Rekord érdeklődést hozott a „Tisztaság Nap”

A Lidl Beszállítói Akadémia második „évadja” szerdán rendkívül nagy érdeklődés mellett a „Tisztaság Nap”-pal folytatódott.

hirdetés

A mostani rendezvényen Zsámbékon, a Szépia Bio & Art Hotelben találkoztak a Lidl beszerzői a minden eddigi hasonló rendezvényt felülmúló érdeklődés mellett a diszkontlánc háztartási vegyi áruk területen többek között mosó-, mosogató – és tisztítószerek, öblítők, légfrissítők, higiéniai termékek, háztartási papíráruk termékkörök előállításában tevékenykedő potenciális beszállítóival.

A Beszállítói Akadémián a felkért szakember előadók – piackutató, illetve az illetékes szakmai szervezet képviselet képviselője – az érintett termékkörök piacának helyzetéről, változásairól, lehetőségeiről, kilátásairól beszéltek. Ezután a Lidl vezető beszerzője mutatta be a kereskedelmi láncot az érdeklődő gyártóknak, illetve beszélt az együttműködés lehetőségeiről.

Budaházy Péter, a Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség elnöke „A kompaktosítás és fenntartható fejlődés, Trendek a mosó- és tisztítószerek piacán” című előadásában az iparág meghatározó fejlődési irányait, innovációs törekvéseit vázolta fel. Az elnök elmondta: a főbb törekvések a háztartás-vegyiparban a specializáció (a szolgáltatásra, megoldásra orientált termékek); a termék adagolásának,méretének csökkentése, új formák megjelenése; lépések a fenntartható fejlődés irányában, ehhez kapcsolódnak különböző európai iparági programok; az ökotermékek térnyerése (eltérő megoldásokkal).

„Tisztaság egyszerűen és kényelmesen” – című előadásában Rhorer Dávid, a Nielsen non-food iparági vezetője az első előadáshoz kapcsolódva tovább elemezte az aktuális tisztítószer trendeket.

A kutató elöljáróban a fogyasztói bizalomról beszélt. Elmondta, hogy a Nielsen fogyasztói bizalmi index hosszú távon jelentősen nő, az FMCG szektor mind mennyiségben, mind értékben növekedést mutat, 2017-ben újra dinamikusan nő. A vegyi áruk terén az FMCG átlagát meghaladó a növekedés. A diszkontláncok súlya az elmúlt időszakban növekedett, a vegyi áru kategóriákban a gyorsuló növekedést elsősorban a mennyiségi eladások generálják 2017-ben, csökkenő átlagos árszínvonal mellett. Rhorer Dávid előadásában ismertette a TOP 10 háztartási és papíráru kategóriát.

A személyes tárgyalások előtt a Lidl európai és magyarországi hálózatát Halász Gábor, a szortiment ágazatvezető mutatta be a vendégeknek.

Beszélt a Lidl Beszállítói programjának 2013. márciusi indulása óta elért sikereiről. A kezdeményezés célja még több magyar termék bevezetése, több hazai beszállítóval együttműködés kialakítása. Az eredmény: jelenleg 2500 féle, 320 hazai beszállítóktól származó magyar termék kapható a Lidl áruházakban. A magyar termékek arány a hazai Lidl áruházakban több mint 60 százalékos. A cél: ezt a számot tovább növelni, új beszállítókkal együtt fejlődni, lehetőséget biztosítani arra, hogy a magyar termékek külföldi Lidl áruházak polcaira is eljussanak.

A Beszállítói Program külpiaci eredményeit Halász Gábor néhány számmal jellemezte: Míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 145 magyar beszállító 474 féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 19 európai ország piacára.

A Lidl Beszállítói Akadémia „Tisztaság nap” című rendezvénye az előadások kapcsán felmerült kérdések tisztázásával és személyes egyeztetésekkel, tárgyalásokkal ért véget.

A Lidl Beszállítói Akadémia további rendezvénye 2017-ben:

A magyar hús ízei – november 7.

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés