hirdetés
hirdetés

Féléves mérleg a dm-nél

A magyarországi dm azonos boltszám mellett 12%-os forgalmi növekedést ért el az egy évvel ezelőtti féléves eredményéhez képest, így igazán sikeres gazdasági félévet tudhat maga mögött a drogéria.

hirdetés

Ausztriában, és leányvállalatainál, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában, és Macedóniában a dm 7,9 százalékos forgalmi növekedést ért el (árfolyam-különbözettel kiigazítva plusz 7,8 %), összesen 1,08 milliárd eurós forgalommal. Konszernszinten a 12 európai országban, ahol a dm jelen van, 6,8 százalékos növekedést tudhat magáénak a drogéria a 2015/16-os gazdasági év első felében; ez 4,78 milliárd eurós forgalmat jelent (árfolyam-különbözettel nem kiigazított).

A dm tovább folytatja üzletei megújítását

A dm növekedése nem csupán a bevételek oldalán mutatkozik meg, más területen is tetten érhető: 2015 március. 31 óta a konszern országaiban 133 új üzletet nyitott (ez 4,2 százalékos növekedést jelent), a dm dolgozóinak száma összesen 2348 fővel emelkedett.

Magyarországon 2274 munkavállaló dolgozik jelenleg a drogériánál, 255 üzletben várja a dm a vásárlókat. A dm minőségi expanziós politikájának köszönhetően a hazai üzletek folyamatosan újulnak meg, szebb külsővel és még szélesebb szortimenttel várja a drogéria a vásárlókat.  Nagy hangsúlyt fektet a dm a boltképek további fejlesztésére, az elmúlt fél évben tucatnyi üzlet újranyitásán várta a dm a vásárlókat, a megújított, kibővített üzletekben a mozgáskorlátozott vásárlók is kényelmesen vásárolhatnak.

A dm-nél az elmúlt fél évben és továbbra is a Mindig megéri koncepció áll a középpontban. A drogéria megbízható, alacsony árszinten tartott kínálatot és kedvező vásárlási lehetőséget biztosít a teljes szortimenten.

*átlagárfolyam alapján számolva

Jobbá tenné a világot? Kezdje a szomszédban! 

A dm 40 éve jelent meg a drogériapiacon, s 1993 óta van jelen Magyarországon. A jubileum alkalmából a dm új CSR programot indít: a dm helyi közösségeket támogató projekteket keres, amelyek megvalósulását anyagi hozzájárulással segíti. A dm 10 projekt megvalósítását támogatja 500-500 ezer forint anyagi hozzájárulással. A pályázatra április 28-tól várja a dm az érdeklődők jelentkezését a www.dm-egyuttegymasert.hu oldalon. A dm új, Jótettekkel egy jobb világért elnevezésű programjával szeretne még inkább a helyi közösségek életének részese lenni.

Nap mint nap sok civil közösség tesz azért, hogy a társadalom problémáin javítsanak, hogy egy-egy helyi ügyet támogassanak. A dm most ezt a segítő tevékenységet szeretné megjutalmazni, a fáradozásokat támogatni.

A társas, személyes kapcsolatokat állította a dm a Minden, ami mi vagyunk kampányának középpontjába, hangsúlyozva, hogy az emberekre társas kapcsolataik, élményeik vannak igazán nagy hatással. Az emberek befolyásolják és formálják egymást, ez tesz mindenkit egyedivé. A dm kampányának szereplői valódi történetek hősei, inspiráló élettörténetekkel.  A dm arra kérte a vásárlókat, osszák meg másokkal saját történetüket a dm honlapján, mondjanak köszönetet azoknak, akik nagy hatással voltak az életükre.

A munkatársak szeretnek a dm-nél dolgozni

A dm háromévente nemzetközi szinten végez munkatársai körében Dolgozói Elégedettségi Felmérést. A legutóbbit éppen idén, 2016-ban készítették, ahol a 12 európai ország között a magyar dm ismét kimagaslóan pozitív megítélést kapott munkavállalóitól, még a 2013-as eredményeknél is jobbat.

A munkatársak 95%-a tartja a magyarországi dm-et nagyon jó, korrekt, stabil munkahelynek, büszkék arra, hogy a drogériahálózatnál dolgozhatnak, és szeretnének még évek múlva is a cég alkalmazottai lenni. A dm a felmérésben kapott visszajelzéseket folyamatai további fejlesztésére használja.

Randstad Award hazai felmérése alapján kiskereskedelem kategóriában 2016-ban ismét a dm nyerte el a legvonzóbb munkaadó címet. A Randstad Award a világ legnagyobb Employer Branding kutatása; a világ GDP-jének 75%-át adó 25 országban több mint 200.000 munkavállalót kérdez meg évente. Magyarországon immár harmadik alkalommal interjúvoltak meg egy reprezentatív minta szerint 4.000 dolgozót, hogy mit tartanak fontosnak a munkájuk során, kiket tartanak a legjobb munkáltatónak 2016-ban a 90 legnagyobb munkaadó közül. A dm idén második ízben vehette át a rangos kitüntetést.

Sikeres dmBio bevezetés

Tavaly érkezett meg a dm polcaira a dm új saját márkás termékcsaládja, a dmBio. A termékcsalád tagjainak alapanyagai ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származnak, a termékek nem tartalmaznak olyan mesterséges adalékanyagot, mint a tartósítószerek, színezékek, aromák és ízfokozók. A dm üzleteiben a szortiment folyamatosan bővül, a vásárlók nagyra értékelik a kedvező árat és a hozzá társuló kiváló minőséget.  A dm kínálatában már több, mint 200 féle dmBio termék található meg, köztük bébiételek, direktlevek, extra dzsemek, kenyérfeltétek, lisztek, száraz tészták, mézek, magvak, aszalványok, paradicsomos termékek, müzlik vagy pelyhek.

Díjakban gazdag első félév

Januárban adták át ünnepélyes keretek között a Magyar Üzleti Felelősség Díjakat, a dm Mosolygó fogacskák CSR programja Közös felelősség-közös ügyek kategóriában nyert díjat. Versenyre hívta a vállalatokat 2015 végén a 3 Jócselekedet Pályázat, hogy megtalálja azokat a cégeket, akik különleges jócselekedet hajtottak végre Magyarországon. A dm a legkreatívabb jócselekedet kategóriában győzött a Nap gyermekei CSR kampánnyal, a Mosolygó fogacskák programmal pedig különdíjat nyert a drogéria a legnagyvonalúbb jó cselekedet kategóriában.

Tavaly először indult a dm munkáltatói videóival az Aon Hewitt által kiírt MuVi pályázaton: a dm három videója együttesen érdemelte ki a szakmai zsűri különdíját, a „Legőszintébb MuVi˝ elismerést.

A dm termékeit is díjazták, a JOY Prix de Beauté – A Szépség nagydíja elnevezésű versenyen a szakemberekből álló zsűri és a JOY magazin olvasói közösen döntötték el a kategóriák győzteseit: a dm termékei két kategóriában első, egy kategóriában harmadik helyet szereztek.  Első helyezett lett bio- és natúr- kozmetikumok kategóriában az alverde Perfekter Teint Beauty Szérum, dekor- kozmetikumok – kéz kategóriában első helyen végzett az Bbelin szivacsos acetonmentes körömlakklemosója. Női arcápolás-széles körben terjesztett kategóriában a Balea Teint Perfektion színezett nappali arckrém harmadik helyezett lett.

A dm négy különböző szegmensben nyerte el az Év Terméke díjat: bio élelmiszer kategóriában a dmBio termékcsalád, a natúrkozmetikumok közül az alverde Bach-virág termékcsalád, az általános testápolás kategória győztese a Balea Luxury Golden Glamour termékcsalád, az anti-ageing natúrkozmetikum kategória díjazottja pedig az alverde Zell Aktiv termékcsalád lett. A díjazottakat a fogyasztók döntését elemző GfK Hungária reprezentatív, 2000 fős kutatása alapján választották ki. Az innovatív termékeket szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték kategóriánként.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél