hirdetés
hirdetés

Továbbra is hasítanak a hazai webáruházak

A hazai webáruházak háromnegyede könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts legutóbbi, immáron 10. alkalommal megrendezett Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

hirdetés

A rekordszámú, 887 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 5%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban. Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3 helyét idén az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők és a mobiltelefonok és tartozékaik foglalták el.

Még az utánvét vezet

A résztvevő webáruházakban 2016-ban átlagosan 18.919 Ft volt egy átlagos tranzakció értéke. A konverziós ráta pedig 1,31% körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 86%-a biztosít ilyen lehetőséget), de 46%-uknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat pedig csupán az internetes áruházak 2%-a biztosít.

Egyértelmű házhozszállítás

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (87%), de 71%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett “köztes megoldások” is. A webáruházak 32%-nál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, 23%-uknál GLS csomagponton, illetve 17%-uknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 44%-ának valamelyik bérelhető webáruház rendszer (pl. www.shoprenter.hu) biztosítja az alapját, 22%-uk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 19%-uk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.

Forrás: 123rf

Google Adwords és Facebook

A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 72%-uk alkalmaz), a Google Adwords hirdetések, illetve a Remarketing, amely annak ellenére, hogy csak 30%-uk próbálta ki eddig, be tudott férkőzni a legjobbnak tartott marketing eszközök közé.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (87%-uk használja, miközben a második Google+-ot már csak 24%). Az Instagram feljövőben van (23%), immár a harmadik legnépszerűbb az online kereskedőknél.

Egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is (76%). Emellett az is figyelemreméltó adat, hogy a webáruházak 87%-a kizárólag hazánkban értékesít.

A WebShop Experts 2006 óta foglalkozik webáruházak készítésével, a mai napig több mint 3000 webáruház átadása fűződik a nevéhez, és 23 esetben általuk készített webáruház nyerte az Ország Boltja díjat. Emellett a cég hazánk legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényének, az Ecommerce Expónak a főszervezője. A nem reprezentatív kutatásban 887 webáruház tulajdonost kérdeztek meg online kérdőív segítségével 2017. május 24. és június 5. között.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél