hirdetés
hirdetés

Trendi magyar innovációk az Anuga-n

„Változó életstílushoz más élelmiszerek illenek. Új ízekkel, új összetevőkkel készült ennivalókat es italokat várnak minden helyzetben a fogyasztok, hogy érzékeik ünnepelhessenek“. – Ezzel a gondolattal ajánlja az Anuga látogatóinak figyelmébe „Trend zónájuk“ napi öt prezentaciójat a termékfejlesztés aktuális irányairól Patrick Mannion, a holland Innova Market Insight piackutató cég ügyvezető igazgatója. Tudósítónk jelenti Kölnböl:

hirdetés

Rendszeresen telt házat jelentő nyolcvan embernek mutatják be az étkezési szokások top tíz trendjét.  Egy-egy előadás pedig az aktív táplálkozásról, illetve az alapanyagok előállításának irányító szerepéről szol.

Deminik Herwald ügyvezető igazgató állította össze az „élelmiszerpiaci barométert“. Első számú trend, hogy jellegzetes, egyedülálló legyen egy élelmiszer. Adalékok nélkül, természetes anyagokból készült egységes termek:

„Átlátható legyen az összetétel, az egész feldolgozás es egy termek minden tulajdonsága. Ezeknek a kritériumoknak négyszer annyi tavaly bevezetett új termek felelt meg szerte a világon, mint 2008-ban. Európában tavaly 17 százalékkal emelkedett az ilyen átlátható jellegű termékek száma az előző évhez képest“.

Fotó:anuga.com
Fotó:anuga.com

Második a rangsorban, hogy lehetőleg minél több növényt tartalmazzon egy termek. Harmadik pedig, hogy „nagy a nyomás a cukron“. Minél kevesebb cukrot tartalmaz egy élelmiszer, sokszor annál jobban keresik. De a cukormentest is értékelik a fogyasztok, például szénsavas üdítőitaloknál.

A hétfői krónikához tartozik egy kiemelkedő magyar esemény: A kölni vásár Barcarola nevű konferenciatermében élelmiszeripari innovációs és start up fórumot tartott az Agrármarketing Centrum es a düsseldorfi magyar főkonzulátus.

A TE-Food-Erba 96 Kft. Ismertette saját fejlesztésű előállat és élelmiszer nyomon követő rendszerét.
Utána a legújabb trendekbe illeszkedő magyar újdonság következett: Az Absorice cég glutén- es laktózmentes és vegán fehérje szeletet mutatta be.

Az Ice´N`Go pedig különleges, egyedi megjelenésű, prémium kategóriás mélyhűtött desszertjét prezentálta, amely kizárólag természetes alapanyagokból készül, nem tartalmaz tartósítószert  és  mesterséges színezékeket sem. A rendezvény keretében a Debreceni Egyetem es a Bonni Egyetem egy-egy képviselője tájékoztatott a két intézmény közös élelmiszerbiztonsági kutatásainak eredményeiről.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[213299] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél