hirdetés
hirdetés

Szakít a műanyag csomagolással a Carlsberg

A söreit összefogó műanyag gyűrűs csomagolásról átáll ragasztóra a Carlsberg.

hirdetés

A dán sörgyár szerint, míg az új „Snap Pack"-egységeket egyben tartó ragasztópöttyök kellően erősek a boltból hazáig tartó út átvészeléséhez, egyszersmind elég törékenyek is, hogy némi csavarás hatására elengedjék szorításukból az aludobozokat.

A Carlsberg söreinek 30 százalékát a britek fogyasztják el, és így nem csoda, hogy az ökobarát csomagolás az Egyesült Királyságban fog debütálni.

A technológia iránt a Természetvédelmi Világalap (WWF) már kifejezte a támogatását, és „nagy lépésnek” nevezte a műanyag szennyezés elleni küzdelemben.


Simon Boas Hoffmeyer, a Carlsberg  fenntarthatóságért felelős igazgatója azt mondta, hogy ha a cég globális szinten is átáll a Snap Pack csomagolásra, évente 1200 tonnával csökkentheti a műanyag-felhasználását, ami 60 millió darab plasztik zacskóéval egyenértékű tömeg. „Van ebben egy kis mágia – állította a kialakításról Hoffmeyer. – [A dobozok] egymáshoz vannak ragasztva, és így a csomagolás láthatatlan.”

Bo Oksnebjerg, a WWF Dánia főtitkára elmondta, hogy a hagyományos gyűrűs csomagolás súlyos gondot okoz, mivel csapdába ejtheti az állatokat.

„A vadvilág belefullad a műanyagba. és a probléma sajnos egyre növekszik – nyilatkozta. – Éppen ezért most kell cselekednünk. El kell érnünk, hogy kevesebb műanyag végezze a természetben. Emiatt tartjuk óriási előrelépésnek, hogy a Carlsberg olyan megoldásokat használ, amelyek jelentősen csökkentik a plasztik mennyiségét a termékei csomagolásában.”

Cees 't Hart, a Carlsberg vezérigazgatója úgy fogalmazott, boldog lenne, ha a versenytársak is átállnának a technológia alkalmazására.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Evening Standard)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél