hirdetés
hirdetés

Kiderült, emel-e árat az Auchan?

A 2017-es üzleti évben 3,7 százalékkal növekedett az Auchan Retail Magyarország 20 áruházának és 18 üzemanyagtöltő állomásának forgalma, ezzel 363,5 milliárd forintnyi bruttó árbevételt produkált. A vállalat továbbra is hisz a hipermarket formátumú üzletek sikerében és nem tervez érzékelhető áremeléseket. A francia lánc a hetedik helyen áll az itthoni kiskereskedelmi listán.

hirdetés

A lánc nettó árbevétele 309,5 milliárd forint volt, ami 5,4 százalékos növekedés az előző üzleti évhez képest. Az adózott eredmény közel 6 százalékkal 3,8 milliárd forintra emelkedett - jelentette be Dominique Ducoux, a társaság vezérigazgatója. 

A vásárlások száma közel 1 százalékkal nőtt, ezzel 43,4 millió alkalom volt. Az átlagos vásárlási kosárérték 8379 forintot tett ki, amely mintegy 3 százalékos bővülést tükröz a 2016-os periódushoz viszonyítva. A hálózat 0,6 százalékos piacrészt nyert a magyarországi kiskereskedelemben.

A non-food üzletág gyorsabban fejlődik, mint az élelmiszer-szegmens. Fotó:123rf.com
A non-food üzletág gyorsabban fejlődik, mint az élelmiszer-szegmens. Fotó:123rf.com


Az Auchan vidéken új áruház-formátummal tör előre: az 1500-2500 négyzetméteres szupermarket-formátumok körében az első fecske a Szekszárdon megnyílt, napi bevásárlást előtérbe helyező üzlet. Egy másik új üzleti típus, a superstore is terjed: ez 4000-5000 négyzetméteres eladótérrel rendelkezik, a szezonális és nem élelmiszer termékválasztékot is meg tudja jeleníteni. A társaság nemrég nyitotta meg Budapesten, a X. kerületben az első itteni superstore boltját. Ducoux szerint az új koncepciók üzletileg beváltak és mindkét formátum hozza az elvárásokat. Az igazgató nem zárta ki újabb hipermarket formátumú Auchan nyitását, azonban mint mondta most elsősorban a kisebb alapterületű üzletekre koncentrálnak.

A nagyobb felbontásért kattintson a képre!
A nagyobb felbontásért kattintson a képre!


A vezető úgy látja a non-food üzletág gyorsabban fejlődik, mint az élelmiszer-szegmens (a forgalom 75 százaléka élelmiszer, 25 százaléka nem élelmiszer jellegű termékekből tevődik össze). Kiemelte, hogy a barkácspiac egy nagyon erőteljesen fejlődő üzletág, a textiltermék-forgalom viszont visszaesést tükröz.

A cégvezető elmondta: a fejlesztési politikának nem része, hogy belvárosi üzleteket nyissanak, így inkább az online értékesítés felé nyitottak 2 évvel ezelőtt, ezzel együtt elindították a nem-élelmiszer termékválasztékot kínáló digitális üzletágat is. Szintén újdonság a click and collect szolgáltatás - a digitális és fizikális vásárlás hibrid megoldása - amelyet már az egyik áruházukban be is vezették.

Üllőn épül egy új logisztikai központ 87 ezer négyzetméteren - ezzel fogják tudni lefedni egyrészt a terjeszkedő online áruház igényeit, másrészt a régi és új üzletek bővülő kínálatát is.

Jóllehet a hipermarket formátumról több társaság is úgy tűnik lemondott, az Auchan továbbra is nagy hangsúlyt fektet erre a hagyományosan erős formátumára, melyek szolgáltatásait folyamatosan fejleszti: idén nyáron első, budaörsi áruházát alakította át a frissárut és a gasztronómiát, valamint a kellemesebb munkakörnyezetet előtérbe helyező kereskedelmi mintakoncepciójának megfelelően.

Az erősödő inflációs környezet ellenére az üzletlánc nem tervez a következőkben érdemi áremelést és továbbra is "agresszív árpolitikát" folytat - mondta Ducoux, aki egyben arról is beszélt, hogy a lánc új márkaimázst vezet be, mivel úgy látták, nem volt idáig hangsúlyos az Auchan brend jelenléte. 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél