Lidl Beszállítói Akadémia – Szépség Nap, 2017. 05. 04.

A Lidl Beszállítói Akadémia második „évadjának” első rendezvényén, Noszvajon, a Hotel Tündérkertben  találkoztak a diszkontlánc beszerzői a nagy számban összegyűlt potenciális beszállítókkal. A Lidl munkatársai ezúttal azokkal a cégekkel találkoztak, akik a hajápolás, fürdő, tusfürdő, szappanok, krémek, tejek, dekoratív kozmetika, dezodorok, illatszerek, parfümök, after shave-ek, fogápolási eszközök, borotválkozó szerek, naptejek, babykozmetika termékkörök előállításában aktívak, és szeretnének a Lidl beszállító partnereivé válni. 

hirdetés

A Beszállítói Akadémián a felkért szakember előadók – piackutató, illetve az illetékes szakmai szervezet képviselet képviselője – az érintett termékkörök piacának helyzetéről, változásairól, kilátásairól beszéltek. Ezután a Lidl munkatársa, az érintett terület beszerzési vezetője mutatta be a kereskedelmi láncot a potenciális beszállítóknak, illetve beszélt az együttműködés lehetőségeiről.

Murányi István, a magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség ügyvezető titkára „A termékfejlesztés és a termékbiztonság a jövő – Trendek a kozmetikai, testápolási és személyi higiéniai termékek piacán” című előadásában a várható változásokról és jellemző trendekről beszélt a kozmetikai ipart érintő jogszabályi környezet, termékkategóriák és hatóanyagok tekintetében. Beszélt arról, hogy melyek az új kihívások a kozmetikumok, testápolási, személyi higiéniai termékek piacán és a környezetvédelemben. A szövetség titkára többek között elmondta, hogy Magyarország mindössze egy 1 százalékkal részesedik az európai kozmetikai piacból, és a gazdasági válság vége óta minden kozmetikai kategóriában folyamatosan, de mérsékelten növekszik.

A jogszabályi kihívások között beszélt a szakember a várható információs trendekről. Egyre nő a fogyasztók által igényelt információk mennyisége: egyre több lesz a potenciális allergének száma, egyre inkább elvárt a teljes illatanyag-összetétel megadása, és több a bővebb háttér információ az anyagokról, emellett bővül az alkalmazható applikációk köre. A hatóanyag trendekről és az ezzel kapcsolatos problémákról elmondta, hogy az új hatóanyagok fejlesztésénél akadályt jelent az allergiát okozó, illetve rákkeltő hatású anyagok bővülő köre, az endokrín rombolók miatt szigorodó szabályozás, illetve az állatkísérletek betiltása, valamint a környezetvédelmi szempontok erősödése.

„Mindent a szépségért – Mennyit áldozunk ma a szépség és jólápoltság oltárán?” – tette fel a kérdést előadásában Rhorer Dávid, a Nielsen non-food iparági vezetője. Csak dekorkozmetikumokra tízmilliárd forintnál is többet költöttek a magyarok az eémúlt 12 hónapban. vajon mi a töretlen növekedés motorja? Hol, kit és miért vásárolunk? – feszegette a kérdéséket a piackutató.

A kutató elöljáróban a fogyasztói bizalomról beszélt. Elmondta, hogy a Nielsen fogyasztói bizalmi index hosszú távon jelentősen nő, rövid távon jelenleg stagnál Magyarországon. Az FMCG piacon bár volumenben csökkenés látható, az átlagos árszínvonal növekedése jelentős értékben növekedést gebnerál. A drug kategóriák hasonló trendet mutatnak a teljes FMCG-vel, de a prémiumizálódás még erőteljesebb. Az értékesítési csatornákról elmondható, hogy a hipermarketek súlya csökkent, míg a drogériáké nőtt. A szépségápolási kategóriák a teljes drug forgalom mintegy 40 százalékát ádták értékben 2016-ban. A Top 3 szépségápolási kategória a dezodor, a tusfürdő és a fogpaszta. Jellemző trendek többek között a terápiás termékek térnyerése, a nagyobb kiszerelések, a tartós hatás, az innovatív termékek és a promóciók népszerűsége, az e-kereskedelem növekedése.

A személyes tárgyalások előtt a Lidl európai és magyarországi hálózatát Halász Gábor, a szortiment ágazatvezető mutatta be a vendégeknek.

Beszélt a Lidl Beszállítói programjának 2013. márciusi indulása óta elért sikereiről. A kezdeményezés célja még több magyar termék bevezetése, több hazai beszállítóval együttműködés kialakítása. Az eredmény: jelenleg 2500 féle, hazai beszállítóktól származó magyar termék kapható a Lidl áruházakban. A magyar termékek arány a hazai Lidl áruházakban több mint 60 százalékos. A cél: ezt a számot tovább növelni, új beszállítókkal együtt fejlődni, lehetőséget biztosítani arra, hogy a magyar termékek külföldi Lidl áruházak polcaira is eljussanak.

A Beszállítói Program külpiaci eredményeit Halász Gábor néhány számmal illusztrálta: Míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 135 magyar beszállító 406 féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 12 európai ország piacára.

A Lidl sikereinek kulcsát az előadó röviden így foglalta össze: „Egyszerűség, minőség, frissesség, aktuális árucikkek, és megfelelés a mindenkori vásárlói igényeknek.”

A Lidl Beszállítói Akadémia „Szépség nap” című rendezvénye az elhangzottak kapcsán felmerült kérdések tisztázásával, workshoppal és személyes egyeztetésekkel, tárgyalásokkal ért véget.

 

A Lidl Beszállítói Akadémia további rendezvényei 2017-ben:
A föld termései – június 20.
Tisztaság nap – szeptember 20.
A magyar hús ízei – november 7.

 

A további képekért kattintson!!!

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés