hirdetés
hirdetés

GREEN BRANDS védjegy a„zöld” márkáknak

Ausztria és Németország után Magyarországon is megkezdi működését a GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet. A kitüntető címre többek között fenntarthatóan működő, termelő és szolgáltató, illetve élelmiszeripari vállalatok, kkv-k jelentkezhetnek.

hirdetés

A németországi székhelyű GREEN BRANDS Organisation GmbH célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére nagy hangsúlyt helyező márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket és elismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek körében. A szervezet nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja, hiszen a kkv-k alkotják egy gazdaság gerincét. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kkv vegyen részt a megmérettetésben.

A GREEN BRANDS-minősítést termelő és szolgáltató vállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, szervezetek és személyiségek kaphatják meg. Azokat a kisebb és nagyobb, fogyasztói és üzleti „zöld” márkákat ismerik el, amelyek bizonyíthatóan ökológiailag fenntarthatóan működnek, és ezzel hozzájárulnak a természet és a környezet védelméhez. Ezek a cégek működésük során szem előtt tartják a fenntarthatóság követelményét, illetve felismerték az ökologikus és fenntartható vállalatvezetés szükségességét, amit konzekvensen alkalmaznak is.

 
Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét a bécsi Sustainable Europe Research Institut (SERI) és az ugyancsak bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó cég dolgozta ki, és ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is. Annak érdekében, hogy a minősítést és a védjegyet az arra legméltóbb vállalatok és termékek nyerjék el, a szervezet világszerte egyedülálló, nemzetközi együttműködést magában foglaló eljárásrendet alakított ki, amely három fázisból áll:

1. Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik. (A jelöléseket 2018. július 10-étől várják.)
2. Audit – Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat a SERI és ALLPLAN szakértői értékelik és szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS-Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a GREEN BRANDS címre.
3. A zsűri döntése – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A zsűri a gazdaság, a média, az állami és a szakmai szervezetek magas rangú képviselőiből áll. A testület az audit eredménye alapján megerősítheti vagy elutasíthatja a minősítést.

Az értékelési folyamat rámutat a vállalat és a környezet kapcsolatának kritikus pontjaira, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég tudatosan javítsa fenntarthatósági teljesítményét. A szervezet által adott elismerés érvényessége két év, azt követően a díjazott márkáknak meg kell újítaniuk a minősítést.  A szervezet egyedülálló marketing- és PR-szolgáltatásokkal segíti a kitüntetett márkákat hazai és nemzetközi ismertségük és elfogadottságuk növelésében.

– Ha Magyarországon minden márka GREEN BRAND lenne, akkor ez egy élhető, egészséges és nagyon tudatos ország lenne – hangsúlyozza Wiszkidenszky András, a szervezet regionális igazgatója.
A kitüntetett márkákat egy exkluzív, kétévente megjelenő kiadványban mutatják be. A szervezet egyedi példányokat közvetlenül juttat el piackutatókhoz, a gazdasági sajtóhoz, a kamarákhoz, az állami intézményekhez, az egyetemekhez és a marketingszakma vezető képviselőihez.

A nevezés és más egyéb információ iránt itt lehet érdeklődni.

(forrás: GREEN BRANDS Organisation)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél