Lidl Beszállítói Akadémia

A Magyar Hús Ízei Nap – Noszvaj, 2017. november 7.

A Lidl Beszállítói Akadémia második évének negyedik rendezvényére Noszvajon, az Oxigén Hotel konferenciatermében került sor 2017. november 7.-én. Az idei utolsó LIDL Beszállítói Akadémia a Magyar Hús Ízei Napja a húsok termékkörére fókuszált. 

hirdetés

A LIDL Magyarország 2017-ben is szeretné növelni hazai beszállítói körét, ezért a diszkontlánc a 2016-ban indított „LIDL Beszállítói Akadémia” eseménysorozatot idén új kategóriákkal bővítette. Az idei év során is 4 különböző tematikában, 4 különböző helyszínen és időpontban várta azokat a hazai vállalkozásokat, amelyek szeretnének a diszkontlánc partnerei lenni.

A mostani rendezvényen Noszvajon, Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa Noszvajban találkoztak a Lidl beszerzői azokkal a gyártókkal találkoztak, akik termékeikkel – nyers, darabolt, gyorsfagyasztott, félkész-, kész- és convenience baromfi, marha, juh, vad, hal hústermékeikkel – szeretnének a Lidl beszállító partnerévé válni.
A Beszállítói Akadémián a felkért szakemberek – piackutató, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) agrárelemzője, valamint a Baromfi Termék Tanács igazgatója – a érintett termékkörök piaci lehetőségeiről, trendjeiről, a növekedés lehetséges irányairól, kilátásairól tartottak prezentációt, majd a Lidl szortiment ágazatvezetője mutatta be a kereskedelmi láncot a nagyszámú érdeklődőnek, illetve beszélt az együttműködés lehetőségeiről.

Virág Sándor (product consultant, GfK Hungária) „Milyen szegmensekre érdemes fókuszálni a húspiacon” című előadásában áttekintette a friss és feldolgozott hús piacát. A piackutató többek között a kutatási eredmények alapján elmondta, hogy minden harmadik vásárló kosarában található friss, vagy feldolgozott hús, és ez a kategória a teljes FMCG forgalom 22 százalékát teszi ki. A vizsgált időszakban a friss húsátlagára csökkenő tendenciát mutatott, amely pozitív hatással volt a kategória mennyiségére. A feldolgozott húsoknál folyamatos emelkedő átlagárakat mértek, ennek hatására a mennyiség ugyan csökkent, de a forgalom enyhén nőtt. A friss hús piacát az elmúlt egy évben stabil mennyiség és forgalom jellemezte. A vásárlási gyakoriság ugyan enyhén csökkent, azonban a tranzakció méret hasonló mértékben növekedett. A kutatás megállapította,hogy a diszkont csatorna a csomagolt friss és feldolgozott hús kategóriában egyaránt kiemelkedő lojalitással rendelkezik, ugyanakkor a diszkont csatorna számára a legnagyobb potenciál a virsli és a szalonna kategóriában van.

Dúl Údó, szakértő, a NAK Mezőgazdasági Igazgatóságának agrárelemzője „Lehetőségek, trendek a hazai vöröshús piacon” címmel tartott előadást. Elöljáróban a vöröshúsok piacát befolyásoló, 2017-ben történt eseményeket, változásokat foglalta össze, majd a hazai helyzetképet, az állatállomány (szarvasmarha, borjú, juh és bárány) számának alakulását ismertette. A vörös húsok fogyasztói piacának gyors változásáról, az azt pozitív, illetve negatív irányban befolyásoló tényezőkről elmondta: Az elmúlt évtizedben a fogyasztók tudatosabbak lettek, egyre több és keresettebb a különleges és a funkcionális élelmiszer kategória. Negatív irányban befolyásolja a vörös húsok fogyasztását, hogy rövidül a konyhában töltött idő, valamint, hogy bár a vörös hús egészségi vonatkozásai pozitívak, mégis sorozatosan negatív kampányokkal, fenntartásokkal kell szembenézniük. A szakértő előadásának végén a vörös húsokkal és húskészítményekkel kapcsolatos fogyasztói elvárásokról beszélt, és felsorolta az általa javasolt teendőket, amelyekkel az ágazat pozíciója javítható lenne.

„Milyen növekedési potenciálokat rejt a hazai baromfi hús piac?” – című előadásában Csorbai Attila a Baromfi Termék Tanács igazgatója bevezetésképp ismertette a világszintű tendenciákat, majd a magyar baromfiágazat jellemzőiről beszélt. Az ágazat gazdasági szerepéről, súlyát néhány számmal jellemezte: Alapanyag termelési szinten évente 250 milliárd, feldolgozott termékként ennek mintegy duplája a termelési érték; kb. 50-60 ezer foglalkoztatott; 170-180% az önellátottsági szint, értékben a baromfi a második-harmadik legjelentősebb agrár exporttermékünk, ez Magyarország legnagyobb gazdasági teljesítményű állattenyésztő ágazata. Az igazgató a továbbiakban beszélt az ágazatról készített statisztikák hitelességének kérdéséről, a problémákról, az azokkal kapcsolatos teendőkről, illetve felsorolta a baromfihús jövőjét biztosító előnyöket: egészséges, nem fűződik hozzá vallási tiltás, tápláló,hatékonyan előállítható, olcsó, illetve könnyen előállítható.

A személyes tárgyalások előtt a Lidl európai és magyarországi hálózatát, a beszállítók előtt megnyíló lehetőségekről, a partneri kapcsolat részleteiről Halász Gábor, a szortiment ágazatvezető mutatta be a vendégeknek.

Beszélt a Lidl Beszállítói programjának 2013. márciusi indulása óta elért sikereiről. Elmondta: A kezdeményezés célja még több magyar termék bevezetése, több hazai beszállítóval együttműködés kialakítása. Az eredmény: jelenleg 2500 féle, 320 hazai beszállítóktól származó magyar termék kapható a Lidl áruházakban. A magyar termékek arány a hazai Lidl áruházakban több mint 60 százalékos. A cél: ezt a számot tovább növelni, új beszállítókkal együtt fejlődni, lehetőséget biztosítani arra, hogy a magyar termékek külföldi Lidl áruházak polcaira is eljussanak.

A Beszállítói Program külpiaci eredményeit Halász Gábor néhány számmal jellemezte: Míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 145 magyar beszállító 474 féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 19 európai ország piacára.

A szortiment ágazatvezető beszélt arról is, hogy mitől lesz sikeres egy beszállítói pályázat? A Lidl a leendő beszállítókkal szembeni elvárásait az előadó röviden így foglalta össze:

● Minőség: meglévő termék esetén a Lidl polcain megtalálható termékekkel legalább azonos minőségű legyen; új termék esetén – egyes prémium termékek kivételével – az egyeztetett minőségi követelményeknek megfelelő termékek, az év 365 napján.
● Mennyiség: folyamatos beszállítás esetén legalább 50 Lidl áruház (1 raktár) kiszolgálására elegendő volumen (a Lidl különleges esetekben ebben a kérdésben kész tárgyalni); kiváló, egyedi minőségű termékek estén legalább háromezres beszállítói tétel, melyeknek az akciókra biztosítanak megjelenést.
● Fejlődés, növekedés: a potenciális beszállító legyen hajlandó a fejlesztésekre; képes és kész a növekedésre.
● A megfelelés követelményei: az egyeztetett paramétereknek megfelelő termék és üzem; a szállítás megkezdését követő fél éven belül emelt szintű IFS audit vagy BRC A szintű audit; felkészültség az elektronikus számlázási rendszer bevezetésére.

A Lidl Beszállítói Akadémia „A Magyar Hús Ízei” című rendezvénye az előadások kapcsán felmerült kérdések tisztázásával és személyes egyeztetésekkel, tárgyalásokkal ért véget.

(x)

 

hirdetés

Címkék

hirdetés