hirdetés
hirdetés

Lankadt a cseh értékesítés növekedése

Szeptemberben 1,4 százalékra fékeződött az augusztusi 4,2 százalékról a kiskereskedelmi forgalom növekedésének üteme Csehországban - közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) Prágában.

hirdetés

A leggyorsabban már hagyományosan az internetes eladások és a csomagküldő szolgáltatások bővültek, 16,7 százalékkal tavaly szeptemberhez viszonyítva. Gyorsan nőtt, 9,3 százalékkal a számítástechnikai és kommunikációs eszközök eladása is. A ruházati cikkek és a lábbelik forgalma ugyanakkor 3,7 százalékkal csökkent.
   
„A ruházati cikkek és lábbelik eladását alapvetően befolyásolta, hogy az idén szeptemberben a rendkívüli meleg időjárás okán - a korábbi évektől eltérően - az emberek még nem vásároltak őszi és téli ruhákat és lábbelit" - jegyezte meg a statisztikai hivatal.
    
A harmadik negyedév kiskereskedelmi forgalma éves összehasonlításban 3,7 százalékkal volt magasabb, mint 2017-ben.

Cseh korona (Forrás: 123rf)
   
Gazdasági elemzők szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemének szeptemberi megtorpanása lehet véletlen, de azt is jelezheti, hogy a cseh fogyasztói piac kezd telítetté válni. „Valószínű, hogy a háztartások kezdik tudatosítani, hogy a jövőben a gazdasági növekedés mérséklődni fog, ezért kezdenek óvatosabban bánni jövedelmükkel, s igyekeznek tartalékokat felhalmozni" - mutatott rá Monika Junicke, a Komercní banka elemzője.
   
„Ha a kiskereskedelmi forgalom növekedése a következő hónapokban is mérsékelt marad, akkor számolni kell azzal, hogy lelassul a gazdasági növekedés egyik motorja, a háztartások fogyasztása" - hívta fel a figyelmet  David Marek, a Deloitte CR elemzője.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél