hirdetés
hirdetés

Üdítő hírek az üdítőpiacról

A két óriás Cola az orosz piacot vette célba

A globális üdítőital-eladások mértéke már emlékeztet a válság előtti állapotokra, áll az Euromonitor International felmérésében. Legjobban a szénsavas frissítők teljesítenek, az óriáscégek újult erővel terjeszkednek a fejlődő régiókban. A kávépiac továbbra is stabil.

hirdetés

A nem alkoholos italok közül elsősorban a szénsavas üdítők piaca mutat látványos fejlődést: 2009 óta 1,9 százalékos növekedést ért el, míg az ezt megelőző két évben csupán 0,8 százalék körüli értékkel lehetett számolni. Ez a trend nem csak az olyan fejlett piacokon érzékelhető, mint az Egyesült Államok, hanem a gyorsan fejlődő államokban is, ezek közül nyolc országban – többek között Brazíliában, Kínában, Indiában, Argentínában – állt növekedési pályára az üdítők eladása 2010-ben – állapította meg az Euromonitor.

cola

 

 

A legnagyobb üdítőital-gyártók, így a Coca-Cola vagy a PepsiCo, leginkább ezeknek a fejlődő piacoknak köszönhetik javuló teljesítményüket: a makrogazdasági tényezők mellett a folyamatosan zajló városiasodás garantálja a fogyasztást. A Coca-Cola jó időzítéssel fektetett be az egyik legnagyobb orosz gyümölcsital-cégbe, a Nidanba: a beruházók bíznak abban, hogy a 2018-as oroszországi futball világbajnokság komoly fejlődéssel jár a régióban.

Eközben a PepsiCo globális részesedése 9,9-ről 10,1 százalékra nőtt az utóbbi egy évben, köszönhetően a palackozó cégeket érintő változásoknak. A Pepsi Bottling Group megszerzésével betört a mexikói piacra, és a Coca-Colához hasonlóan az orosz piac felé terjeszkedne.

A két óriás mellett több japán cég is erősíti pozícióit az üdítőitalok gyártása terén. A Suntory 2010-ben a nyolcadik legnagyobb ilyen jellegű céggé vált, miután kizárólagos részesedéssel megszerezte az Orangina Schweppes márkát. A hírek szerint a japán gyártók részt vennének a Danone világméretű ásványvíz-üzletében is.

Bár a nem szénsavas italok piacából a palackozott víz 36 százalékot hasít ki, a szén-dioxiddal dúsított üdítők a tavalyi év nyertesei voltak, 41 százalékos részesedéssel.

Továbbra is kávéfüggők vagyunk

Az Euromonitor jelentése szerint a kávépiacon nem történtek nagy változások: a Nestlé megőrizte vezető pozícióját a Kraft előtt. A bizonytalan gazdasági helyzet sem vette el a Nestlé kedvét attól, hogy új piacokon mutassa be kapszulás kávéját. A Nespresso és a Nescafé Dolce Gusto iránt nagy az érdeklődés az észak-amerikai piacon, és továbbra is népszerű a nyugat-európai fogyasztók körében, valamint olyan országokban is megjelent, mint Japán, Uruguay vagy Ausztrália.

A Kraft számára ugyanakkor nem volt ennyire sikeres a 2009-2010-es időszak. A cég továbbra is lassan fejlődik Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban – utóbbi területen a Sara Lee is megelőzi – így a más régiókban elért sikerek sem javítottak helyzetén.

Ráadásul a Starbucks is felbontott egy szerződést a Krafttal: bejelentették, hogy Via névre keresztelt instant kávéjukat önállóan fogják forgalmazni Észak-Amerikában.

Ahogy arra az Euromonitor elemzése is felhívja a figyelmet, meleg italok, így a kávé és a tea továbbra is megbízható és dinamikusan fejlődő területnek számítanak az alkoholmentes frissítők között, ezért a nagy üdítőgyártó cégek is tervezik, hogy ilyen irányban terjeszkednek tovább. A teával és kávéval kapcsolatos kulturális hagyományok mellett ugyanis fontos szempont, hogy a középosztály fogyasztói szokásait egyre inkább befolyásolja az egészséges életmódra való törekvés.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél