hirdetés
hirdetés

Jó a Vöröskereszt üzleti vénája

Két éve már, hogy hazánk legnagyobb humanitárius szervezete elsőként döntött úgy, hogy kereskedelmi tevékenységbe kezd, azért, hogy az olyan területeit is finanszírozni tudja, amelyekre nem feltétlenül érkezik megfelelő összegű adomány. A Magyar Vöröskereszt 2016 óta ezért sajátmárkás termékek értékesítésével lépett a piacra, idén pedig egy speciality kávézót nyitottak a belvárosban, a szervezet székházának földszintjén.

hirdetés

2016-ban a karitatív szervezetek között úttörő módon kereskedelmi tevékenységbe kezdett a Magyar Vöröskereszt, hogy a bevételből szabadon felhasználható forrásai legyenek a szervezet működésének fejlesztéséhez, illetve az adományozók körében kevésbé népszerű tevékenységeihez. A beérkező adományokat ugyanis csak arra használhatják fel, amire azokat felajánlják. Az elmúlt időszakban számos termékkel bővült a sajátmárkás portfólió, aminek eddigi bevétele több mint 5 millió forint, ezt elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására fordították.

A sajátmárkás termékek forgalmazása a fej- és elemlámpa értékesítésével kezdődött el, ezt a karácsonyi időszakban a szaloncukor követte, tavaly ősszel pedig megjelentek a világító kulcstartók és csíptetős olvasó lámpák is. A sor most a speciality kávézóhoz illő kávédesszerttel és drazséval bővül.

Az eredményeiket ismertető sajtótájékoztatón Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője elmondta, hogy az eddig bevezetett termékek az ország 286 pontján érhetőek el és összesen hét kereskedelmi, illetve két gyártópartnerrel dolgoznak együtt. Legújabb partnerük az Auchan, ahol már elérhetőek az új kávédesszertek, valamint a Media Markt, a CBA, az Euronics, az Office Depot, a Tesco, a Magyar Posta, a Szerencsi Bonbon Kft. és az EMOS HU Kft. is együttműködik a szervezettel.


„A termékek kiválasztásánál három szempontot veszünk figyelembe, egyrészt nagyon fontos, hogy magas minőséggel rendelkezzenek. Törekszünk arra, hogy kapcsolódjanak a szervezet tevékenységeihez, például az elemlámpák a katasztrófavédelemhez, a led autós kulcstartók a véradásszervezéshez és természetesen az értékesítési számok is befolyásolják a döntést. 2019-re is megvannak az elképzeléseink, ezúttal higiéniai termékekkel tervezünk, már elkezdődtek az egyeztetések a Caola Zrt.-vel, izgatottan várjuk a fogyasztók vissszajelzéseit ” – tette hozzá Sajgó Beáta.

A Vöröskereszt üzleti tevékenysége idén egy másik lábbal is bővült, az Empathy Cafe&Bistro speciality kávézóval. A nyáron megnyílt kávézó is teljesen piaci alapon működik, de a szervezet küldetéstudata itt is megmutatkozik. Az épület kialakításánál a látás-, mozgás- és a hallássérültek megváltozott igényeit is figyelembe vették, valamint az egész kávézó akadálymentesített. Az étel- és italválaszték kialakításánál alapvető szempont volt, hogy lehetőség szerint hazai termelőktől származó alapanyagokkal dolgozzanak és száműzzék a műanyagot is, ezért a PET palackok helyett szűrt és magnéziummal dúsított vizet használnak. A hely szimbóluma egy 16 méter hosszú vendégasztal, amellyel a Vöröskereszt fizikailag is szeretné megjeleníteni az Empathy fő mondanivalóját, hogy: „Üljünk egy asztalhoz és tegyük félre az előítéleteinket!”.Ezt a gondolatot hirdeti az Empathy közösségi könyvespolca is, amelyhez közel 100 ismert és elismert ember ajánlott fel dedikált könyvet.

„A kávézó még csak három hónapja nyitott meg, de számos tanulsággal szolgált nekünk ez az időszak. Mindenki, aki betér hozzánk, pusztán azzal, hogy a környékbeli helyek közül az Empathy-t választja, a Vöröskereszt karitatív munkáját támogatja a fogyasztásával. Éppen ezért a minőségi kínálatunk árai megfelelnek a versenytársakénak. A verseny pedig nagy, így például szükség volt az étlap frissítésére, a változatosságra. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy egyre többen kíváncsiak a helyre, nagyon örülünk annak, hogy számos céges vagy kulturális rendezvénynek mi adunk otthont, így egyre inkább megvalósul a kávézó közösségi tér funkciója is. Bízunk benne, hogy a jövőben még többen látogatnak majd el hozzánk egy finom kávéra, egy jó ebédre, egy jóhangulatú rendezvényre, és azt reméljük, egyre többekben tudatosodik az, hogy azzal a döntéssel, hogy nem máshova térnek be, hanem hozzánk, máris tettek valamit a Vöröskeresztért” – mondta el Csali Annamária, az Empathy Cafe&Bistro üzletvezetője.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél