hirdetés
hirdetés

Ezentúl a Lidl sajátmárkás tejei is FSC® tanúsítású italos kartondobozban kaphatók

A júniusi környezetvédelmi világnap alkalmából a Tetra Pak és a Lidl Magyarország közösen hívja fel a figyelmet az FSC® (Forest Stewardship Council® - magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) védjegy mögött húzódó tartalomra, és arra, hogy fogyasztóként kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetért. A két vállalat összefogása révén a Pilos sajátmárkás tejek is a felelős erdőgazdálkodás védjegyét viselő csomagolásban kaphatók, igazolva, hogy a termékek papír alapanyaga ellenőrzött forrásból származik. A vállalatok ezzel egy időben edukációs kvízt is indítanak a Lidl weboldalán.

hirdetés

Már Pilos termékek is viselik az FSC védjegyét

2016 májusában a Pilos tejek italos karton dobozaira is felkerült az FSC védjegye, amely azt jelöli, hogy a csomagolás papír alapanyaga felelős erdőgazdálkodásból és egyéb ellenőrzött forrásokból származó papírból készült. A védjegy használatával párhuzamosan az áruházlánc a Tetra Pakkal közösen felhívja a vásárlók figyelmét a védjegy mögött húzódó értékekre és arra, milyen fontos szerepe van a vásárlások során a környezettudatosságnak.

„Vállalatunk működésének minden területén figyelembe vesszük a környezetvédelmi szempontokat, de ezen felül odafigyelünk tágabb hazai környezetünkre is: a tavalyi jégkárt követően egymillió darab facsemetét adományoztunk a Pilisi Parkerdőnek. Ahogy az az akció, a mostani is vásárlóink bevonásával történik, hiszen a Tetra Pakkal együttműködve arra hívjuk fel a figyelmet, hogy az FSC emblémát viselő termékek választásával mindannyian támogathatjuk a felelős erdőgazdálkodást” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője.

A Tetra Pak a világ vezető italos karton gyártójaként már 2007 óta használ FSC tanúsítású erdészetekből származó papírt csomagolóanyagai előállításához, Magyarországon pedig 2013 óta elérhető a tanúsítással ellátott csomagolás a Tetra Pak italos kartonba töltő vállalatok számára.

„Ma már minden magyar gyártó, aki Tetra Pak dobozokba tölti a termékeit, feltünteti az FSC jelzést márkáinak csomagolásán. Nagyon örülünk annak, hogy egyre több kereskedelmi lánc is úgy dönt, hogy környezettudatos működése egyik jeleként saját márkás termékein is szerepelteti a logót. Ennek eredményeként hazánkban az elmúlt egy év alatt összesen 152 millió tanúsított italos kartondoboz került forgalomba. Célunk az, hogy a jövőben ezt a számot jelentősen növeljük” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője. „A Lidl Magyarország és a Tetra Pak számára egyaránt fontos a környezetvédelem, közösen pedig hatékonyan fel tudjuk hívni a figyelmet arra, hogy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetért” – tette hozzá.

De mit is jelent a felelős erdőgazdálkodás?

A Tetra Pak azért működik együtt az FSC-vel, mert e szervezet tanúsítási rendszere a legszigorúbb, védjegyük garancia arra, hogy a feldolgozott papír alapanyagául szolgáló fa kitermelésével az erdészetek nem veszélyeztetik az erdők fenntarthatóságát, az erdő élőlényeinek lakhelyét, hanem úgy gazdálkodnak ezzel az erőforrással, hogy az biztosan és folyamatosan megújulhasson.

A felelős erdőgazdálkodás célja, hogy megtartsa az erdők környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági egyensúlyát. Ez azt jelenti, hogy a tanúsított erdőkben folyó fakitermelés minimálisra csökkenti az erdő növényeire, állataira és egyéb élőlényeire gyakorolt hatást, a helyi közösségek részesednek a gazdálkodás hosszú távú előnyeiből, az erdőgazdaságot pedig úgy tervezik és irányítják, hogy nyereséges legyen, de a megtermelt profit ne veszélyeztesse a jövőbeni faállományt, vagyis az erdő regenerációját, fenntarthatóságát.

A Lidl országszerte 159 áruházzal rendelkezik, így a Tetra Pak csomagolású Pilos termékek oldalpanelén is megjelenő egyedi designnal és az FSC megismertetését célzó edukációs tartalommal még szélesebb körben válhat ismertté a felelős erdőgazdálkodás védjegye.

A Tetra Pak FSC licence kódja: FSC® C014047.

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél