hirdetés
hirdetés

Nagy költések kis kedvenceinkre

Mind a kutya-, mind a macskaeledel kategóriája növekedni tudott a 2016. december és 2017. november közötti időszakban az előző év azonos időszakához viszonyítva.

hirdetés

A kutyaeledel értékbeli eladása elérte a 34 milliárd forintot, ez 8 százalékos növekedés a 2015. december–2016. novemberi időszakhoz képest.

Másik négylábú házi kedvencünkre is hasonlóan többet költöttünk, a két vizsgált időszakban 23 milliárd forintról majdnem 25 milliárd forintra emelkedett a macskaeledelek értékbeli eladása, ami 11 százalékos növekedést jelent.
A kutyaeledelen belül vizsgált kategóriák közül a nedves eledelek fogynak a leginkább, mind értékben, mind mennyiségben, és darabszámra is ez a legkiemelkedőbb szegmens. 2016 decembere és 2017 novembere között több mint 18 milliárd forintnyi nedves tápot vásároltak a gazdik, ez 67 ezer tonnát és 75 milliárd eladott csomagot jelent.

A növekedési üteme is figyelemre méltó ennek a tápfajtának – értékben 11, mennyiségben 8 százalékot emelkedett az eladása a nedves eledeleknek a két vizsgált időszakban. A száraztápok eladása stagnál, 2015. december–2016. november, valamint 2016. december és 2017. november között is valamivel több, mint 12 milliárd forintot költöttek erre a fajta eledelre a kutyatulajdonosok. Tonnában ez 47 ezret jelent mindkét időszakra vonatkozóan.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


Egyre népszerűbb a jutalomfalatok szegmense is, értékben 2,2 milliárd, mennyiségben 1100 tonna volt az eladása 2016. december és 2017. november között, ami 14 és 11 százalékos növekedést jelent az előző vizsgált időszakhoz képest. A decemberi időszakokban tapasztalható kiugrás a jutalomfalatok értékesítésében, ami alapján sejthető, hogy a gazdik szívesen lepik meg ilyen finomságokkal a kedvenceiket karácsonykor.

A kutyatápok értékesítésének háromnegyede (78 és 77 százalék) a 400 négyzetméternél nagyobb boltokban bonyolódott le mindkét vizsgált időszakban, harmadik helyen az 50 és 200 négyzetméter alapterület közötti üzletek kerültek. A macskatápok eladása is növekedett a vizsgált két időszak során, mind értékben, mind mennyiségben 11 százalékkal. Az eledelfajták közül itt is a nedves tápok a legnépszerűbbek, 2016. december és 2017. november között majdnem 19 milliárd forint értékben fogytak a boltok polcairól, ez 10 százalékos emelkedés. Mennyiségben majdnem 32 ezer tonna nedves táp került értékesítésre a vizsgált utolsó periódusban, ez a szám 2015. december–2016. november között majdnem 29 ezer tonna volt, ami szintén 10 százalékos növekedést jelent.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


A szárazeledelek értékbeli eladása az utolsó vizsgált időszakban 6 milliárd forint volt, mennyiségi értékesítése pedig 11 ezer tonna. És bár a szárazeledeleknek jól láthatóan kisebb a részesedésük a teljes kategóriából, azért ez a szegmens is el tudott érni két számjegyű, 12 százalékos növekedést a két vizsgált időszak között. A jutalomfalatok a macskaeledelek között is egyre népszerűbbek (6 százalékos növekedést produkáltak a két vizsgált időszak között), és itt is tapasztalható némi kiugrás az ünnepi időszakban, azonban még nem olyan népszerű a macskák számára ilyen jellegű kiegészítő eledelt vásárolni, mint a kutyák számára – a teljes kutyaeledel-kategória eladásából 7 százalékot tesznek ki ezek a falatok, a macskaeledelek között még csak 3 százalékot az utolsó vizsgált időszakban.

Emellett a kutyaeledelhez hasonlóan ennek a kategóriának az értékesítése is a 400 négyzetméternél nagyobb területű üzletekben koncentrálódik, az értékbeli eladások 70 százaléka bonyolódott le ezekben a bolttípusokban a legutóbb vizsgált két időszak során. | Hajnal Dóra Nielsen, ügyfélkapcsolati vezető

Hajnal Dóra , Nielsen, ügyfélkapcsolati vezető
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél