hirdetés
hirdetés

szerkesztő Schäffer Dániel cikkei

#1
2018-12-11 12:10:00

A fogyasztói trendek folyamatosan változnak, ami egyre újabb és újabb termékeket, fogyasztói és vásárlói csoportokat, vásárlói szokásokat hoz magával. Kialakult-e itthon új fogyasztói csoport és kikből áll? Valódi siker-e a kiskereskedelemé? Tényleg narcisztikusak az új fogyasztók? Dr. Törőcsik Mária trendkutatóval, marketingszakemberrel, a Pécsi Tudományegyetem tanárával beszélgettünk a megokosodott fogyasztó mítoszáról, az ünnepi szezon csúcsra járatásáról, „bulvárdigitálisokról”, trendekről és ellentrendekről.

#2
2018-07-24 14:10:00

Az előrejelzések szerint 2050-re 9 milliárdnyira duzzad a Föld lakossága. A népesség 70 százaléka városokban fog élni. Mindemellett pedig egy globális középosztály van kialakulóban, amelynek egyre inkább nagy az igénye a jó minőségű élelmiszerre. 

#3
2018-06-19 15:18:00

Az évtizedek óta ismert és működő üzleti modellek a fejük tetejére álltak. Az online kereskedelem jelenlegi - globális forgalom szerinti - 10 százalék körüli részaránya két év múlva duplájára nő. Megnéztük mik hátráltatják, és mik segítik elő az online vásárlást az FMCG piacon. 

#4
2018-06-11 13:14:00

Az idei FMCG TOP konferencián is sor került szakértői beszélgetésekre, véleménycserékre, melyek közül nagy érdeklődés övezte az ügyvezetői kerekasztalt. Mesebeli szám: hét vezető cserélt gondolatokat munkaerőpiaci válságról, a fejlődés lehetséges útjairól, technológiáról és digitalizációról. A „Vezérek egy asztalnál – aktuális kérdések és jövőkép” nem hozott minden kérdésben egyetértést. A moderátor Ács Dóra, az Élelmiszer szaklap főszerkesztője volt.

#5
2018-05-18 17:42:00

Az export állt a középpontban a HG Media „Fókuszban: A kereskedelmi mérleg” című szakmai konferenciáján, ám a hazai élelmiszer sok előadásban és kerekasztal-beszélgetésben kapott hangsúlyos szerepet. A résztvevők arra is keresték a válaszokat, hogy merre érdemes terjeszkednie a hazai élelemiszerexportnak és melyek az ebben rejlő nehézségek? Persze szó esett a nagy mumusról: a munkaerőpiaci válságról is. 

#6
2018-05-11 11:38:00

A kényelmi termékek sok esetben impulzusvásárlással kerülnek a fogyasztói kosárba, így marketing szempontból különösen fontos, hogy már a vásárlás előtt is megfelelő márkaélményt kapjon a fogyasztó, amely a helyszínen vásárlásra készteti. A véleményvezérek egyre meghatározóbbak a piacon.

#7
2018-04-25 14:42:00

A digitalizáció és a technológia fokozatosan a vásárlók kezébe ruházza át a hatalmat – az e-kereskedelem pedig lassan, de biztosan megváltoztatja a hagyományos csatornákat. FMCG és főleg élelmiszerek terén egyelőre tradicionálisak vagyunk, bár az elkövetkező évek radikális változásokat fognak hozni. Vidéki és városi fiatal – mást- és mást vásárol online.

#8
2018-04-20 15:24:00

Egy nemrégiben létesített élelmiszeripari üzem átadásakor egy hazai döntéshozó úgy nyilatkozott, hogy az élelmiszeripar a leginnovatívabb és a legjobban fejlődő gazdasági ágazat - mindezt egy amerikai tanulmányra hivatkozva. Ha ezzel számos ipari szegmens képviselője vitatkozna is, az biztosnak látszik, hogy a luddizmus nem fog visszatérni a kereskedelembe, a technofóbiás vezetésű vállalatok pedig lemaradásra számíthatnak. Új területeken robban a robotika az élelmiszeriparban is.

#9
2018-04-03 12:34:00

A Maryland állambeli Washington melletti Relevance promóciós online ügynökség minden évben közzéteszi digitális marketinggel kapcsolatos előrejelzéseit.

#10
2018-02-16 15:06:00

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. bejelentette, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft. márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben. A népszerű tejtermékeket csak az Aldi üzleteiben lehet kapni.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha belegondolok, hogy mikor kezdték el Magyarországon is árulni az instant kávét, vagy az első ehető üveges majonézt, akkor úgy tűnik, igencsak le vagyunk maradva. De ha a másik oldalról nézem, akkor ennyivel tovább tudtunk piacra járni, és valódi élelmiszereket vásárolni. A reklámok minden esetre zseniálisak egytől-egyig!

Valóban az élménymarketing lenne a jövő kulcsa? És ha igen, minden márkának és célcsoportnak való? Kissé tripes elmélkedés Sas István előadása kapcsán.

Már a HVG Extra Pszichológia magazinjának kritikájakor megírtuk, hogy itthon is egyre menőbb a pszichológia, nos, a fent említett mestermű, a Mindennapi Pszichológia és a mellettük csak bulvárlapnak nevezhető Nők Lapja Psziché után a Kreatív is betör a piacra, amely ősszel Üzlet és Pszichológia címmel indít újságot.