hirdetés
hirdetés

Szankciók helyett párbeszéd

A PRODEXPO-n Oroszország legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításán idén is közösségi standdal várja a látogatókat az Agrármarketing Centrum. A 2019. február 11-15. között zajló kiállításon hazánk hét társkiállító termékeivel - borokkal, zöldség-gyümölcs konzervekkel, ketchuppal, mustárral, szószokkal, bébiételekkel, libamáj konzervekkel, egészséges élelmiszerekkel, mézzel - vesz részt.

hirdetés

A vásár hivatalos megnyitóján Konkoly Norbert Magyarország moszkvai nagykövete és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója képviselte Magyarországot. A hét hazai kiállító egy 122 négyzetméteres területen mutatja be, kóstoltatja termékeit az érdeklődő üzletembereknek, kereskedőknek és szakmai képviselőknek.

A közösségi standon elsősorban Oroszországban kereskedelmi potenciállal bíró és jól eladható termékekkel jelennek meg a kiállítók. Az orosz-magyar kereskedelmi kapcsolatok sok évtizedes múltra tekintenek vissza, ugyanakkor a kapcsolatokat jelentős mértékben befolyásolja a 2014-ben bevezetett orosz élelmiszer embargó.

Kedvezőtlen folyamatok

Az élelmiszerek importjának korlátozása nagyon kedvezőtlenül befolyásolta a magyar élelmiszer exportot Oroszországba, hiszen olyan termékek kerültek tiltólistára, mint a hús, tejtermékek, egyes zöldségek, gyümölcsök. A kiállításon történő magyar részvétel ugyanakkor indokolt és évről-évre kézzelfogható gazdasági hozadékai is vannak a résztvevők szerint.

Több magyar mezőgazdasági-élelmiszeripari vállalat hajtott végre és helyezett üzembe Oroszországban komoly beruházásokat, részint ennek eredményeként is a magyar mezőgazdasági jelenlét és élelmiszeripari export nagyot ugrott előre Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója szerint.

„Mivel arra törekszünk, hogy a hozzáadott értékek tekintetében is fokozzuk együttműködéseinket, ezért több más európai országhoz hasonlatosan, a szankció meghosszabbítása helyett a párbeszédben és a szankciók hatásaival való őszinte szembenézésben hiszünk” – hangoztatta az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy jelenlétükkel a magyar kiállítókkal közösen, az orosz partneri kapcsolatok kulturált, kölcsönös tiszteleten alapuló erősítését célozzák.

97 országból 61 ezer látogató

Az üzleti hálózatépítésben és a hosszú távú partneri kapcsolatépítésben jelentős platformként jegyzett PRODEXPO kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója azt is elmondta, hogy a rendezvény kiállítóinak 87%-a saját bevallása szerint megjelenésével eléri a maga elé kitűzött értékesítési célokat, mind az új kliensek megtalálása, kapcsolatépítés, üzletkötés, mind pedig az értékesítés, új termékek bevezetése terén.

A PRODEXPO közel 100 ezer négyzetméter kiállítási területén 97 országból több mint 61 ezer látogató, átlagosan 2 napon át vesz részt, s 98%-uk tavaly, jó tapasztalatai alapján közvetlen üzleti partnereinek is jó szívvel ajánlotta a rendezvényt – tájékoztatott Ondré Péter. Az ügyvezető igazgató beszélt arról is, hogy a szakkiállítás által kínált több mint 120 millió dolláros összegben kötődő üzleti megállapodásokból érdemes a magyar kiállítóknak minél nagyobb szeletet elnyerniük, hiszen sikereikkel jelentős mértékben hozzájárulhatnak a magyar gazdasági eredmények javulásához is.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél