Beszámoló a Lidl Beszállítói Akadémia Bázis napjáról

A Lidl Bázis napján, Zsámbékon, a Szépia Bio&Art Hotel konferenciatermében a diszkontlánc beszerzői azokkal a gyártókkal találkoztak, akik készítményeikkel – malomipari termékek, tojás, olaj, cukor, főzési alapanyagok, fűszerek, porok, szószok, konzervek, tészták – szeretnének a Lidl beszállító partnereivé válni. 

hirdetés

A Beszállítói Akadémián a felkért szakember előadók – piackutató, illetve szakmai szervezetek képviselői – a mindennapi táplálkozásunk alapelemeit jelentő élelmiszerek helyzetéről, illetve közelebbről a gabona és a fűszerpaprika piac lehetőségeiről szóltak.

Csillag-Vella Rita, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója „Az étel sava-borsa” című előadásában az étkezési, főzési szokások változásáról, illetve az alapvető élelmiszerek és a frissáru étrendünkben betöltött szerepéről, súlyáról beszélt.

Potsa Zsófia, a Magyar Gabonaszövetség főtitkára a magyar malomipar helyzetéről, erősségeiről, gyengeségeiről, lehetőségeiről, az ágazatot fenyegető veszélyekről, illetve a liszt forgalmának alakulásáról, a malomipari termékek jelöléséről számolt be.

Németh József, az Országos Fűszerpaprika Terméktanács elnökségi tagja felvázolta a paprika gasztronómiájának históriáját, beszélt a fűszerpaprika feldolgozásának sikertörténetéről,illetve szólt a fűszerpaprika őrlemény előállításának jelenlegi helyzetéről, a tennivalókról.

A személyes tárgyalások előtt a Lidl európai és magyarországi hálózatát Szilágyi Ákos, a diszkontlánc food beszerzési ügyvezetője mutatta be a vendégeknek.

Beszélt a Lidl Beszállítói programjának 2013. márciusi indulása óta elért sikereiről: 1700 féle magyar termékkel gazdagodott a szortiment, 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, a magyar termékek forgalma 45%-kal magasabb, mint a program indulását megelőzően. A Beszállítói Program külpiaci eredményeit Szilágyi Ákos néhány számmal illusztrálta: Míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 135 magyar beszállító 406 féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 12 európai ország piacára.

A Lidl sikereinek kulcsát az előadó röviden így foglalta össze: „Egyszerűség, minőség, frissesség, aktuális árucikkek, és megfelelés a mindenkori vásárlói igényeknek.”

A Lidl elvárásait a leendő beszállítókkal szemben az előadó röviden így foglalta össze:
● Minőség: meglévő termék esetén a Lidl polcain megtalálható termékekkel legalább azonos minőségű legyen; új termék esetén – egyes prémium termékek kivételével – az egyeztetett minőségi követelményeknek megfelelő termékek, az év 365 napján
● Mennyiség: folyamatos beszállítás esetén legalább 50 Lidl áruház (1 raktár) kiszolgálására elegendő volumen (a Lidl különleges esetekben ebben a kérdésben kész tárgyalni); kiváló, egyedi minőségű termékek estén legalább háromezres beszállítói tétel, melyeknek az akciókra biztosítanak megjelenést
● Fejlődés, növekedés: a potenciális beszállító legyen hajlandó a fejlesztésekre; képes és kész a növekedésre
● A megfelelés követelményei: az egyeztetett paramétereknek megfelelő termék és üzem; a szállítás megkezdését követő fél éven belül emelt szintű IFS audit vagy BRC A szintű audit; felkészültség az elektronikus számlázási rendszer bevezetésére

A Lidl Beszállítói Akadémia „Bázis Nap a Lidllel” című rendezvénye az elhangzottak kapcsán felmerült kérdések tisztázásával, workshoppal és személyes egyeztetésekkel, tárgyalásokkal ért véget.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés