hirdetés
hirdetés

Éhező gyerekek, környezetvédelem, élelmiszermentés

Ügyek, amelyekért felelősséget éreznek a kereskedők 1.

Az Élelmiszer 2013 januárjában elindított CSR rovatában, két részletben a kereskedelmi láncok társadalmi felelősségvállalási gyakorlatából ismertetünk nyolc példát.

hirdetés

dm: „Együtt egymásért”

Kanyó Roland szortiment- és PR-menedzserdm

A dm az „Együtt egymásért” név alatt négy társadalmi felelősségvállalási kampányt dolgozott ki: „Egy nap másokért!” A magyarországi dm húszéves jubileuma alkalmából 2013. február 1. és június 15. között dolgozóink számára szervezünk társadalmi felelősségvállalási kampányt. Célja, hogy minden munkavállalónknak a munkaidőből egy napot biztosítsunk arra, hogy országszerte önkéntesen, gyakorlati tudása felhasználásával segítsen civilszervezeteknek, közösségeknek. Az intézmény kiválasztását a munkatársak döntik el. „A Nap gyermekei” kampányunk célja, hogy a kiskorú gyermekeket a megelőzéssel megóvja a káros napsugaraktól, és megtanítsa őket, hogyan védekezzenek megfelelően. A harmadik alkalommal megrendezett program első évében 255, a másodikban 400 óvodát támogattunk naptejekkel. Idén ezt a számot tovább szeretnénk bővíteni. A kiválasztás legfontosabb szempontja, hogy minden olyan városban lévő óvodát támogassunk, ahol dm is található. A naptejek mellett a kiválasztott intézmények felvilágosító anyagokat is kapnak ajándékba. A programba vásárlóinkat is bevonjuk. A „Mosolygó fogacskák” programot idén először szervezzük meg Magyarországon. Célja a kisiskolások figyelmének felhívása a helyes száj- és fogápolás fontosságára. „Együtt a babákért” néven a dm minden évben kampányt indít a rászoruló kisgyermekes családok megsegítéséért. A programban a drogérialánc fél évre elegendő pelenkával támogat annyi rászoruló családot, ahány üzlete van (262). A családok kiválasztásában és az adományok eljuttatásában partnerünk a Katolikus Karitász. A pelenkákat a Pampers biztosítja. Február végéig összesen 6550 csomag pelenka jutott el a családokhoz.

METRO: „Expresszkiszállítás az áruházból a rászorulókig”

Krubl Yvette kommunikációs vezetőmetro

A METRO kiemelten két területet támogat: a fő működéséhez, az élelmiszer-kereskedelemhez kapcsolódóan az éhezés megszüntetését; illetve a környezet védelmét. Vannak olyan programjaink, amelyek mindkét célt egyszerre szolgálják, például az „Expresszkiszállítás az áruházból a rászorulókig”, itt alapvetően élelmiszermentésről van szó: a METRO áruházakból közvetlenül rászorulók kapják meg a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket, amelyek így nem kerülnek megsemmisítésre. A programban részt vevők olyan friss és kiváló minőségű élelmiszerhez (példáué kenyér, tejtermék, gyümölcs, hús, hal, zöldség stb.) jutnak, amelyet egyébként egyáltalán nem vagy csak ritkán engedhetnének meg maguknak. A támogatás több bankmint 25 ezer rászorulót ért el eddig, 75 millió forint értékben. Emellett a program a hulladékgazdálkodásban is szerepet játszik, hiszen a fel nem használt élelmiszerek által nem keletkezik hulladék, és az előállítás során felhasznált energia sem vész kárba, illetve a visszamaradt áruk megsemmisítéséből adódó károsanyag-kibocsátást is visszaszorítottuk. CSR-tevékenységünkben sok szervezettel működünk együtt, legszorosabban a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, amellyel napi kapcsolatban vagyunk, rajta keresztül érjük el a rászorulókat. Közös programunk eredetiségét és sikerességét az adja, hogy az általános adományozási gyakorlattal szemben a támogatásra adott termékek nemcsak tartós élelmiszerekből állnak, hanem 90-95%-ban friss/ultrafriss termékeket tartalmaznak.

Lidl: Az éhező gyerekekért

lidlTőzsér Judit PR-vezető

CSR-tevékenységünkben az éhező gyermekek támogatása mellett köteleztük el magunkat. Aktivitásainkba vásárlóinkat is bevonjuk, velük közösen gyűjtünk adományt, amellyel évek óta a Gyermekétkeztetési Alapítványt támogatjuk. 2012-ben két alkalommal szerveztünk adománygyűjtő akciót, amelynek keretében az áruházainkban kihelyezett pénzgyűjtő urnákba tehették vásárlóink adományaikat, az összegyűlt összeget a Lidl megduplázta, és ezzel támogattuk a Gyermekétkeztetési Alapítványt. Tavaly vásárlóinkkal közösen így 45 millió forintot adományoztunk az éhező gyerekeknek. Emellett decemberben dolgozóink egyénileg nyolcvan karácsonyi csomagot ajándékoztak a gyermekotthonokban élő gyerekeknek. Ma Magyarországon csaknem 20 ezer gyermek éhezik. A legveszélyesebb időszak számukra, amikor az állami támogatott étkeztetés nem áll rendelkezésükre. A Lidlben felismertük, hogy vásárlóinkkal közösen tudunk adni valamit, amivel ezeknek a gyerekeknek egy kicsit jobbá tehetjük az életét. Célunk, hogy hétvégéken, iskolai szünetekben is minél több óvodás és általános iskolás gyermek táplálkozhasson rendszeresen. 2012-ben vásárlóinkkal közösen összegyűjtött adományunk 1125 gyermeknek biztosított és biztosít fél éven keresztül rendszeres, minőségi étkezést országszerte.

Auchan: „Fogyatékosságbarát munkahely”

Gillemot Katalin kommunikációs és fenntartható fejlődés igazgatóauchan

Az Auchan Magyarországnál évtizedes múltra tekint vissza a társadalmi felelősségvállalás, amit meglehetősen tágan értelmezünk. Kereskedőként elsősorban a saját területünkön, tehát a termékek és az árak vonatkozásában igyekszünk helytállni: ez diszkont-árpolitikánk alapja. Ezen túlmenően fontosnak tartjuk, hogy ahol áruházaink jelen vannak, ott részesei legyünk a helyi közösség életének, megköszönve a minket befogadó közösségnek a bizalmat. Ennek keretében valamennyi áruházunk kapcsolatban áll több, az országos CSR-politikánkhoz illeszkedő szervezettel, amelyeket rendszeresen támogat. Már második alkalommal nyerte el áruházláncunk a „fogyatékosságbarát munkahely” megtisztelő címet, amely nemcsak teljes értékű munkalehetőséget biztosít a fogyatékkal élőknek, de támogatja sportolási lehetőségüket, társadalmi elfogadottságukat is. Ennek egyik legjobb példája a közelmúltban a miskolci Szimbiózis Alapítvánnyal útjára indított erdei iskola, ahol felső tagozatos fiatalok számára nyílik – térítésmentes – lehetőség arra, hogy megismerjék a Baráthegyi majorságban élő fogyatékosok mindennapjait, munkáját, s tőlük sajátíthassák el a merített papír vagy éppen a kecskesajt készítésének fortélyait. Meggyőződésünk, hogy ez a kezdeményezés hozzá fog járulni ahhoz, hogy befogadóbb, elfogadóbb társadalmat építsünk.

Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Szaklap 2013/4.)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél