hirdetés
hirdetés

Van-e helyük a márkáknak a fesztiválokon?

Vásárlói vélemények

Helyénvalónak tartja Ön a márkák fesztiváljelenlétét? Ön szerint mi ezzel a cégek célja? - kérdeztük többek között a fesztiválozóktól.

hirdetés

A kérdések, amelyeket feltettünk a "szigetlakóknak":

  1. Helyénvalónak tartja a fesztiválokon a márkák jelenlétét?
  2. Ön szerint mi ezeknek a megjelenéseknek a céljuk?
  3. Véleménye szerint megvalósul ez a kitűzött cél?
  4. Ha ön „cég” lenne, hogyan jelenne meg egy ilyen fesztiválon?
  5. Ön szerint milyen jellegű cégek jelenléte „jogos”, hiteles egy ilyen rendezvényen, és melyek „lógnak” ki a sorból?
  6. Volt-e olyan termék, amelyet itt fedezett fel, vagy ismert meg közelebbről?
  7. Volt-e olyan termékmegjelenés, amelyet ki tudna emelni a többi közül?

Klimics Benedek (31) tanuló

1.    Igen, szeretem, hogy itt vannak.

2.    Minden cégnek azért jó ez, mert a saját reklámját a köz javára tudja fordítani – már amennyire ez lehetséges. A fesztiválozóknak meg kizárólag a repiajándékok jelentik a hasznot, amellett kétlem, hogy bármi más hasznuk lenne belőlük.

3.    Biztosan megvalósul, hiszen évről évre itt vannak, és ez nyilván nem kevés pénzükbe kerül.

4.    Nehéz kérdés, nyilván komoly előkészületeket, kutatásokat, felméréseket végeznék, mielőtt belefognék.

5.    Szerintem semmi sem „lóg ki”, mert mindenki megpróbál a Sziget hangulatához, tematikájához alkalmazkodni.

6.    Nem, semmi újjal nem találkoztam. Ha volt olyan termék, amelyet még nem ismerek, akkor nem tudott olyat produkálni, hogy feltűnjön és megismerjem.

7.    Igen a Vodafone „ütős” volt, nem tudom, mennyire volt jó, de engem megfogott.

Bálint Csaba (20) tanuló

1.    Nincs nekem ezzel semmi bajom, úgyis minden médiumból a reklámok folynak. Azt is olvastam, hogy a fesztiválok bevételének kábé húsz százalékát a márkák adják, tehát még jó is, hogy itt vannak.

2.    Nyilván ugyanaz, mint minden más reklámmal. Azért belejátszik, hogy itt sok fiatal potenciális vevő van, és hosszú távú marketingstratégia lehet ezt a fiatal célcsoportot megcélozni, eltalálni, aztán hosszú ideig nekik szolgáltatni.

3.    Én nem érzem, hogy a reklámok bármilyen hatással lennének rám, én a minőséget fontosabbnak tartom. Nem vagyok meghatva a Dreher-sátortól, érdekes, hogy tudomásom szerint ők a Sziget egyetlen sörbeszállítói. Ez egy erős monopólium, nincs semmilyen verseny, bármit beszállíthatnak, aztán az ember vagy megissza, vagy nem. Azért ez így cinkes.

4.    Mindenképpen valami fiatalos dologgal, ami megfogja az embereket, semmi olyan komollyal, mint például a vallási sátor. Az például hatásos, ahogy ezek a dekoratív marlborós nénik kínálják a cigit, az ütős. Ha cég lennék, nyilván utánanéznék, hogy mások hogyan csinálják, és valami már jól bevált stratégiát követnék. Fontos lenne, hogy valami újjal rukkoljak elő, bár ez, ha már monopolhelyzetbe kerültem, egyáltalán nem szükséges. Monopolhelyzetbe pedig háromféleképpen kerülhet az ember: pénzzel, pénzzel és pénzzel. Nem hiszem, hogy bármilyen más szempont játszana.

5.    Gonosz leszek, szerintem kilóg a vallási sátor. Egyébként bármilyen termékkörnek helye van, rengetegen vagyunk, és mindenki megtalálja, amit keres, a kereslet és a kínálat egymásra talál. Aki megjelenik a Szigeten, az mindenképp érdeklődést fog kapni, úgyhogy szerintem jó marketingfogás megjelenni itt.

6.    Nem igazán, leginkább a megszokott dolgokat látom. A Fény nevű italt szeretném felfedezni, de be van zárva a bódé, ez egy nagy fekete pont nekik. Állítólag nagyon jó kis ital, mi meg most nem találjuk a Fényt, és ez egy nagy probléma.

7.    A cigarettaárus hölgyeket a nagyszínpad mellett. Bár elég olcsó húzásnak tartom, de mindenesetre bejön.

Bereczky László (21) tanuló

1.    Nem nagyon figyelem, leginkább észre sem veszem őket. Ha kimondottan ott van egy márka az arcomban, az más, de így a sok kis márka elveszik a tömegben. Egyébként nem szeretem a márkákat, mert azt kell bennük megfizetni, hogy „márkák”. Ha egy bizonyos határon belül maradnak, nem erőszakolják rá magukat az emberre, akkor nincs bajom velük.
2.    Felkelteni a potenciális vásárlók figyelmét, egyszerűen el akarják magukat adni. Próbálják összekapcsolni a terméküket a különböző divatos, trendi dolgokkal, így igyekeznek vonzóvá tenni magukat.

3.    Természetesen megvalósul, nagyon régóta működik ez a dolog, nem véletlenül csinálják ennyien. Az esetek többségében eredményre vezet ez az „agymosás”, az én esetemben biztosan nem. Egyébként a már ismert márkák elvesznek, beleolvadnak itt a környezetbe, de ha egy ismeretlen márkába, új, kirívó termékbe fut bele az ember, az megmarad az agyában.

