen ott a legolcsóbb 499 helyett már 1 490 forintot kellett fizetniük a szállításért.

"Érdemes azonban megjegyezni, hogy ezt a nagy költséget itt megúszhatjuk, ha 10 ezer forint felett vásárolhatunk, míg például a GRobyban 50 ezer forint feletti vásárlás esetén engedik el a 990 forintos szállítási díjat" - tanácsolja a Pénzcentrum.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[209723] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél