hirdetés

Megjelent a METRO idei CSR-jelentése

A társadalmi felelősségvállalás fennállása óta szerves részét képezi a METRO Kereskedelmi Kft. üzletpolitikájának, a vállalat a napokban adta ki legújabb, negyedik társadalmi felelősségvállalás (CSR) jelentését, amely a 2011-es és 2012-es eredményeket összegzi. A kiadvány a METRO teljes működésének teljesítményeiről, valamint a CSR területén megvalósított fejlesztéseiről szól.

hirdetés

A METRO számára a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR – Corporate Social Responsibility) aktív felelősségtudatot jelent a környezettel és azokkal a személyekkel szemben, akikkel a vállalat működése során, illetve az értékesítési lánc tagjaiként kapcsolatba kerül. Ezzel alapozható meg a jövőbeli üzletkötés, alakítható ki a potenciális versenyelőny, így valósulhat meg a társadalom fenntartható fejlődése.

A jelentés a 2011–2012-es pénzügyi év eredményeit összegzi, a lehető legjobban illeszkedve a nemzetközi anyavállalat jelentéséhez:

Az áruházlánc életében egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság és a törekvés arra, hogy a vállalat működése minél kisebb mértékben terhelje a környezetet. Ennek érdekében a METRO folyamatosan teszteli a legújabb innovatív környezeti technológiákat.
A METRO minden országra érvényes alapelveket követ a környezettudatos működés terén.
A szelektív (élelmiszer-, zöldség-) hulladékgyűjtésnek köszönhetően összességében csökken a hulladék mennyisége és jelentősen nő a kapacitások aktív kihasználása, majd újrahasznosítása.
Az energiatakarékosság jegyében indult el világszerte 700 áruházban az Energiatudatosság Program nevű kezdeményezés, amelynek célja az ökológiai lábnyom csökkentése a vállalaton belül. A program hatékonyabb energiagazdálkodási intézkedések bevezetésére ösztönzi a nagykereskedéseket, illetve az áruházak dolgozóit is aktív részvételre buzdítja, tőlük is várja az ötleteket az energiatakarékosság megvalósítására.
A METRO minden területen (hűtés, fűtés, világítás, stb.) az energiahatékonyság maximalizálására törekszik, amely elvet jól tükrözi, hogy immár hatodszor tagja a Föld Órája nevű világméretű kezdeményezésnek.
a vállalat céljai között szerepel, hogy 2020-ra 20%-kal csökkentse a fajlagos üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2011-hez képest.
A METRO innovatív és előrelátó emberierőforrás-politikát folytat, hogy ezáltal biztosítsa a jövőbeli versenyképességét az egyre inkább nemzetközivé váló környezetben.
A magyar gasztronómia támogatása továbbra is a hazai áruházlánc legfőbb céljai között szerepel. A vállalat megrendezte az Országos Közétkeztetési Szakácsversenyt, az Országos Nyílt Lazacbontó-bajnokságot, és továbbra is támogatója maradt a Bocuse d’Or gasztronómiai versenynek.
· A Magyarországon egyedülálló Vevőakadémiának köszönhetően a METRO partnerei olyan szakmai oktatásokban és továbbképzésekben vehetnek részt, amelyekkel tudásukat igény szerint bővíthetik. A kizárólag kiváló minőségű termékek értékesítése érdekében a METRO folyamatosan ellenőrzi beszállítóit. Többek között ennek köszönhető, hogy a halpult 70 kínált halfajtája mindig friss legyen, továbbá a húsok minősége is garantált maradjon.

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél