hirdetés
hirdetés

Az „üzlet az üzletben” koncepciójával kísérletezik a Tesco

Erősen szorongatják konkurenseiket a német hátterű diszkontláncok – írja a Napi.hu cikke alapján az Origo. A hagyományos szereplők éppen ezért láthatóan lassan alkalmazni kezdik a diszkontok jól bevált megoldásait.

hirdetés

Az immár bizonyított módszerek között szerepel például a kisebb készlet (ezt szolgálja a polcmagasság csökkentése) vagy a szerényebb alapterület alkalmazása is. Utóbbira példa az üzlet az üzletben (shop in shop) koncepció, amivel a magyar piacon a Tesco és a Spar is kísérletezik. Ennek lényege, hogy új bérlők költöznek be az eladótérbe, amivel a költségcsökkentés és a választék színesítése egyszerre valósul meg.

Hasítanak a diszkontok

2010-hez képest az Aldi nettó árbevétele több mint a kétszeresére nőtt, a Lidlé a másfélszeresére emelkedett, de még a Penny Market is bő negyedével javított számain. Ehhez képest az Auchan úgy növelte 22 százalékkal a bevételét, hogy időközben a Corát is bekebelezte, a Tesco – kisebb üzleteket is tartalmazó – forgalma pedig mindössze 3 százalékkal gyarapodott az évek alatt.

A CBA-üzletek összesített forgalma négy év alatt a tizedével csökkent, a boltszám mintegy 25 százalékos zsugorodása mellett. A Coop hálózata és bevétele nőtt, érdekes módon épp annyival, mint amennyit a CBA veszített. A Reál sem tudott lépést tartani a diszkontokkal, 2010–2014 között a másfél százalékot sem érte el a forgalomnövekedés mértéke.

(forrás: Napi Gazdaság, [origo])
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél