Beszámoló a Lidl Beszállítói Akadémia Impulzív napjáról

A Lidl Beszállítói Akadémia harmadik eseményére 2016. szeptember 21-én került sor Tatán, a Gottwald Hotelben. A Lidl beszerzői ezúttal az impulzív vásárlásra ösztönző termékeket (édesipari termékeket, snackeket, delikát termékeket, szénsavas üdítőket, szeszipari termékeket, borokat) előállító gyártókkal találkoztak. Az Élelmiszer szaklap közreműködésével szervezett nagy sikerű rendezvényre ezúttal rekordlétszámban jelentkeztek a diszkontlánc potenciális beszállítói.  Az esemény célja ezúttal is a hazai beszállítói kör bővítése volt 

hirdetés

A Beszállítói Akadémia program keretében 2016 folyamán a Lidl négy alkalommal, az adott termékek köré szervezve, vidéki helyszíneken kínál lehetőséget a különböző területekről érkező potenciális partnerinek, hogy megismerkedjenek a kereskedelmi lánc által kínált lehetőségekkel, valamint személyes kapcsolatba kerüljenek a lánc vezető munkatársaival.

A mostani rendezvény előadói – piackutató, édesipari szakember és borász – beszámolt az impulzív termékek szerepéről a kereskedelemben, a trendekről, a különböző termékkörök piacának helyzetéről, adottságairól, helyzetéről, lehetséges kitörési pontjairól.

Mitől impulzív egy termék?

Nem rendszeresen vásároljuk őket, mégis forgalomnövelő és image építő a hatásuk! Mitől és miért impulzív egy termék? – tette fel a kérdést Rausch Péter, a Nielsen munkatársa. A kutató beszélt a tervezés és döntés folyamatáról, vázolta a bevásárlás menetét, szólt az impulzív termékekről, valamint arról, hogyan hívjuk fel a figyelmet az impulzív termékekre. Többek közölt beszélt a otthontól a boltig vezető paradox útról, melynek kiindulópontján a 78 százalékban tervezett vásárlást, végpontján 67 százalékban a boltban meghozott boltban meghozott vásárlói döntést találjuk. Kitért arra, hogy az átlagos női vásárlók egyötöde impulzív termékekkel elcsábítható. A szakember szólt a vásárlások tervezettségi szintjéről, miszerint a vásárlók 78 százaléka a kategória vásárlását tervezi meg, 10 százalékának szüksége volt az adott termékre, de csak a boltban jutott eszébe, míg a megkérdezettek 12 százalékának nem volt szüksége a termékre, de mégis megvásárolta.

Fel kell találni a spanyolviaszt

Sánta Sándor, elnök, Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke arról beszélt, hogy az édesipar szerencsésnek mondható az impulzív kategória speciális helyzetéből kifolyólag. Szól arról, hogy talán ez az egyetlen olyan élelmiszerkategória, ahol nemcsak lehetséges, de fel is kell találni a spanyolviaszt. Nemcsak a kategória maga és percepciója változik folyamatosan, de a technológiai fejlődés is éppen ebben az impulzuskategóriában érvényesül a legmeghatározóbban. Sánta Sánor megjegyezte, hogy ebben a szegmensben erősek a gyártói márkák: részesedésük átlagosan több mint 75 százalék, ami a többi FMCG kategóriához viszonyítva is kiemelkedően magas.

A magyar szeszipar a számok tükrében

Halász Róbert, elnök, Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója a szeszesitalok piacának helyzetéről tartott prezentációt. Ismertette a szeszipar jövedelmezőségét befolyásoló tényezőket, a szesziparral kapcsolatos szabályozást, és beszélt a szövetség társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységéről. Az igazgató ismertette az ágazat forgalmi adatait, és az alkoholos italokat terhelő jövedéki adó mértékét.

Magyar borok itthon és a világban

A magyar borágazat helyzetéről Kamocsay Ákos, a Hilltop főborásza tartott előadást. Vázolta a hazai és nemzetközi trendeket, ismertette a termőterületekre és a globális és hazai bortermelésre, a bor exportjára és importjára, az egy főre eső borfogyasztásra, illetve mindezek változásaira vonatkozó adatokat. A hazai borpiacról szólva beszélt a jellegzetes magyar szőlőfajtákról, a borrégiókról, az eredetvédelem szabályozásáról, a borfogyasztási szokások változásairól, illetve ismertette a különböző kereskedelmi csatornák részesedésének arányát a borkereskedelemben.

A Lidl keresi az új együttműködési lehetőségeket 

A személyes tárgyalások előtt a Lidl európai és magyarországi hálózatát Szilágyi Ákos, a diszkontlánc food beszerzési ügyvezetője mutatta be a vendégeknek, a lánc potenciális beszállítóinak.
Többek között elmondta: A Lidl nemzetközi szinten 1973-ban indult, ma már 27 országban működik, több mint 100 ezer boltot működtet, Európa legnagyobb élelmiszer diszkontlánca. Hazai térhódítása az első bolt 2004-es megnyitásától napjainkig ível – jelenleg a Lidl a piacvezető diszkontlánc az országban. A lánc a magyar áruházláncok bruttó forgalma alapján a hazai kiskereskedelmi piac 7%-át birtokjolja, és az 500 legnagyobb árbevételű hazai cég 2014-es listáján a 31. helyet foglalja el. (HVG, 2015.11.04.)

A Lidl Beszállítói programjának 2013. márciusi indulása óta elért sikerei: 1700 féle magyar termékkel gazdagodott a szortiment, 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, a magyar termékek forgalma 45%-kal magasabb, mint a program indulását megelőzően. A Beszállítói Program külpiaci eredményeit Szilágyi Ákos néhány számmal illusztrálta: Míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 135 magyar beszállító 406 féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 12 európai ország piacára.

A Lidl sikereinek kulcsát az előadó röviden így foglalta össze: „Egyszerűség, minőség, frissesség, aktuális árucikkek, és megfelelés a mindenkori vásárlói igényeknek.”

Workshop, személyes egyeztetés

A Lidl Beszállítói Akadémia „Impulzív nap a Lidllel” című, az impulzív vásárlásra ösztönző termékek előállításával foglalkozó beszállítók részére szervezett rendezvény az elhangzottak kapcsán felmerült kérdések tisztázásával, workshoppal és személyes egyeztetésekkel, tárgyalásokkal ért véget.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés