hirdetés
hirdetés

Változnak a kuponozási szokások

Már csak 156 milliárdnyi kupont tartalmazó szórólapot terjesztettek idén első félévben az USA-ban.

hirdetés

Az Egyesült Államokban a kuponokat használó cégek változtatnak a kuponozási módszereiken, kevesebb alkalommal, de nagyobb értékben bocsátanak ki kuponokat a Kantar Media új kutatása szerint - írja a Mediapost.

Az idei év első hat hónapjában az amerikai piacon az összes kibocsájtott kupon száma 156 millárdra(!) csökkent. A háztartási és a nem-élelmiszer termékek körében azonban a kuponok száma 4,4 százalékkal nőtt. A csökkenő kuponszám mellett azonban a kuponok átlagos értéke 5,5 százalékkal nőtt összesen, ami összértékben 281 milliárd dollárt jelent.

A kiskereskedő hálózatok promóciós kupon-tartalmú szórólapjai 21,6 százalékkal 11,4 milliárd oldalra csökkentek 2015 első félévében.

A továbbra is kuponkirály Wallmart 24 százalékkal, azaz 4 milliárd darabbal csökkentette a kuponos szórólapjainak számát. A csökkenő trenddel ellentétben a Dollar General hálózat megduplázta kuponjainak számát.

A termékgyártók és forgalmazók is csökkentik a kuponozási aktivitásaikat. A Kantar Media felmérése szerint a tavalyi 325 gyártói promóció az idei év első hat hónapjában 255-re csökkent.

Manapság a nem-élelmiszer termékek kuponjai uralják a kuponpiacot, melyek közül kiemelkednek a testápolási termékek. A nem-élelmiszer termékek kuponozási aktivitása 10 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben. A másik növekvő terület az egészségügyi termékek kuponalapú promóciója.

A papíralapú kuponok mellett a digitális kuponok komoly növekedése figyelhető meg. Egy év alatt 17 százalékkal nőtt a digitális kuponok száma. E-kereskedelmi szakemberek jóslata szerint az Egyesült Államokban idén már több mint 90 millió ember fog digitális kuponokat is igénybe venni vásárlásai során, azaz a tablet, okostelefon és  egyéb mobileszköz felhasználók 43 százaléka. Ez 18 százalékos növekedés a korábbi évhez képest.

A legnagyobb amerikai kuponkibocsátó kiskereskedelmi hálózatok

1. Walmart

2. Walgreens

3. Target

4. Dollar General

5. Family Dollar

6. CVS

7. Safeway

8. Kroger

9. Publix

10. BJs

 

(forrás: Mediapost/Kreativ Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél