hirdetés
hirdetés

Az élelmiszeripart a vásárlók ösztönzik

A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik. Ezen belül az élelmiszeripar a második legtöbb árbevételt és kibocsátást realizáló ágazat a járműgyártás után, egyben a második legnagyobb foglalkoztató is – hangsúlyozta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a XIII. Coop Rally sajtótájékoztatóján.

hirdetés

Az agrártárca államtitkára elmondta: nemcsak a Coop-rallyn, hanem az élelmiszerek piacán is verseny van, ahol csak a megbízhatóan magas minőséget képviselő termékek maradhatnak sikeresek. A piacgazdaság motorja a résztvevők versengése, a magyar gazdaság sikere pedig az eredményesen működő hazai vállalkozások sikeréből adódik össze.

Az ágazat árbevétele 2017-ben meghaladta a 3 600 milliárd forintot, az export aránya a bevétel harmada, az élelmiszeripar nyeresége pedig több mint a duplájára emelkedett. A szükséges technológiai beruházások elindulását és a termelékenység dinamikus növekedését jelzi, hogy az egy foglalkoztatottra jutó árbevétel 20 százalékkal, az élelmiszeripari reálbérek pedig 30 százalékkal nőttek az elmúlt 5 évben – ismertette Zsigó Róbert.

Az élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár kiemelte: a Kormány következetes stratégiájának és a hazai vállalkozások fejlesztéseinek köszönhetően a magyar élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke is. 2014 óta közel 230 milliárd forint élelmiszeripari támogatásról született döntés hazai és EU-s forrásból. Leszögezte, hogy ez ösztönzőleg hatott a beruházásokra is, hiszen a legfrissebb KSH adatok szerint a feldolgozóiparban a beruházási aktivitás 2018 második negyedévében 3,2%-kal emelkedett, az élelmiszeriparban pedig 6%-kal nőtt.

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy az élelmiszeripar fejlesztéseit ma már nemcsak a Kormány támogatáspolitikája, hanem a magyar vásárlók elvárásai is ösztönzik. A vásárlóerő örömteli növekedése a fogyasztói tudatosság erősödését is magával hozta. Az élelmiszerek minőségének emelése, a vásárlói tudatosság fejlesztése, valamint a hatósági tevékenység hatékonyságának növelése érdekében a Kormány tavaly júliusban 20 pontos akciótervet fogadott el. A Magyar Élelmiszerkönyv minőségi előírásainak szigorítása mellett e terv legfontosabb célkitűzése, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, jó minőségű, az egészség megőrzését támogató élelmiszerekhez jussanak hozzá, és ezek minél nagyobb részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból – tette hozzá.

Az idei Coop-rally kimondott célja, hogy a piaci partnerek figyelmét ráirányítsa a hazai élelmiszertermelők magas színvonalú termékeire, mely közös nemzeti érdekünk. A verseny útvonalának fókuszába ezúttal a Dunántúl került, a volán mögé pedig megszokott módon a magyar élelmiszer-termelés,-feldolgozás és -kereskedelem képviselői, valamint az ágazat kormányzati felelősei ülnek.

Az idei szakmai programon szeptember 12-13. között közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelemi, szolgáltató és média cég csapata több mint 105 autóval, 3 média busszal látogat el Nyugat-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjaihoz, valamint 2 Coop tagvállalathoz. 

A kormány partnereiként köszöntötte az élelmiszertermelőket és -feldolgozókat a mezőgazdaságért  felelős államtitkár szerdán a XIII. Coop Rally rajtjánál, a gyermelyi tésztagyár parkolójában.  Feldman Zsolt kiemelte, a kormány abban érdekelt, hogy tovább erősödjön a bizalmi kapcsolat a vásárlók és a magyar élelmiszeripar között. Hozzátette, hogy 2017-ben egy átlagos vásárló tíz százalékkal többet költött élelmiszerre, mint egy évvel korábban.
 

Az államtitkár emlékeztetett, hogy 2014 óta körülbelül 230 milliárd forint támogatást ítéltek meg az élelmiszeripar fejlesztésére, ősszel 50 milliárd forintos pályázati forrás nyílik a feldolgozás fejlesztésére, valamint több alapvető élelmiszer áfája csökkent.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke szólt arról, hogy a Coop Rallyt a magyar élelmiszerek népszerűsítésére és a partnerek tevékenységének megismerése érdekében hozták létre.

A Coop üzletláncnak 1700 településen mintegy 2700 boltja van, és további 2000 üzletet lát el áruval, naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben.

A 100 százalékban magyar tulajdonú, Coop gazdasági csoport jelenleg csaknem 700 kis- és középvállalkozást számlál, több mint 30 ezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. A csoport árbevétele 2017-ben az előző évhez képest több mint 20 milliárd forinttal nőtt, és elérte a 604 milliárd forintot.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél