A diszkontlánc továbbra is nyitott az együttműködésre

A Lidl a magyar beszállítókért

A Lidl Magyarország a korábbi évekhez hasonlóan 2016-ban is kiemelt fontosságúnak tartja a hazai beszállítók körének bővítését, és azt, hogy új partnerek termékeinek belistázásával növelje meglévő szortimentjét. Ennek érdekében a diszkontlánc idén „Beszállítói Akadémia” címen indít eseménysorozatot, amelynek állomásairól az Élelmiszer szaklap rendszeresen beszámol.   

hirdetés

A program keretében az év során négy alkalommal, vidéki helyszíneken kínál lehetőséget a kapcsolatteremtésre a Lidl vezetőivel a potenciális partnereknek, akik megismerkedhetnek a kereskedelmi lánc által kínált lehetőségekkel. A rendezvények mellett a Lidl egy éven át az Élelmiszer szaklapban, önálló rovat keretében oszt meg hasznos információkat azokkal a gyártókkal, akik érdeklődnek a Lidllel történő partneri kapcsolat iránt.

A Lidl számára korábban is fontosak voltak a hazai értékek, gyártók és termékek, ezért 2013 márciusában elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programot. A cél az volt, hogy a diszkontlánc még több magyar terméket kínáljon vásárlóinak, egyre több hazai beszállítóval tudjon együttműködni, ezzel is segítve a magyar gazdaság fejlődését és versenyképességét. Az elmúlt években dinamikusan gyarapodott a beszállítói kör. A Lidl továbbra is nyitott az együttműködésre a hazai gyártókkal, ezért az eddigi tapasztalatokat felhasználva, új eszközök bevonásával folytatja beszállítói programját.

 

  Több mint 
400
magyar beszállító



Az áruházlánc már évekkel ezelőtt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy növelje kínálatában a magyar termékek arányát, támogassa, erősítse a magyar termelőket mind a hazai, mind a nemzetközi jelenlétben. A vállalkozások az együttműködésnek köszönhetően a hazai, országos szintű megjelenés mellett lehetőséget kaphatnak a külpiacra lépéshez is, az áruházlánc nemzetközi hálózatába is bekapcsolódhatnak.

  154
új magyar
tag

A legdinamikusabban fejlődő hazai áruházlánc számára a magyar termékek forgalmazása, a hazai beszállítókkal való együttműködés mindig is fontos volt. A vállalat célja, hogy jó minőségű magyar termékeket kínáljon vásárlóinak, és megbízható üzleti partnere legyen beszállítóinak. A két évvel ezelőtt meghirdetett program segítségével ezek a célok teljesülni látszanak, hiszen a program látványos eredményeket mutathat fel.

  135
magyar beszállító

 

  406
féle termék

 

  12
európai ország

Hazánkban az áruházlánc az elmúlt két évben megduplázta magyar beszállítóinak számát, több mint 400 magyar beszállító termékei jelentek meg a magyarországi Lidl áruházak polcain, a magyar termékek forgalma pedig 45 százalékkal magasabb, mint a program indulását megelőzően. Az elmúlt két évben 1700 féle magyar termékkel gazdagodott a szortiment, 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat. A Lidl büszke arra, hogy a hazai áruházainkban jelenleg több mint 60%-os a magyar termékek aránya, a diszkontlánc célja ezt a számot még tovább növelni.

A vállalkozások külpiacokra juttatásában, az áruházlánc nemzetközi hálózatába való bekapcsolásában is egyértelműen eredményes a program: míg a „Lidl a magyar beszállítókért program” indulásakor, 2013 márciusában, 36 magyar beszállító 106 terméke volt elérhető 9 különböző országban, mára a Lidlben mind a beszállítók, mind pedig a hazai termékek számát sikerült közel meg négyszerezni. Ez azt jeleni, hogy 135 magyar beszállító 406 féle terméke kerül exportra, melyek 12 európai ország polcain érhetőek el.

„Korrekt üzleti viszonyban dolgozunk együtt”

A Hungerit szinte az elsők között került be 2005-ben a Lidl Magyarország hazai beszállítói körébe. A több mint egy évtizedes üzleti kapcsolat főbb mozzanatairól Tóthné Kecskés Mária, a Hungerit Zrt. belkereskedelmi és marketingigazgatója nyilatkozott lapunknak.

Hogyan került a Hungerit kapcsolatba a Lidllel?

Még az irodájuk berendezése sem volt teljes, amikor az első tárgyalások lezajlottak a Lidl és a Hungerit között. Sok termékmintát mutattunk meg, és ültünk le újra és újra az együttműködésünkről beszélgetni, míg a megbeszélések eredményeképpen 2005-ben négy víziszárnyas termék bekerült a Lidl kínálatába, ezzel megalapozva az azóta is tartó sikeres együttműködést, a két cég életében pedig elindult egy példa nélküli sikersztori.

Hogyan fejlődött, változott az elmúlt tíz évben ez a kapcsolat?

Az első évi négy termék 63 millió forint forgalmat hozott, a következő években pedig dinamikusan nőtt a belistázott termékek száma, és ezzel párhuzamosan az árbevétel is. A liba és a kacsa részek után darabolt és egész csirkét, valamint felvágottakat is szállítottunk a Lidlnek. 2011-ben már négyszer annyi árut szállítottunk, mint az előző évben, és panírozott termékekkel is bővült a szortiment. 2012-ben 48 féle termék 2 milliárd forint feletti forgalmat hozott. A tavaly értékesített mennyiséggel a Hungerit legnagyobb belföldi partnere volt a Lidl.
Milyen hazai, illetve határon túli lehetőségek nyíltak meg ez által Hungerit előtt?
2014-től a környező országok Lidl hálózatának kapui is megnyíltak előttünk, újabb lendületet adva az egész és darabolt friss kacsa értékesítésünknek. Romániában és Szlovákiában elképesztő módon nőnek az eladásaink, nagyon népszerűek a Valdor friss kacsa termékek.

Miként jellemezné a Lidl és Hungerit közötti kapcsolatot?

Korrekt üzleti viszonyban dolgozunk együtt, a nehéz tárgyalások után kiegyensúlyozott dolgos hétköznapok következnek. Együttműködésünk mozgatórugója, hogy hasonló az üzleti filozófiánk. Mindkét cég nagy hangsúlyt fektet az innovációra, kölcsönösen inspiráljuk egymást. Közös termékfejlesztéseink során olyan újdonságokat indítottunk el a piacon, amely mindkettőnk számára sikereket hozott. Folyamatosan és rugalmasan alkalmazkodunk a piaci igényekhez. A kölcsönös tiszteleten alapuló hozzáállásnak köszönhetően egyenrangú partnerként kezeljük egymást, és ez átsegít az esetleges nehézségeken is. Együtt keressük a kiaknázható piaci lehetőségeket, közösen fejlődünk.

Miért legyen a Lidl beszállítója?

● országos piacot biztosítunk beszállítóinknak,
● kiszámítható, korrekt partnerséget nyújtunk,
● partnerek vagyunk a kapacitásnövelésben és a fejlődésben,
● hosszú távon gondolkodunk,
● lehetőséget biztosítunk a kis-és középvállalkozások számára, hogy tovább bővüljenek, nagyobbakká váljanak, ezáltal működésük kiszámítható és stabil legyen,
● a nemzetközi piacra lépés lehetőségét kínáljuk: beszállítóink csatlakozhatnak a Lidl nemzetközi hálózatához, mely magában foglalja a lehetőséget, hogy a sikeres magyarországi együttműködést követően termékeik megjelenhessenek más országok Lidl áruházainak polcain is.

„A Lidl Magyarország számára mindig kiemelt fontossággal bírt a magyar termékek forgalmazása, a hazai beszállítókkal való gördülékeny együttműködés. Célunk, hogy minél nagyobb számban kínáljunk jó minőségű magyar termékeket vásárlóinknak, ugyanakkor megbízható üzleti partnerként álljunk a magyar termelők mellett, és ezzel támogassuk a magyar gazdaság fejlődését, versenyképességét.”

(Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője)


Minőségbiztosítás

A Lidl minden beszállítója rendelkezik emelt szintű IFS audittal vagy BRC A szintű audittal. Amennyiben leendő beszállítónk nem rendelkezik az auditok valamelyikével, akkor a Lidl egy speciális auditot végez nála. A sikeres Lidl audit lehetővé teszi, hogy a termékek az áruházak polcaira kerüljenek. Ebben az esetben a beszállítás kezdetétől számított fél évet biztosítunk arra, hogy új beszállítónk megszerezze az emelt szintű IFS vagy BRC A szintű auditok egyikét.

BRC szabvány

A Brit Kiskereskedelmi Konzorcium szabványa (BRC szabvány) azért került kifejlesztésre, hogy egységes követelményeket támasszon a brit kereskedőknek beszállító élelmiszeripari cégek számára. A szabvány kiterjed a minőségre, a higiéniára és a termékbiztonságra is. A BRC szabvány kötelezővé teszi:

● a HACCP alkalmazását,
● a dokumentált minőségirányítási rendszert,
● az üzemi környezeti előírások, termékek, folyamatok és alkalmazottak ellenőrzését.

IFS szabvány

Az IFS (International Food Standard) szabványt német és francia kereskedelmi vállalatok hozták létre abból a célból, hogy egységes minőségi követelményeket érvényesítsenek a beszállított saját márkás termékekkel szemben. A gyártóknak így különös figyelmet kell fordítaniuk az élelmiszerbiztonsági kérdésekre, ezen belül a HACCP, a higiénia és minőségirányítás előírásaira.

Az áruházlánc nyitott az együttműködésekre, az érdeklődők a https://beszallito.lidl.hu oldalon jelentkezhetnek online.

 

(forrás: Élelmiszer szaklap 2016/3.)
hirdetés
hirdetés