4.    Kerülném a direkt megjelenést, azt, hogy nyolcvan helyen kiplakátoljam a nevemet. Megpróbálnám úgy vezetni a potenciális vásárlót, hogy észrevétlenül „kattanjon rá” a termékemre, és amikor már bekapta a horgot, akkor közölni vele, hogy ki és mi is vagyok. Így valahogy másképp tárolódik el, jobban megmarad az emberben az információ.

5.    Szerintem a Sziget szervezői és az itt megjelent cégek összhangban vannak, aki kijött, az jól meggondolta, hogyan és mivel jelenik meg. Például nem hiszem, hogy bárkinek eszébe jutna egy babafürdetővel kivonulni ide, ugyanakkor a Durex jelenlétén senki sem lepődik meg…

6.    Igazság szerint nem. Ettem egy eszméletlenül finom lángost, de annak nem volt márkája.

7.    Talán a T-Home, de az szerintem nem mint márka van itt. Megpróbálok visszagondolni, színeket látok, ízeket, szagokat érzek, de neveket, márkákat kimondottan nem.

Osvald Ákos (38) orvos

1.    Nem zavar, mert úgy gondolom, ők hozzák a pénzt, és értelemszerűen ők is viszik ki belőle – vagyis a biznisz köré épül minden.

2.    Mi más, az üzlet.

3.    Persze, mi másért is csinálnák? A civilszervezetek – amelyek egyikének sátrában ülünk – ugyanúgy vannak itt jelen, mint bármely más márka. Itt is bizniszről van szó. Ha mi itt emberbaráti szeretetből, ingyen kiszűrünk egy embert, azon bizony egy gyógyszergyár komoly pénzeket keres.

4.    Erre nem tudok válaszolni, annyira távol állnak tőlem a pénzügyi dolgok, ezért nem vittem semmire az életben. Egyébként egy cégnek nyilván van arculata, filozófiája, és minden megjelenésnek ezekhez kell illeszkednie. Nem hiszem, hogy meg lehet általánosságokat fogalmazni. Egy sörös cég nyilván ingyen sörrel és nem ingyenszűréssel operál, mint ahogy az is nyilvánvaló, hogy egy bagóscég nem tüdőrákszűrést fog szponzorálni egy fesztiválon.

5.    Mindenki jogosan van itt, és minden céget ugyanaz hajt: a zseton, nem hiszem, hogy különbséget lehet közöttük tenni, egyik sem különb a Deákné vásznánál…

6.    Nem, nem volt ilyen.

7.    Nem tudnak meghatni annyira, hogy ezeket memorizáljam. Nem gondolnám, hogy bármi újjal elő tudnának rukkolni, a Dreher tavaly, idén és jövőre is sört hoz.

Hadzsász Dóra (23) pályakezdő diplomás munkanélküli

1.    Igen, mert itt felfedezhetem ezeket a termékeket, tudom, mit vásárolok, milyen minőségre számíthatok.

2.    Reklámozni, hirdetni akarják magukat.

3.    Biztosan megvalósul, meg aztán az ember itt rá van kényszerítve, hogy olyan terméket vegyen, amit beengednek.

4.    A termékemet mindenképpen látványosan jeleníteném meg, aztán pólókat, kulcstartókat, kitűzőket meg mindenféle szóróajándékokat osztogatnék.

5.    Mindenkinek van helye itt, mert nagyon sokféle ember jön ki ide, és mindenre van igény.

6.    Nem volt ilyen.

7.    Dreher, Telekom, Coca-Cola, régen volt a Pöttyös, de most nem látom, Milli tejbár sincs az idén, pedig azt is szerettem.

Popgeorgijeva Zsuzsanna (24) egyetemi hallgató

1.    Szerintem teljesen normális, ha kijön az ember, tudja, milyen termékek között lehet válogatni.

2.    A promóció az, ami nagyon fontos, és ezt nagyon jól el lehet érni mindenféle játékokkal, nyereményekkel. Például a Jägermeister bárban vannak promótermékek, nyakba akasztós kulcs meg ventillátor, amelyeket meg lehet nyerni, ezek nagyon jópofák.

3.    Úgy gondolom, igen. Főleg, mivel nem ez az egyetlen fesztivál van nyáron, és ugyanezek a nagy márkák mindenhol kint szoktak lenni, így nagyon sok embert elérnek.

4.    Valahogy úgy, ahogy a Jäger. Nemcsak azért, mert ez a kedvenc italom, de nagyon jó ötleteik vannak arra, hogy ott tartsák a sátrukban a tömeget. Napközben programok vannak, karaoke, versenyek, játékok, nagyon jól megcsinálták az idei programjukat.

5.    Nem találkoztam olyannal, ami kilógott volna. Amin meglepődtem, az a Pringles chips sátra, mert ezzel a márkával még nem találkoztam sehol. Szeretem a civilrészt is, egyik kedvencem a nukleáris sátor, ahol részecskegyorsító meg hasonlók vannak. Kijönnek fizikusok is, akik jópofa dolgokat – sörnyitó tollat, „fúziós” óvszert – szoktak osztogatni, vagyis ők is stílusosan készülnek.

6.    Nem, nincs, ezek mind nagynevű márkák.

7.    Én a Jägerre szavazok. Ami viszont a Szigeten először zavar, hogy nagyon kicsi a sörválaszték. Nem készültek fel erre rendesen, monopolhelyzetben van a Dreher. Persze, tudom, hogy van az a pénz, és itt nyilván minden részről nagy pénzek forognak kockán.

Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Szaklap)
hirdetés

Kapcsolódó fájlok

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[77407] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél