hirdetés
hirdetés

Coop Rally - Az Alföldi Tej Kft. belföldön piacvezető

Az elmúlt csaknem másfél évtized folyamatos fejlődése eredményeként belföldön piacvezető tejfeldolgozó vállalkozássá vált az Alföldi Tej Kft; a cég nettó árbevétele 2015-ben megközelítette a 43 milliárd forintot, ami 7 százalékkal haladta meg az előző évit - közölte Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató csütörtökön a cég székesfehérvári telephelyén újságírók előtt a XI. Coop Rally első állomásán.

hirdetés

A versenyt Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkárának jelenlétében indították el. A helyettes államtitkár az MTI-nek elmondta a kiváló minőségű, egészséges magyar élelmiszer - amelynek előállításához, adott a jó minőségű alapanyag és kellő szaktudás is - csak úgy juthat el a fogyasztóig, ha a termelő, a feldolgozó és a kiskereskedő is együttműködik.
 
Az elmúlt időben több olyan szervezeti változás is történt, amely erősítette a formális együttműködést. Megalakult például a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és elkezdtek működni azok a szakmaközi szervezetek, ahol a termelők, a feldolgozók és a kiskereskedők közösen dolgoznak egy-egy termékpálya sikereiért - mondta a helyettes államtitkár.

Mélykuti Tibor felidézte: az Alföldi Tej Kft. 2003 áprilisában 23 taggal, 6,7 millió forint jegyzett tőkével és 85 millió liter tejtermelő kapacitással alakult meg Hajdú-Bihar megyében, debreceni központtal. Jelenleg a tulajdonosi kör 101 tagú, a társaság jegyzett tőkéje pedig eléri a 4,3 milliárd forintot. Évi 330 millió liter nyerstejet dolgoznak fel a cég székesfehérvári és debreceni üzemében. 
 
 A tulajdonosi csoport tagjainak termelése adja a belföldi ipari nyerstej termelés 28 százalékát. Működése alatt eddig a cég termelése évente mintegy 20 százalékkal emelkedett volumenben és várhatóan így lesz az idén is.    Székesfehérváron az elmúlt évtizedben mintegy 7 milliárd forint értékű fejlesztést valósítottak meg. Tavaly pedig megvették a debreceni tejüzemet, ahová átcsoportosították a teljes túrógyártást: Székesfehérváron évente 3000 tonna túrót gyártottak, Debrecenben a beruházás megvalósítása után 7800 tonnát állítanak elő.

Mélykuti Tibor az MTI-nek elmondta: az idén a cég nettó árbevétele a tervek szerint legalább 1,5 százalékkal nő majd. Emellett a tejpiaci kereslet növekedése miatt a társaság már augusztusban emelte átvételi árait is literenként 3 forinttal. Így literenként 68-69 forintra nőtt a termelőknek fizetett összeg. Az ügyvezető igazgató szerint a következő hónapokban - az év végéig - tovább emelkedik majd az átvételi ár.
    

Coop Csoport által tizenegyedik alkalommal megszervezett országjáró autós túra két napja alatt több mint 600 kilométert tesznek meg a versenyzők, a Dunántúlon nyolc állomáson keresztül Székesfehérvárról Szombathelyet, Sárvárt, Pécsváradot, Szekszárdot elhagyva érnek Velencére. Eközben több ismert és kevésbé ismert élelmiszergyártó cég telephelyét érinti az útvonal.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél