hirdetés
hirdetés

El nem hinné, miért piros a Coca-Cola logója

Nem azért piros a Coca-Cola logójának a háttere, mert a Télapó ruhája is az.

hirdetés

Sokan azt hiszik, hogy a Coca-Cola logóján szétterpeszkedő piros szín annak köszönhető, hogy a cég egyik első reklámjában éppenséggel az ikonikus vörös-fehér gúnyájú Télapó tart a kezében egy Coca-Colás palackot.

A helyzet ennél kicsit prózaibb.

A Coca-Cola Company szerint a szimbólum híres árnyalatát a márka történetének leges-legelejéig vissza lehet vezetni.

Több mint 130 évvel ezelőtt a Coca-Colához csak amerikai drogériákban és gyógyszertárakban lehetett hozzájutni, méghozzá hordókból. Az alkoholt szintén hordókban terjesztették szét az országban. A szeszes italok és az üdítők között mindazonáltal volt egy jelentős különbség: az előbbieket megadóztatták, az utóbbiakat pedig nem. A Coca-Cola éppen ezért pirossal lefestette a saját hordóit, hogy a vám- és adóhatóság tisztviselői könnyebben megkülönböztethessék őket az alkoholos tartályoktól.

Az árnyalat lassan elidegenedhetetlenné vált az italtól, a többi pedig történelem.

Forrás: 123rf

Az üdítő neve egyébként az ún. „Spencerian” betűtípusban húzódik keresztül az emblémán. A karakterkészlet az 1900-as évek folyamán gyakorlatilag összeforrt a márkával.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Reader's digest )
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél