hirdetés
hirdetés

Dr. Forgács Attila, Bonnyay Boglárka cikkei

#1
2018-02-15 14:03:00

A böjt az érzéki élvezetek, különösen a táplálkozás korlátozását vagy az azokról egy időre való teljes lemondást jelenti, és eredetileg vallási fogalom. Böjt idején „belülről” táplálkozunk, azaz az önkéntes megvonáskor az energiát nem a bevitt élelmiszerekből, hanem testünk táplálékraktárából nyerjük. 

#2
2018-01-29 11:58:00

Az evés egyfajta boldogságforrás is. Sőt, azt az ételt, amelyet egy általunk szeretett személy készít, finomabbnak, ízletesebbnek érezzük. Az is előfordul, hogy egy ételhez kedves emlékünk, érzésünk társul, amely újra és újra megelevenedik, amikor azt a bizonyos ételt fogyasztjuk. Azonban ennek a fordítottja is igaz. Érzelmeink, érzéseink, hangulatunk, aktuális közérzetünk mind-mind befolyással vannak az ételekhez való viszonyunkra. Az ízérzékelés komplex folyamat, amelyre az összes érzékszervünk hatással van. Ezért a látvány, az illatok, a hangok és a tapintás együttesen határozzák meg, milyennek érzékelünk egy ételt. A vizuális élmények kulcsfontosságúak, mert létrehoznak egy előzetes várakozást, amely megalapozza a későbbi ízélményeket.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha belegondolok, hogy mikor kezdték el Magyarországon is árulni az instant kávét, vagy az első ehető üveges majonézt, akkor úgy tűnik, igencsak le vagyunk maradva. De ha a másik oldalról nézem, akkor ennyivel tovább tudtunk piacra járni, és valódi élelmiszereket vásárolni. A reklámok minden esetre zseniálisak egytől-egyig!

Valóban az élménymarketing lenne a jövő kulcsa? És ha igen, minden márkának és célcsoportnak való? Kissé tripes elmélkedés Sas István előadása kapcsán.

Már a HVG Extra Pszichológia magazinjának kritikájakor megírtuk, hogy itthon is egyre menőbb a pszichológia, nos, a fent említett mestermű, a Mindennapi Pszichológia és a mellettük csak bulvárlapnak nevezhető Nők Lapja Psziché után a Kreatív is betör a piacra, amely ősszel Üzlet és Pszichológia címmel indít újságot.