hirdetés
hirdetés

A hőség felforgatja a boltok forgalmát is

Van olyan áruházlánc, melynél megháromszorozódtak az ásványvízeladások a napok óta tartó kánikula hatására.

hirdetés

A kánikula hatásai az áruházakban is érzékelhetők, a múlt hét második fele óta egyre több ásványvizet, üdítőt, sört és jégkrémet értékesítünk – mondta a Világgazdaságnak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Ásványvízből a normál hőmérsékletű napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, emellett jégkrémből mintegy 70 százalékos, a söröknél 40 százalékos, üdítőkből pedig 35 százalékos a többlet. Az elmúlt évek tapasztalatából kiindulva elmondható: ha tartósan megmarad a hőség, akkor további jelentősebb forgalmi bővülés várható az említett termékkörökben – tette hozzá Fodor Attila.

A nyári hónapokban a magasabb napi átlaghőmérsékletnek köszönhetően nő a folyadékbevitel mértéke is, mindez az ásványvízfogyasztásban is tetten érhető – jelezték a Világgazdaságnak a Tesco sajtóosztályának munkatársai. Júniusban, júliusban és augusztusban a korábbi évekhez hasonlóan idén is több mint 50 millió liter ásványvíz eladására számítanak a hipermarketnél. Ez nagyságrendileg az éves forgalom harmadának felel meg. Kitértek arra is, hogy az értékesítés csaknem kétharmadát a szénsavmentes ásványvíz teszi ki, minden negyedik vásárló választja a szénsavas vizet, illetve 12 százaléknak esik a választása az ízesített változatokra.

Egy-egy nagyon meleg napon akár 15 százalékkal is megugorhat az ásványízforgalom az Auchannál – közölte a Világgazdasággal Adorján Abigél, a társaság kommunikációs menedzsere. Mint mondta, az eladott ásványvizeik körülbelül 60 százaléka mentes, 40 százaléka savas; ebbe nem tartoznak bele a speciális és gyógyvizek.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője arról számolt be, hogy egy nyári hónap ásványvízforgalma 60 százalékkal nagyobb, mint egy átlagos hónapé az év többi részében. A kategórián belül idén két számjegyű növekedést várnak a tavaly nyárhoz képest.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél