hirdetés
hirdetés

A sütőiparban is van innováció

Az egészség megőrzését és egyes betegségek tüneteinek enyhítését ígérik egy hajdúsági sütőipari vállalkozás termékei. Az úgynevezett okoskenyerek egyelőre csak néhány helyen kaphatók, a cél azonban az, hogy másfél éven belül egy termelői franchise-hálózaton belül az ország minden pontjára eljussanak az innovatív áruk.

hirdetés

Okos élelmiszereket dobott a piacra egy hajdúsági sütőipari vállalkozás. A Hajdúsági Sütödék Zrt. évekkel korábban indított fejlesztésének gyümölcseként az év első felében kerülhetett a boltokba az első ilyen termék.

A Vitajó márkán belül három cipófélét kínálnak, amelyet elsőként a megyében élők kóstolhattak meg, mára pedig a szomszédos régiók lakói is kipróbálhatták a számos egészségügyi előnnyel kecsegtető pékárut.

Szakács Tamás, a társaság vezérigazgatója elmondta: a 2000-es évek elején döntötték el, hogy új utakat keresnek, a sütőiparban dolgozó vállalkozások megélhetése ugyanis már akkor sem volt egyszerű.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com

"Szükség volt valamilyen hozzáadott értékre, amellyel a fogyasztókat meg tudjuk fogni, és amire hajlandók pénzt költeni – emelte ki. – Mivel alapvető élelmiszerről van szó – folytatta –, ezért egyértelmű volt, hogy a hozzáadott értéknek az egészség védelmét kell szolgálnia vagy a betegségek kialakulásának kockázatát kell csökkentenie."

Eddig négy termékcsoportot fejlesztettek ki: az egyik összetett ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaz; 160 gramm kenyér fogyasztásával egyes vitaminokból és ásványi anyagokból jelentős mennyiséget pótol a szervezetben. Egy másik termék – ajánlott napi mennyiségben fogyasztva – a szív- és érrendszeri megbetegedések egyik kockázati tényezőjét, a koleszterinszintet csökkenti. A harmadik és a negyedik árucsoport, amelynek bevezetését tervezik, az úgynevezett funkcionális emésztési rendellenességgel küzdők mindennapjait könnyítheti meg.

A termékek csomagolásán minden fontosabb információ fel van tüntetve az összetevőkről, ahogyan arról is tájékoztatást kapnak a vásárlók, hogy a kívánt hatáshoz milyen mennyiséget érdemes elfogyasztani a termékből. Ezek az állítások Szakács Tamás szerint tudományosan megalapozottak és az Európai Unió által engedélyezettek. Az eddig piacra került cipók félkilós, szeletelt, csomagolt állapotban kaphatók.

Az okos élelmiszerek egyre keresettebbek

Áruk ugyan magasabb az átlagosnál, de még így is sokak számára megfizethetők. A megyei tapasztalatok azt mutatják, hogy van igény az okoskenyerekre. – Bár a hajdúsági fogyasztók nem az ország leginkább egészségtudatos vásárlói, ráadásul a pénztárcájuk is szűk, ennek ellenére a forgalom szépen bővül, keresik a cipókat az emberek – fogalmazott a vezérigazgató. Becslése szerint ha sikerül országos szinten megjelenni a termékkel, évente akár több milliárd forintos bevétel érhető el.

Erre a lépésre termelői franchise-rendszer bevezetésével készül a társaság, így azon sütőipari cégeknek, amelyek vállalják a szigorú feltételeket, lehetővé teszik a gyártást. A vezérigazgató szerint a következő másfél évben a cél az, hogy az ország minden pontján elérhetők legyenek a Vitajó kenyerek. Ezt követően az innovációval és a sütéshez használt speciális anyagokkal a külföldi piacokon is megjelennek majd.


(forrás: Magyar Idők)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél