hirdetés
hirdetés

Zsemle nyerte az Ecotrophilia hazai menetét

A „BrewBun” nevű, magas rost és fehérje tartalmú zsemle-különlegességgel szerezték meg az első, a „CandyFitt” elnevezésű magas koffein és antioxidáns tartalmú, cukorbetegek által is fogyasztható keménycukorkával a második, és a „Hot & Spicy”, fűszeres tortillával a harmadik helyezést az Agrármarketing Centrum versenyén. 

hirdetés

Az Ecotrophelia Magyarország élelmiszer-innovációs versenyen egyetemi hallgatók vetélkednek.
A győztes idén a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem csapata lett, így zsemle-különlegességükkel ők képviselhetik hazánkat az Ecotrophelia Europe nemzetközi fordulóján 2018. október 21-22. között, Párizsban.

Magyarországon 2013 óta rendezik meg az egyetemi és főiskolai hallgatók számára meghirdetett Ecotrophelia élelmiszer-innovációs versenyt, amelynek tavaly először az AMC szervezésében az OMÉK adott otthont. A vetélkedés fő célja, hogy a csapatok innovatív élelmiszereket állítsanak elő, és fejlesztésük során olyan ökológiai szempontokat is figyelembe vegyenek, mint a fenntarthatóság, az élelmiszerpazarlás redukálása és a rövid ellátási láncok használata. Ezen kívül a termékeknek kereskedelmi potenciállal is bírniuk kell.

A magyarországi fordulókért 2013 óta a Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft. felel a versenyt működtető nemzetközi hálózat (European Collaboration of the National Food Technology Platforms) tagjaként, az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének (ÉFOSZ) támogatásával.

Az Agrármarketing Centrum szervezésében, az idei, hazai élelmiszer innovációs verseny döntőjében, a Magyar Bocuse d'Or Akademia tankonyhájában versengtek az Ecotrophelia Magyarország 2018 megnyeréséért. A csapatok a nemzetközi megmérettetés mintájára a magyarországi döntőben is 20 perces, részletes prezentációkat tartottak az általuk előállított termékek újszerűségének, innovatív jellegének bemutatására, amelyet 10 perces szakmai egyeztetés követett, ahol a zsűritagok, konkurens csapatok kérdéseire feleltek a csapattagok.
A 3 fős szakmai zsűrit, Szőllősi Réka (ÉFOSZ), Szegedyné Fricz Ágnes (Campden BRI Mo.) és Petrás Krisztina (AMC - Marketing és Kommunikációs Iroda) alkotta.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[224121] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél