hirdetés
hirdetés

Távozik a Unilever vezérigazgatója

Paul Polman 10 évig vezette az egyik legnagyobb fmcg-vállalatot. Alan Jope, a szépség- és testápolásért felelős vezető lép a helyére.

hirdetés

Paul Polman, a Unilever vezérigazgatója bejelentette, hogy 2018 végén, több mint 10 év után távozik az fmcg-vállalat éléről – írja az Adweek a vállalat közleményére hivatkozva. Helyét a szépségápolásért felelős elnök, Alan Jope veszi át. Polman közel 40 évet töltött az FMCG-szegmensben, a Unilever előtt 3 évig a Nestlé pénzügyi vezetője volt, azt megelőzően pedig a Procter & Gamblenél dolgzott különböző vezető pozíciókban.

Polman az elmúlt 10 év során összesen 290 százalékos megtérülést hozott a részvényeseknek (a részvényárakat és a kifizetett osztalékot tekintve), amiben szerepet játszott az is, hogy 2017 elején olyan hírek kaptak szárnyra, miszerint a cég közvetlen riválisa, a Kraft Heinz felvásárolná a Unilevert, de ennek hatására annyira felszökött a Unilever részvényárfolyama, hogy a Kraftnak így már nem érte meg az akvizíció.

Paul Polman

A cég Sustainable Living Plan névre hallgató kezdeményezését is Polman indította el, amely a fenntartható üzleti fejlődést szolgálta azzal, hogy a vállalat kevesebb vizet, fenntartható forrásokból származó alapanyagokat és csomagolást használt és kevesebb szemetet termelt – egy szóval csökkentette ökológiai lábnyomát.

Szintén Polman vezetése alatt tért rá a cég arra az útra, hogy úgynevezett mikromárkákat (ezek jellemzően direct-to-consumer minicégek, amelyek közvetlen kapcsolatban állnak fogyasztóikkal) vásároltak fel, az egyik legnagyobb dobásuk az olcsó, eldobható borotvákat szállító, az évek során kultmárkává váló Dollar Shave Club akvirálása volt 2016-ban. A márka remek reklámjaival a Kreatív is többször foglalkozott, például itt és itt. A cég annyira sikeres volt, hogy egy olyan nagy brand, mint a Gillette, is kénytelen volt felvenni a kesztyűt.

Idén nyáron jelentette be a Unilever, hogy sokkal egyszerűbb ügynökségi struktúrával kívánnak dolgozni a jövőben, ami egyrészt a kreatívfolyamatok leegyszerűsítését, másrészt szerény mértékű költségcsökkentést is jelent. Az idei Cannes Lionsön pedig a cég keményen nekiment az influencer marketingnek, és bejelentették: nem fognak olyan instacelebekkel dolgozni, akik vásárolják a követőiket. 

Marijn Dekkers, a Unilever elnöke egy vállalati közleményben azt írta, a fenti eredményei Polmant generációjának egyik legszélesebb látókörű vezetőjévé teszik.

Alan Jope a Unilever legnagyobb üzletágát, a szépség- és testápolási szegmenst vezette 2014 óta. Igazi veterán unileveres, 1985-ben csatlakozott a céghez marketinges gyakornokként, azóta több üzletágban is dolgozott, és egy időben Észak-Ázsiáért felelős vezető is volt, valamint Oroszországért, Afrikáért és Közel-Keletért felelős elnök is.

Jope 2019. január 1-jén veszi át a világ egyik legnagyobb FMCG-vállalatának (és egyben egyik legnagyobb hirdetőjének) vezetését Polmantől.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cik[231557] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél