hirdetés
hirdetés

Új élelmiszer verseny: indul a Mentes-M Díj

Új díjat indít útjára az Élelmiszer szaklap kiadója, a PPH Media.

hirdetés

A Mentes-M verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai mentes termékeket gyártókat, forgalmazókat, és tudatosítsuk az egészségmegőrzés terén betöltött fontos szerepüket, illetve hogy az értékelés eredményeképp megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit.

Kétszámjegyű növekedés a mentes piacon!

A mentes termékek forgalma egyedülálló szárnyalásba kezdett: 2016-ra esetenként 20-30 százalékkal, egyes termékköröket illetően akár duplájára növekedtek a forgalmi mutatók, s a növekedő tendencia azóta sem hagyott alább. Az elmúlt néhány évben gyakorlatilag minden nagyobb élelmiszerlánc polcain megjelentek – a cukormentes (diétás) termékeken túl – a laktóz-, illetve gluténmentes élelmiszerek. Kérdés persze, hogy a kereslet teremtett kínálatot, vagy éppen fordítva, a kínálat teremtette meg a maga keresletét.

A GfK Étkezési szokások tanulmányának legutóbbi adatai szerint, a magyarok egészséges életmód iránti igénye folyamatosan jelen van ugyan a hétköznapokban, azzal együtt, hogy a tudatos táplálkozásról sokan lemondanak feltehetően vagy azért, mert az anyagi lehetőségeik szűkösek vagy azért, mert a sok egymásnak ellentmondó információt nem tudják, illetve nem akarják értelmezni.

Tekintve, hogy megnőtt a fontossága annak, hogy az élelmiszer hozzájáruljon az egészséges életmódhoz, a vásárlók elvárják, hogy a termék csomagolásáról tájékozódni lehessen minderről. A Mentes-M Díj többek között ennek elérésében is segítségül szolgál.

Indul a nevezés!

A Mentes-M Díjra kizárólag olyan termékkel lehet nevezni, amely a 14 fő allergénből (lásd 1169/201 EU rendelet II. melléklet) legalább egytől mentes, és megfelel a 10-féle, előre meghatározott kategóriák, alkategóriák valamelyikének. Mindezekről bővebben itt olvashat:>>>

Nagy a zsongás a mentes termékek piacán

A mentes termékek forgalma az elmúlt években kétszámjegyű növekedést produkálnak. Sajtóinformációk szerint már 2016-ban 25-30 százalékkal nőtt a gluténmentes ételek eladása a Tesco és a Spar szupermarketekben a tavalyi év hasonló időszakához képest, de jó példa a Sole-Mizó is, ahol ugyanezen időszak alatt csaknem megduplázódott a laktózmentes termékek gyártása és forgalma.

 Az ételallergiások, ételintoleranciások tudják, mit jelent, ha le kell mondaniuk bizonyos termékekről és ízekről, és pont ezért örömteli hír számukra, hogy megannyi új glutén- és laktózmentes termék jelent meg a piacon.

 A másik oldalról nézve is nagy a zsongás: a mentes élelmiszerek kifejlesztése során folyamatos kihívást jelent az értékes tápanyagokat és technológiai tulajdonságokat biztosító alapanyagok, valamint azok érzékszervileg is elfogadható termékeket eredményező arányának megtalálása.

 A hagyományosan a mentes élelmiszerek közé a glutén-, laktóz- és tejmentes termékek tartoznak, azonban a folyamatosan változó trendeknek köszönhetően a fogalom tartalma egyre bővül (pl. vegán, allergénmentes).  Ezekhez igazítottuk a mentes verseny nevezési kategóriáit is, amelyekről az alábbi oldalon tájékozódhatnak:

www.mentes-m.elelmiszer.hu

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[222084] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél