hirdetés
hirdetés

Megválasztották Budapest Desszertjét

Szőlős fehércsokoládés édesség nyerte el első alkalommal a Budapest Desszertje címet, amelyet hétvégén, a 8. Édes Napok Budapest rendezvényen kóstolhat meg a közönség.

hirdetés

A Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség által először meghirdetett verseny győztese a Szamos Marcipán édessége lett, amelyet Nagy Péter mestercukrász álmodott meg. Füleky György, a szövetség alelnöke elmondta, hogy a megmérettetésre 13 cukrászda jelentkezett, a beküldött desszertek közül a szakemberekből és laikusokból álló zsűri választotta ki Budapest Desszertjét, amelyet szeptember 14. és 16. között kóstolhat meg a közönség a 8. Édes Napok Budapest elnevezésű rendezvényen a Szent István-bazilika előtti téren.

–  Idén a verseny központi témája a monodesszert, fő alapanyaga a szőlő volt – mondta Rebrus Csaba, a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség elnöke. – Emellett fontos szempont volt, hogy a desszert a közízlésnek megfeleljen, bárki által otthon is elkészíthető legyen és az eladási ára ne legyen több, mint ezer forint.

Mint mondta, ahogy a somlói galuska is egy nemzetközi verseny eredményeként lett az egyik legnépszerűbb desszert a magyarok körében, abban bíznak, hogy a Budapest Desszertje megalkotásával fel tudnak mutatni egy olyan desszertet, amely legalább ilyen népszerű lesz, és nemcsak a cukrászdák kínálatában, hanem a magyar éttermek étlapján is megjelenik majd.

A versenyt ezentúl minden év szeptemberében megrendezik, a győztes desszertet pedig a szeptember közepén nyíló Édes Napok Budapesten elnevezésű, több tízezer vendéget vonzó rendezvénysorozat keretében mutatják majd be a nagyközönségnek egy külön standon.


– Meg szeretnénk változtatni a magyarok édességfogyasztási szokásait, hogy abban a mennyiségi szempontok helyett a minőség kerekedjen felül – hangsúlyozta a szövetség céljai között az elnök, aki beszélt arról is, hogy az édességszakma színvonalának emelkedését jól jelzi, hogy az elmúlt években a magyar csokoládé és édességgyártók Európa legrangosabb szakmai díjait hozták el.

Felidézte, hogy 2011-ben rendezték meg az első Édes Napkat Budapesten, ezzel, mint mondta, elindult egy ,,gasztronómiai forradalom”, azok a manufaktúrák, amelyek ott kiállítottak, azóta országos ismertségre tettek szert. A rendezvény az évek során Európa negyedik legnagyobb szabadtéri, ingyenesen látogatható édesség tematikájú rendezvényévé nőtte ki magát, amelyre évente 50 ezer látogató kíváncsi.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél