hirdetés
hirdetés

Húsvéti édességek: csokoládé nyúl a legkedveltebb továbbra is

Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti időszak három hónapja alatt. Értéket tekintve 2, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

hirdetés

Továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládétojás mutatója pedig 39 százalék maradt.

Utánuk, szintén érték szempontjából a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is.

Az egyéb csokoládé figurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el múlt évben is, azelőtt is.  

A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.

Folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, 4-gyel pedig a 2013. évit.

A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: A 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán 10, tavalyelőtt már csak 9, múlt évben pedig 6 százalékot ért el.

A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé 6 százalékos tavalyi mutatója, amely 1 százalékponttal nagyobb, az előző évinél. .

Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot, a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott.

###

Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából az egyes termékek piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában. Százalékban.

Termék

2014

2015

Nyúl

41

41

Tojás

39

39

Egyéb (kacsa,

bárány, csibe)

7

7

Hagyományos és speciális csomag

10

10

Édesség csomag ajándékkal

3

3

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából az egyes bolttípusok piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában. Százalékban.

Bolttípus

2014

2015

Hipermarket

47

50

Diszkont

25

23

Lánchoz tartozó üzletek

25

24

Önálló boltok

2

2

Drogéria

1

1

 Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél