Lidl Beszállítói Akadémia 2018

Bio és Mentes Nap – 2018. 05. 29.

Beszállítói Akadémia harmadik évadjának első rendezvényén az Avalon Resort&Spa konferenciatermében, Miskolctapolcán találkoztak a diszkontlánc beszerzői a minden eddiginél népesebb, rekordszámban megjelent potenciális beszállítókkal. A Lidl munkatársai ezúttal olyan cégek képviselőivel találkoztak, amelyek bio és mentes termékek piacán tevékenykednek, és szeretnének a diszkontlánc beszállító partnereivé válni.

hirdetés

A Lidl 2013 márciusában indította Beszállítói programját, amelynek célja, hogy még több magyar beszállítóval működjön együtt a diszkontlánc, még számosabb hazai termék kerüljön az üzletlánc polcaira.

Jelenleg 2500-féle, 320 hazai beszállítóktól származó magyar termék kapható a Lidl áruházakban. A magyar termékek arány a hazai Lidl áruházakban több mint 60 százalékos. A cél: ezt a számot tovább növelni, új beszállítókkal együtt fejlődni, lehetőséget biztosítani arra, hogy a magyar termékek külföldi Lidl áruházak polcaira is eljussanak.

A Lidl immár harmadik éve várja a potenciális partnereit Beszállítói Akadémiáján, hogy kötetlenebb formájában ismerkedjen meg termékeikkel, és alkalmat teremtsen az adott piacokat érintő szakmai párbeszédre. A Lidl Beszállítói Akadémia mostani rendezvényén a bio és a mentes, ezen belül a glutén- és cukormentes termékek kerültek terítékre. A résztvevők – a Lidllel való közelebbi megismerkedés és a személyes tárgyalások mellett szakértők előadásait hallgathatták meg, és naprakész információkat kaphattak az aktuális piaci trendekről, a jogszabályi háttérről, a piaci lehetőségekről.

„Korszerű táplálkozási trendek az egészség megőrzése érdekében” című előadásában Csengeri Lilla MSc dietetikus, okleveles táplálkozástudományi szakember, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) Kommunikációs bizottságának tagja az egészség megőrzésének egyik legfontosabb „eszközeről”, a táplálkozásról, étkezési szokásainkról, a helyes, egészséges, korszerű táplálkozásról, illetve a különleges táplálkozási igényeket kielégítő étrendekről szólt. Az „Amit eszel, azzá leszel” szemlélet bár lassan, de szerencsére egyre szélesebb körben népszerű – hangsúlyozta. Előadásban a dietetikus szakember beszélt az új hazai táplálkozási ajánlásról, az OKOSTÁNYÉR®-ról, a gluténmentes és a diabéteszes étrend szerepéről a hazai lakosság körében.

Koltai Tünde, A Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete, elnöke „Biztonságos? Trendek és lehetőségek a gluténmentes termékek piacán” című prezentációjában elmondta, hogy a „mentes” élelmiszerek fogyasztása manapság egyre divatosabb. Ezt a trendet igazolja az ilyen termékek piaci kínálatának rohamos bővülése. Míg a fogyasztók egy része saját önkéntesen választják az ilyen élelmiszereket, úgy vannak olyanok is, akik egészségügyi problémák miatt állnak át a mentes élelmiszerek, így például a gluténmentes élelmiszerek fogyasztásra. Milyen jelenleg a hazai gluténmentes élelmiszerek kínálata? Mely területeken van még potenciál a választék bővítésére? Az előadásban többek között erre kaphattak választ a megjelentek.
Milyen az ökotermékek szerepe, jelenléte a diszkontláncok kínálatában? – ezt a kérdést boncolgatta

„Ökotermékek a diszkontláncokban” című előadásában Allacherné Szépkuthy Katalin, Hungária Öko Garancia Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondta: A tudatos fogyasztók számának emelkedésével az ökológiai mezőgazdaságból származó termékek szükségszerűen megjelennek a diszkontláncokban is. Milyen szabályzóknak kell megfelelniük ezen élelmiszereknek? Melyek a legkeresettebb öko élelmiszerek? A szakember előadásában bemutatta a meghatározó nemzetközi tendenciákat, a legfontosabb szabályzókat, és ismertette a termelőkre és a feldolgozóüzemekre vonatkozó legfontosabb előírásokat.

Ezután a Lidl beszerzésekért felelős vezetője „A Lidl keresi az új együttműködési lehetőségeket. Mit vár el jövendő partnereitől a Lidl?” című prezentációjában mutatta be a diszkontláncot a potenciális beszállítóknak, illetve beszélt az együttműködés lehetőségekről. Felvázolta a magyar diszkontpiacon 2016. óta piacvezető, jelenleg Magyarországon 169, globálisan több mint 10 200 áruházzal rendelkező Lidl töretlen hazai és nemzetközi sikertörténetét, melynek utolsó fontos állomási között említette a tavalyi egyesült államokbeli és az idei szerb indulást.

A Beszállítói Program külpiaci eredményeit az előadó néhány számmal illusztrálta: Míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 135 magyar beszállító 406 féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 12 európai ország piacára.

A Lidl sikereinek kulcsát az előadó röviden így foglalta össze: „Egyszerűség, minőség, frissesség, aktuális árucikkek, és megfelelés a mindenkori vásárlói igényeknek.”

A Lidl Beszállítói Akadémia „Bio és Mentes Nap” című rendezvénye az elhangzottak kapcsán felmerült kérdések tisztázásával, workshoppal és személyes megbeszélésekkel, egyeztetésekkel ért véget.

 

hirdetés

Címkék

Cikk[223508] galéria
hirdetés