hirdetés
hirdetés

Mit tegyünk, ha nem tetszik az ajándék?

Az áruházak erre az eshetőségre is alaposan felkészültek.

hirdetés

A karácsonyi ajándékvásárlás idején gyakran felmerülő kérdés, hogy egy vásárló visszaviheti-e a terméket, ha mégsem tetszik neki. Még akkor sem, ha a minősége megfelelő és a készülék tökéletesen működik. Az ilyen esetekre felkészülve a kereskedők rendszeresen hirdetnek meg 30, 60 vagy 90 napos pénzvisszafizetési lehetőséget. „Ezek, az előre meghatározott feltételekkel meghirdetetett akciók nem keverendők össze a termék működésére, vagy sérülésére vonatkozó garanciával” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

A hatályos jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt termék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem köteles visszafizetni az árát, csak azért mert egy vásárló meggondolta magát, például annak színe, vagy mérete miatt.

Forrás: 123rf

Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek teljesülése esetén (kormányrendelet: 45/2014.)

Az áruházláncok a karácsonyi időszakra vonatkozóan olyan pénzvisszafizetési akciókkal készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik az adott terméket, ha egyszerűen meggondolták magukat. „A legtöbb ilyen jellegű felhívás azonban egy bizonyos termékre és egy adott cikkszámra vonatkozik, ezért érdemes ellenőrizni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeit, hogy ne a boltban derüljön ki, ha vásárló mégsem kaphatja vissza a termék árát” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Ha egy kereskedő önként biztosítja a pénzvisszafizetés lehetőségét, akkor ő határozhatja meg, hogy mely termékekre és milyen időtartamra vonatkozóan nyújtja azt a vásárlóknak. „Éppen ezért mindig fontos tájékozódni az akció részleteiről ott, ahol az adott terméket megvásároltuk. Ha a vásárló mégsem kapja vissza a vállalkozás, vagy kereskedő által megszabott feltételek alapján a pénzt, akkor panasszal élhet az illetékes kormányhivatalnál” – hangsúlyozta a Sencor termékmenedzsere.

Az ilyen jellegű akcióknál általában feltételként szokták megszabni a kereskedők, hogy a visszavitt termék bontatlan csomagolással rendelkezzen, illetve, hogy csak kipróbálás erejéig legyen használva.

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél