hirdetés
hirdetés

Meglehet a „gyógyír” a globális elhízásra

Egy új kutatás nemrég rámutatott, milyen jót is tenne az embereknek, ha az egészséges táplálkozás térnyerése érdekében az élelmiszeripari szereplők zsugorítanák a legyártott termékeik adagonkénti kiszereléseit. A tanulmány az American Journal of Clinical Nutrition folyóirat hasábjain látta meg a napvilágot.

hirdetés

A Dr. Eric Robinson által végzett vizsgálat azt próbálta kideríteni, hogy az előrecsomagolt adagok kicsinyítésével „renormalizálható-e” az emberek koncepciója a számukra elégséges adagok méretéről, hogy aztán később ténylegesen annyit vásároljanak és egyenek, amennyire szükségük van.

A kísérlet

A teszt első részében a résztvevők egyazon ételből (pite és saláta) véletlenszerűen kaptak kisebb vagy nagyobb adagokat a kutatóktól. A vizsgálati alanyoknak azt mondták, hogy ez csak amolyan „az étel, a hangulat és a gondolkodás közötti kapcsolatokat” analizáló kutatás; ha a valódi célt elárulják, a kísérlet eredményének megbízhatóságán is csorba eshetett volna.

A második szakaszban a résztvevőket arra kérték, hogy az első napon elfogyasztott ételekből ezúttal annyit egyenek, amennyit akarnak.

Harmadik lépésként a vizsgálati alanyokat egy hét múlva megkérdezték, hogy mi számukra az optimális dózis.

Forrás: 123rf

A tudósok végül is arra a megállapításra jutottak, hogy a kisebb felszolgált adagok az emberek tudatában megváltoztatja a normális porciók méretéről alkotott fogalmat, és így később összességében is kevesebbet esznek.

Dr. Inge Kersbergen, a kutatásban résztvevő egyik szakember mindamellett elárulta, hogy az egy nap után jelentkező hatás azért erősebb volt az egy héttel későbbinél. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek környezetében megforduló, vaskosabb porciók az érzékelésüket is visszarándíthatják az eredeti állapotába, és éppen ezért lenne jó, ha rendre kisebb kiszerelésekkel találkozhatnának az üzletekben.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: University of Liverpool)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél