hirdetés
hirdetés

Elindult az Áldomás élelmiszerek hazai tesztértékesítése

Nyolc budapesti Príma üzletben december elején megkezdődött az Áldomás néven forgalomba hozott prémium minőségű magyar élelmiszerek kóstoltatással egybekötött tesztértékesítése - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, egy Príma üzletben.

hirdetés

A márkanév alatt egyebek között olajokkal, tésztákkal, ecetekkel, édességekkel, organikus bioélelmiszerekkel, mangalicatermékekkel találkozhatnak a vásárlók. Magyar Levente elmondta: a magyar állam célja az Áldomás közösségi márka létrehozásával és a termelők integrálásával, hogy  a bel- és külpiaci értékesítésben hangsúlyos szerepet kapjanak a magas hozzáadott értékű magyar élelmiszerek. Az ernyőmárka létrejötte mutatja a magyar mezőgazdaság erejét, azt a képességét, hogy világszínvonalú termékeket hozzon létre – emelte ki.

Az MTI kérdésére hozzátette: a KKM jelentős mértékben támogatja a magyar agráriumot azzal, hogy sok, az ágazatban tevékenykedő céget segít külpiacra jutni, és piaci partnereket találni számukra. A külgazdasági és külügyi tárca azon dolgozik, hogy minél több olyan magyar vállalkozás jöjjön létre, amelyek képesek megjelenni a világpiacon jó minőségű, egészséges magyar élelmiszerekkel.

Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatója hozzátette: az Áldomás lendületet adhat a magas hozzáadott értékű élelmiszereket előállító magyar termelők kereskedelmi tevékenységének. Tájékoztatása szerint már 130 termék nyerte el a fogyasztóbarát védjegyet, amellyel bekerülhet az Áldomás ernyőmárka alá. Vidéki őstermelők árui is megkaphatják ezt, amennyiben átmennek a szükséges minősítési folyamaton.

Az Áldomás márka az elmúlt egy évben számos külföldi piacon bemutatkozott. Elsőként a Taste of London gasztronómiai fesztiválon értékesítették az ernyőmárka élelmiszereit. A tapasztalatok alapján az MNKH azt tervezi, hogy több külföldi országban márkadisztribútorokkal köt szerződést. Oláh Zsanett kifejtette: a termékpalettát úgy alakították ki, hogy a termékek a legkülönfélébb piacon is megjelenhessenek. A skandináv piacon kelendők lehetnek például a magyar organikus bioélelmiszerek, míg Japánban a méz vagy a mangalicatermékek.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint az elmúlt hetekben elkezdődött a budapesti Príma boltokban mintegy 30, az Áldomás márka alá tartozó termék értékesítése. Az első vásárlói visszajelzések pozitívak – húzta alá Oláh Zsanett. A csicsókás ketchup, a méz, a lekvár a legnépszerűbb – tette hozzá.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szintén kedvező  értékesítési tapasztalatokról számolt be. A termékeket forgalmazó üzletek arra számítanak, hogy ezek a termékek kelendőek lesznek a hazai piacon is, hiszen a vásárlók minőségi termékek iránti igénye folyamatosan nő – jegyezte meg.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél