hirdetés
2017. szeptember. 20., szerda - Friderika.
hirdetés
hirdetés

Császár László cikkei

#1
2017-08-19 09:32:00

Nézem a Szintézis Informatikai Zrt. Győrben, a cég központjánál kiragasztott óriásplakátjáról készült fotót, amellyel rendhagyó módon köszönik meg munkatársaiknak, hogy immár 30 éve segítik „tudásukkal, ötleteikkel, szorgalmukkal és szenvedélyükkel” a vállalat munkáját – egyben ebben a formában is meghívják őket a szeptemberi nagy születésnapi családi napjukra.

#2
2017-08-17 13:29:00

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal 2016 júliusában indult, az EU LIFE pályázatának támogatásával megvalósuló Maradék nélkül elnevezésű programjának fókuszában az élelmiszerláncban szükségtelenül keletkező élelmiszerhulladékok megelőzése áll. A programról – amelynek legfontosabb célkitűzése a fogyasztói szemléletformálás – Dr. Kasza Gyulával, a Nébih Maradék nélkül program vezetőjével beszélgettünk.

#3
2017-08-15 12:15:00

2017-ben Jásdi István csopaki borásznak, a magyar borásztársadalom egyik legismertebb tagjának, a Csopaki Kódex egyik kidolgozójának ítélte a magyar borászok legnevesebbjeit képviselő, 60 szakemberből álló grémium a Borászok Borásza díjat. A húsz hektáron Csopak különleges adottságait kihasználó, elsősorban terroir borokat készítő borásszal festői környezetben, a 2000-ben a „Balaton-felvidék Legszebb Pincéje” címet elnyert borászat teraszán beszélgetett az Élelmiszer.

#4
2017-07-22 11:57:00

„Én pék vagyok” – mondja magáról Ludwig Klára, a JÓkenyér ügyvezető-tulajdonosa. Magyarországon sajátította el a szakmát, Németországban kezdte el gyakorolni ezt a mesterséget, majd hazatérve német férjével Solymáron alapították meg cégüket, a JÓkenyeret. A kezdetektől a címben tömören megfogalmazott hitvallás jegyében missziójuknak tekintették az egészséges, teljes kiőrlésű alapanyagokból készített pékáruk hazai meghonosítását. Az első évek nagyon nehezek voltak, de az idő, a szorgalom és a kitartás végül meghozta gyümölcsét, a JÓkenyér ma már évről évre gyarapodó, virágzó cég. Az Élelmiszer a tulajdonossal, Ludwig Klárával beszélgetett. Apropóként a Magyar Élelmiszerkönyv egyes kenyereket érintő új szabályozása szolgált.

#5
2017-06-12 13:13:00

A gasztropszichológia a pszichológia viszonylag új kutatási területe. Egyik hazai úttörője, Forgács Attila gasztropszichológus, szociálpszichológus, klinikai szakpszichológus az első meghatározó lépéseit ezen a tudományos területen Szathmáry Lajosnak, a gasztronómia chicagói fejedelmének birodalmában tette meg. Forgács Attilával az evés lélektanának néhány kérdéséről beszélgettünk.

#6
2017-05-02 11:49:00

Az idén 25 éves Élelmiszer szaklap az idén Zamárdiban, a Hotel Wellamarinban FMCG TOP 2017 - A növekedés rakétái címmel rendezte hagyományos, kétnapos szakmai konferenciáját, melyen a részvevők színvonalas előadásokat hallhattak az FMCG piac jövőjéről a hazai és nemzetközi kereskedelem, illetve élelmiszeripar szakértőitől, meghatározó szereplőitől. A rendezvény első napján a globális gazdasági változások kérdései mellett többek között a hatékonyságnövelés, illetve az élelmiszeripar lehetséges jövője voltak terítéken, a második nap marketinggel, piackutatással és környezetpszichológiával kapcsolatos előadások hangzottak el, valamint bemutatkoztak az Élelmiszer szaklap Az Év Boltja 2017 verseny díjazottjai közül hárman.

#7
2016-11-15 12:08:00

Mérföldkőnek számít az az együttműködési megállapodás, amit november 3-án írt alá a NÉBIH és a Szent István Egyetem. A példaértékű megállapodás értelmében létrehoznak egy Élelmiszerlánc-biztonsági Kockázatkezelési Kihelyezett Tanszéket. Emellett az együttműködés célja a magyar élelmiszerlánc-biztonság védelme és fejlesztése a termőföldtől az asztalig. A most létrehozott tanszék vezetője Dr. Kasza Gyula, címzetes egyetemi tanár, a NÉBIH elnöki megbízottja.

#8
2016-10-28 14:50:00

A közelmúltban strukturális változásokat jelentett be Bessenyei István, a legnagyobb hazai tulajdonú retail-informatikai vállalkozás, a  Laurel tulajdonos-ügyvezetője. Az átszervezés után az ügyvezetői feladatokat három részre osztották. Bizonyos területek maradtak Bessenyei István irányítása alatt, más feladatkörök Bessenyei Attila, illetve Boros Péter felelősségi körébe kerültek. Ebből az apropóból kérdezzük a változásokról „A Hét Embere” rovatunkban az egyik új ügyvezetőt, Boros Pétert.

#9
2016-10-06 12:39:00

A Babati és Társa Kft. Nyugat-Magyarország legnagyobb húsfeldolgozója. A cég története 1991-re nyúlik vissza, amikor Babati Zoltán – már tapasztalt húsiparosként – Körmenden megvásárolt egy lepusztult állapotban lévő kis kényszervágóhidat. Ez volt a csírája a jelenleg 20 ezer négyzetméteren működő, napi 300 sertés vágására alkalmas üzemnek. A közben eltelt csaknem negyedszázadban sok minden történt a vállalat életében. Többek között erről a folyamatról kérdeztük Babati Zoltán tulajdonost, aki egyben a VHT újonnan megválasztott elnöke.

#10
2016-09-27 10:26:00

Húsz éve, 1996-ban jelentek meg először a Magyar Élelmiszerkönyv-lapok. Az idei év két jelentős, fontos területet érintő változást hozott. Nagymértékben megváltozott a húskészítményekkel kapcsolatos, illetve a sütőipari termékeket érintő szabályozás. Összeállításunkban megszólal Zsigó Róbert, élelmiszerlánc-felügyetért felelős államtitkár, Menczel Lászlóné, a VHT titkára, Werli József a Pékszövetség szakmai titkára, Keleti Zsolt, a Sága Foods Zrt. vezérigazgatója és Bíró Antal, a Gyulai Hús termékvezetője.

#11
2016-08-02 14:18:00

Az Élelmiszer szaklap Az Év Boltja 2016 versenyén „Független szupermarket” kategóriában a Budagyöngye bevásárlóközpontban található SZEGA Market üzletet találta a díjra leginkább érdemesnek. A budai szupermarket koncepciójáról, a prémium-delikáttermékekben gazdag választékáról Gábossy Ádámot, SZEGA Foods ügyvezetőjét kérdeztük.

#12
2016-05-10 13:04:00

Határozott személyiség, élvezi Magyarország dinamizmusát. 2015 augusztusától a Fornetti vezérigazgatója. A munkatársakat és a vállalati kultúrát tartja a cég nagy erősségeinek. Egyik célja, hogy a Fornetti termékek öt éven belül eljussanak legalább 18 európai országba. Sebastian Goodinggal beszélgettünk.

#13
2016-04-05 13:13:00

Az Élelmiszer Szaklap Az Év Boltja 2015 versenyén Hipermarket  kategóriában a szakmai zsűri a Hansa-Kontakt  Kft., Príma Nova Áruházat találta a díjra érdemesnek. A szegedi hipermarketről Török Gábor kiskereskedelmi igazgatóval beszélgettünk.

#14
2016-03-31 14:08:00

Független kisbolt kategóriában Az Év Boltja 2015 szakmai zsűrije a Sága Foods sárvári üzletét találta a díjra érdemesnek. Mivel érdemelte ki az elismerést ez a kisbolt? Ezt kérdeztük Szalayné Szilvágyi Erzsébettől, a cég kereskedelmi vezetőjétől.

#15
2016-01-27 23:00:00

Interjú Czerván Györggyel, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkárával, a sertéshús áfájának csökkentéséről.

#16
2016-01-11 15:16:00

Az Élelmiszer szaklap Év Boltja versenyének szakmai zsűrije Szupermarket kategóriában a CBA Vörösvár Kft. Hegyvidék Príma üzletét találta a díjra érdemesnek. A üzletről Idősebb Breier László tulajdonos-ügyvezető igazgatót kérdeztük.

#17
2016-01-08 16:11:00

Az Unicum több mint ital, egy különös magyar legenda. Olyan márka, amelynek történelme van, históriáját nem marketingguruknak kell kifundálniuk. Születése, újjászületése egyaránt mesébe illő, mint ahogy a Zwack-történet is igazi családregény. Zwack Sándorral, a Zwack Unicum Nyrt. igazgatóságának elnökével beszélgettünk.

#18
2016-01-06 13:32:00

Nagyméretű szupermarket kategóriában Az Év Boltja szakmai zsűrije a MOM Park bevásárlóközpontban található SPAR szupermarketet találta a díjra érdemesnek. A korábban az egyik legolvasottabb építészeti lapban, az Arcdaily-ben is bemutatott üzletről Maczelka Márkkal, az üzletlánc marketingvezetőjével beszélgettünk.

#19
2016-01-04 14:19:00

Az Év Boltja szakmai zsűrije szakbolt-kategóriában a SUGAR! Design Cukrászdát tartotta díjazásra érdemesnek. A cukrászdáról, illetve annak különleges üzleti modelljéről, koncepciójáról Horváth Eszterrel, a Sugar! tulajdonosával beszélgettünk.

#20
2015-11-11 15:34:00

Az Év Boltja szakmai zsűrije a Tűzoltó utcai ALDI áruház különleges építészeti és műemlékvédelmi megoldásait díjazta.  Az üzletről Simon Pál, hálózatfejlesztési vezetőt kérdezte az Élelmiszer.

#21
2015-11-03 13:40:00

Az Év Boltja 2015 szakmai zsűrije a diszkontkategóriában a Lidl Magyarország Bt. 285. számú áruházának ítélte az első díjat. Ugyancsak ez az üzlet érdemelte ki a Samsung különdíját, amellyel az áruházban alkalmazott innovatív bolti technológiát ismerték el. Az áruházról Tőzsér Juditot, a diszkontlánc PR-vezetőjét kérdeztük.

#22
2015-10-28 13:39:00

Szamos. Marcipán. Legenda. A családi vállalkozásoknál minden új generációváltás kétesélyes, komoly megoldandó feladat: sikerül-e átörökíteni a sikert vagy sem? A Szamosnál nincs kérdőjel… A titok nyitja: „Szerencsések vagyunk, az egymást követő generációk hasonlóan tehetségesek, és más és más erősségekkel rendelkeznek.” Kelényi Kolossal, a Szamos Marcipán tulajdonostársával, termelési és kereskedelmi igazgatójával beszélgettünk.

#23
2015-09-28 16:17:00

Idén tavasz óta – az üzletlánc közel húszéves hazai történetének első magyar ügyvezetőjeként – Pálinkás Zsolt a Tesco Magyarország első számú irányítója. A 37 éves menedzsert pályafutásáról, vezetői ars poeticájáról kérdeztük.

#24
2015-06-04 15:16:00

A Tornai család 1946 óta gazdálkodik a Somló hegyen. Tornai Endre, az alapító egykor alig egyholdas birtokon kezdte el a szőlőművelést és borkészítést. Jelenleg a birtok mérete hatvan hektár, és immáron a harmadik generáció is részt vesz a pincészet munkájában. Az Élelmiszer Tornai Tamással beszélgetett, aki a cég ügyvezetése mellett betölti a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöki tisztét is.

#25
2015-04-07 23:22:00

2015. február 27-én kihirdették az új EKÁER szabályokat, melynek eredményeképp március 1-jén lejárt a próbaüzem, és beindult az éles rendszer. Az új szabályok változást hoznak a mentességek kiterjesztésén túl a bejelentésre kötelezettek személyében és a bejelentendő adatok körében is. A próbaüzem tapasztalatairól, a változásokról a Nemzetgazdasági Minisztériumot, illetve logisztikai cégeket kérdeztünk. 

#26
2015-02-21 10:00:00

2015. első napján elindult az online árukövetési rendszer. Január elsejétől minden vállalkozásnak a közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzítenie a fuvarozás megkezdése előtt.

#27
2015-02-20 13:12:00

Wáberer György munkásságát 2014 novemberében immár másodszor díjazta az EY. 2005-ben a „Merész újító” különdíjat ítélte neki a független bírálóbizottság, 2014-ben az év üzletembere fődíjat nyerte el. Az üzletember, aki a folyamatos megújulás képességét tartja cége legfőbb értékének, húsz évvel ezelőtt egy csőd szélén álló társaság megvásárlásával kezdte vállalkozói karrierjét. Jelenleg Európa harmadik legnagyobb közúti fuvarozó cégét vezeti. Az Élelmiszer szaklap pályafutásáról kérdezte Wáberer Györgyöt.

#28
2015-01-07 11:28:00

A lengyel hegyek között született, ezzel magyarázza a benne lévő vállalkozó szellemet. Szüksége is volt erre a tulajdonságra, amikor munkája a Tetra Paknál először Svédországba, majd Vietnámba szólította. Az Élelmiszer Malgorzata Koltonnal beszélgetett, aki fogyasztói pszichológusként szerezte diplomáját, és ezt követően került az innovációról, folyamatos kutatásairól is híres, óriáscéggé fejlődött svéd családi vállalathoz. 2014 júniusa óta a Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoportjának vezérigazgatói posztját tölti be.

#29
2014-12-05 15:09:00

A november 18-án elfogadott adótörvény több olyan változást is tartalmaz, ami hatással lehet a vásárlási szokásokra. Az élelmiszerlánc-felügyeleti díj több áruházláncot is súlyosan érint; lesznek, akik sok milliárddal fizetnek majd többet, mint idén. Élelmiszerlánc-felügyeleti díj, neta az alkoholon, változások a pálinkafőzés adózásában, „szappanadó”, különadó a dohányiparnak… Összeállítást készítettünk az adóügyi változásokról – a teljesség igénye nélkül.

#30
2014-11-29 08:41:00

Jött két bátor nő, és belevágott valami merész dologba… Aztán csatlakoztak a többiek, érkeztek a világ minden tájáról. Ami közös volt bennük: a lelkesedés és a cél, létrehozni egy egészséges márkát, aminek „lelke” van, és amit a világ minden sarkában megismernek. Nagy Tímea, egy extravagáns magyar vállalkozó hölgy portréja Sanghájból, aki többek között kóser olívaolajban „utazik”.

#31
2014-11-17 15:20:00

Kontinensünk északi felén már vége a készpénz virágkorának. Ugyanakkor mi még láthatóan a kézzelfogható bankókat részesítjük előnyben. Az Élelmiszer hazai kiskereskedelmi láncok képviselőit kérdezte a következőkről. Náluk milyen készpénzmentes megoldások érhetők el, illetve milyen új lehetőségeket terveznek? Ezek közül miben látják leginkább a növekedés lehetőségét? Mennyire fogékonyak ezekre a lehetőségekre a vásárlók? Milyen összefüggésben vannak ezek a megoldások az online kereskedelem növekedésével?

#32
2014-09-30 15:57:00

A pékáru – bár a vásárlók boltválasztási szempontjai között nincs az élbolyban – stratégiai terület minden kiskereskedelmi lánc számára. Mennyire lehet hangsúlyos boltválasztáskor a pékáruválaszték? Honnak szerzik be a pékárukat? Van-e saját péküzemük? Hozhat-e forgalomnövekedést a helyben sütött pékáru? Ezeket a kérdéseket tettük fel több kiskereskedelmi láncnak.

#33
2014-08-14 13:32:00

A múlt század legelején egy péklegény gyalogosan elindult Budapestre szerencsét próbálni. Meg is találta, majd a történelem el is vette tőle. A péklegény neve Ziegler volt, amely ma Magyarországon szinte a különleges ostyák szinonimájának számít. Az Élelmiszer idősebb és ifjabb Ziegler Jánossal beszélgetett ostyáról, múltról, jelenről, sportról.

#34
2014-08-12 16:26:00

A Földművelésügyi Minisztérium nemrégiben adta ki a Pálinkakiválóságok Könyve 2014 című kötetet. Dr. Balázs Géza tanszékvezető egyetemi tanár a könyv bemutatóján „A pálinkáról való beszédről” tartott előadást. Ennek kapcsán a pálinka históriájáról kérdeztük a nyelvész-néprajzos professzort.

#35
2014-06-26 13:44:00

A „Márkanév ereje” címmel tavaly jelent meg Papp-Váry Árpád „márkadoktor”, a Budapesti Kommunikációs Főiskola Marketing Intézete vezetőjének könyve a márkákról, a márkázásról. A szerzőt – aki ebben a témakörben tavaly októberben az Élelmiszer Akadémián is előadott –, a márkákról, márkázásról kérdeztük.

#36
2014-06-24 10:55:00

Egy kormányzati ciklus véget ért, és elkezdődik egy újabb. Fazekas Sándor földművelésügyi minisztertőll ebből az alkalomból kértünk összegző és előre tekintő interjút, amelyben a jelenlegi „forró” témákra is rákérdeztünk. 

#37
2014-06-23 15:47:00

Allergének címkézése, tápértékjelölés, 1169/2011/EU. Mindössze nyolc szám és két betű. Ugyanakkor határkő a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatása terén. Messze van még 2014. december 13., a következő meghatározó dátum, ám az előkészületek már gőzerővel folynak. A rendelet megalkotásának szempontjairól, valamint az előkészületekről kérdeztük az illetékes minisztérium képviselőjét és több érintettet.

#38
2014-06-18 10:07:00

Mit nevezünk tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak?

#39
2014-03-24 10:37:00

A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. a hazai pulykaágazat legnagyobb szereplője. Ha ezt valaki huszonkét évvel ezelőtt megjövendölte volna Erdélyi Istvánnak, a Dózsa Tsz-ből frissen átigazolt vezérigazgatónak, ő alighanem hitetlenkedve csóválta volna a fejét. De ilyen sikert akkor a tőke és hitel helyett csupán kapcsolati tőkével rendelkező vállalatnak senki nem jósolt. Erdélyi Istvánnal, a Gallicoop elnök-vezérigazgatójával, a Pulykaszövetség elnökével beszélgettünk.

#40
2014-03-21 15:50:00

Az Európai Bíróság rövidesen ítéletet hoz a  szaabd pálinkafőzés miatt magyarország ellen indult kötelezettségszegési eljárás ügyében. Előzetes értesülések szerin a bíróság mindenképpen „elmeszeli” Magyarországot, vagyis kimondhatják, azok is kötelesek jövedéki adót fizetni, akik évente 50liternél kevesebb pálinkát főznek. A Destillata budapesti díjátadóján Budai Gyulát, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkárát és Vértes Tibort, az Agárdi Pálinkafőzde egyik tulajdonosát és főzőmesterét (egyben az „Év főzőmesterét”) kérdezte erről az Élelmiszer Online.

#41
2014-02-28 12:10:00

A tervek szerint továbbfejlesztik 2014-ben a HU-GO rendszert, bővítik a fizetési lehetőségeket, és az észrevételek, tapasztalatok alapján további ügyfélbarát megoldásokat terveznek. Többek között a változásokról, valamint a bevezetés óta eltelt időszak tapasztalatairól kérdezte az Élelmiszer Kibédi-Varga Lajost, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) szóvivőjét. 

#42
2013-11-28 16:45:00

Negyvenhárom évet töltött el egy vállalatnál, amelynek kapuján – történhetett bármi – mindig jó érzéssel lépett be. Magyar József nevéhez fűződik a Hungerit 1990-es megalapítása, és az a töretlen fejlődés, amelynek köszönhetően a cég legkisebb baromfis cégből mára a legnagyobbá lépett elő. Az egykori fiatal biciklista üzemmérnökből pedig Szentes díszpolgára és az „Év példaképe” lett.

#43
2013-07-26 16:41:00

A napokban három nemzetközi és hazai társaság a környezettudatosság jegyében együtt lépett a nyilvánosság elé. Az együttműködés újabb lépcsőfokáról Balogh Leventét, a Szentkirályi tulajdonos-ügyvezetőjét kérdezte az Élelmiszer Online.

#44
2013-06-24 14:42:00

„Az e-útdíj bevezetése igazságosabbá teszi a költségviselést, hiszen mindenki valós úthasználatával arányosan fizet az úthasználat igénybevételéért” – fogalmaz az új útdíj bevetéseinek előnyeit számba vevő lista. Mit szólnak ehhez a fuvarozók? A vállalkozók mely csoportjait veszélyezteti leginkább az új költség? Többek között ezekről kérdeztük Karmos Gábort, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárát.

#45
2013-05-18 10:00:00

Az Élelmiszer 2013 januárjában elindított CSR rovatában, két részletben a kereskedelmi láncok társadalmi felelősségvállalási gyakorlatából ismertetünk nyolc példát.

#46
2013-05-17 20:35:00

Kétmilliárd forintból épült fel az az új, csúcstechnológiát képviselő malom, amelynek révén a Gyermelyi Vállalatcsoport saját maga állíthatja elő durumdara-szükségletét, és tovább növelheti eddig is figyelemre méltó gyártókapacitását. Az új malom átadása kapcsán dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési minisztert a Gyermelyiről és a magyar agrárium néhány aktuális kérdéséről, Tóth Bélát, a Gyermelyi Zrt. igazgatóját az új beruházásról és a vállalat sikertörténetének hátteréről kérdezte az Élelmiszer.

#47
2013-04-22 18:11:00

Impulzív vásárlás: az elnevezés önmagáért beszél, és a pszichológia sem summázná másként a dolgot. A lényeg, hogy valami – ez esetben a vásárlás – hosszas megfontolás, racionális végiggondolás nélkül, hirtelen impulzusra történik meg.  Az impulzív vásárlás legjellemzőbb helyszíne, a kasszazóna pszichológiájáról Babocsay Ádám reklámpszichológussal, a Millward Brown kvalitatív kutatási igazgatójával beszélgettünk.

#48
2013-04-08 11:41:00

2012. szeptember 1-jén lépett hatályba a magyar termékek jelöléséről szóló rendelet, amely szabályozza, hogy a továbbiakban a Magyar Termék, Hazai Termék és Hazai Feldolgozású Termék felirat és ezek szinonimái milyen feltételekkel kerülhetnek fel az élelmiszertermékekre. A türelmi időszakot egy évben határozták meg, amelynek félidejéhez érkeztünk. Ebből az alkalomból kérdeztük az előkészületekről Kecskeméti Attilát, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét és Marjan Stojcevskit, a Kft.-vel a védjegyhasználatról elsőként szerződést kötő Penny Market beszerzési osztályvezetőjét.

#49
2013-03-28 16:40:00

A „funkcionális élelmiszerek” témája sokszor, sokféle fórumon terítékre kerül. Az Élelmiszer szaklap három megközelítésben – egy kutatás, az Európa Parlament és Tanács rendelete, valamint a NÉBIH nézőpontjából – vizsgálta meg a kérdést.

#50
2013-02-14 16:13:00

2012-ben több eset kapcsán terítékre került a párlatok minőségének, eredetiségének, jogellenes forgalomba hozatalának problémája. A legsúlyosabb eset a Csehországból induló, de az egész régiót megrázó, csaknem harminc halálesettel végződő metil-alkohol-mérgezés volt. Magyarországon az ellenőrzéseket több hatóság összehangoltan végzi. Ezekről az intézkedésekről kérdeztük a Nébih szakértőit, illetve a NAV vám- és jövedéki szóvivőjét.

#51
2012-10-17 12:26:00

2012. szeptember 1-jén lépett hatályba a magyar termékek jelölését szabályozó rendelet, amely szabályozza, hogy a továbbiakban a Magyar Termék, Hazai Termék és Hazai Feldolgozású Termék felirat vagy ezek szinonimái milyen feltételekkel kerülhetnek fel az élelmiszertermékekre. Kecskeméti Attilát, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét kérdeztük, és segítségével összeállítottunk egy „kisokost” is.

#52
2012-07-24 14:00:00

Alig diadalmaskodtak a Eb döntőjében a spanyolok, máris csomagolni kezdenek a Londonba tartó olimpikonok. Ez egy ilyen sportos nyár…Nem hagy hidegen senkit, megmozgat mindannyiunkat – természetesen a cégeket is.

#53
2012-03-13 11:03:00

A Coop hírszolgálat 2008 augusztusában indult útjára. Célja, hogy elektronikus formában, széles körűen tájékoztassa a Coop vezetőit és több ezer munkatársát a céggel kapcsolatos hírekről, hetente könnyen áttekinthető, tömör összefoglalást nyújtson a legfontosabb gazdasági, piaci, élelmiszer-ipari eseményekről. A hírszolgálat működéséről a Coop munkatársait és egy beszállító partnert kérdeztünk.

#54
2012-03-07 11:32:00

Egy éve érkezett az Auchan Magyarország élére Dominique Ducoux úr, akit az Élelmiszer 2011. július-augusztusi számában az első benyomásairól kérdezett. Most ismét megkerestük a vezérigazgatót, és az elmúlt esztendő történéseiről, különös tekintettel a Cora tervezett akvizíciójáról kérdeztük.

#55
2011-12-22 12:39:00

A karácsonyi időszak talán legmeghökkentőbb kampányát egy nem várt megbízó jegyezte. Kereskedelmi cégek ritkán szánják rá magukat arra, hogy kimerészkedjenek az árkommunikáció „erős várfala” mögül, azonban a METRO most ezt tette: a cég adventi kampányáról Juhász Attilát, a nagykereskedelmi vállalat branding vezetőjét kérdeztük.

#56
2011-12-22 07:08:00

November elején nyitotta meg kapuit Európa első ingyenes tesztáruháza, a Sample Central, Budapesten, a Gozsdu udvarban, 500 négyzetméteres területen. A különleges üzleti modellről, valamint az indulás tapasztalatairól Kováts Lívia elnök-vezérigazgatót kérdezte az Élelmiszer.

#57
2011-12-13 10:35:00

Az Élelmiszer ezúttal egy budapesti hipermarket néhány véletlenszerűen kiválasztott vásárlójának tett fel kérdéseket fizetési szokásaival, a cafeteriával, valamint a karácsonyi ajándékvásárlással kapcsolatban. A két kérdéscsoport a következőképpen hangzott:

#58
2011-11-18 12:38:00

A 21 éve alapított, kizárólag magyar tulajdonú Szemerey Transport Zrt., a magyarországi élelmiszer- és szárazáru-disztribúció piacvezetője november 16-án hivatalosan is „ráduplázott”. Hogy miben? Az Élelmiszer Online Szemerey Lóránd tulajdonos-vezérigazgatót erről kérdezte.

#59
2011-10-22 11:00:00

A vállalkozás szempontjából akkor ideális az ár, ha amellett hogy fedezi a költségeket, nyereséget is biztosít. A fogyasztónak az a jó ár, amely tükrözi a minőséget, azt az értéket, amelyet kap. A piaci viszonyoknak pedig az a kívánatos, ha megjeleníti a kereseti és a kínálati viszonyokat. Az árképzési stratégiákról dr. Kandikó Józsefet, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája tanárát, a Magyar Marketing Szövetség alapító elnökét kérdeztük.

#60
2011-09-21 12:24:00

A médiatanács honlapján tette elérhetővé a termékmegjelenítésről szóló ajánlásait. Ezzel kapcsolatban kérdeztük az új szabályozásról Fazekas Ildikót, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkárát, az európai önszabályozó reklámtestületeket tömörítő szervezet elnökét.

#61
2011-08-17 15:51:00

Mitől a Sziget a „legsörösebb fesztivál”? Hányan voltak kíváncsiak a Dreher különböző aktivitásaira a fesztiválon? Miként kommunikál a Dreher Sörgyárak Zrt.? Többek között ezeket a kérdéseke tettük fel Kovács Sándor Lórántnak, az egyik főszponzor, a Dreher vállalatfejlesztési igazgatójának.

#62
2011-05-09 16:52:00

Az Élelmiszer ebben a hónapban a Budaörsi Tom Market kisbolt véletlenszerűen kiválasztott vásárlóinak tette fel az alábbi két témát felölelő kérdéseit:
1.     Használja-e bevásárlásra a kisebb boltokat? Szokott vasárnap vásárolni? Mi a véleménye arról a tervről, hogy vasárnap zárva tartsanak a nagyobb üzletek? Ön szerint milyen következményei lennének, ha megszüntetnék a vasárnapi nyitva tartást?
2.    Mit jelent az ön számára az a szó, hogy retro? Ön miket tart retroterméknek? Szereti ezeket? Miért? Mit érez, ha találkozik egy régről ismert márkával?

#63
2011-01-24 13:34:00

Mártonffy Bélától, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnökétől az Élelmiszer Online megkérdezte: Milyen változásokat hozott a szervezet életében a decemberi tisztújító közgyűlés, illetve miről tárgyaltak az idei első elnökségi ülésen, 2011. január 19-én?

#64
2010-11-15 14:45:00

„A magyar coop-rendszer, a mi szövetkezeti alapokon nyugvó kereskedelmi rendszerünk szerves, beágyazott része annak az egész Európában, tágabb kitekintésben az egész világon működő nemzetközi szövetkezeti kereskedelmi rendszernek, amely szinte minden nyugat-európai országban meghatározó szereplője az élelmiszerkereskedelemnek.”  A Coop 15 éves évfordulója alkalmából indított sorozatunkat Dr. Zs. Szőke Zoltánnal, az Általános Fogyasztási Szövetkezetek és Kereskedelmi Társaságok Országos Szövetségének (ÁFEOSZ) elnökével folytatjuk.

#65
2010-09-20 17:07:00

Az AirWall, vagyis „légfal” – hasonlóan számos sci-fiben látott szerkezethez – jövőt idéző kommunikációs eszköz. Olyan szolgáltatáscsomag, amely érintés nélküli interaktív tartalomkezelést tesz lehetővé tetszőleges méretben, bármilyen felületen. Ezzel indította útjára a Clearvision Kft. (CV) médiaüzletágát, amely ma már komplett szolgáltatáscsomagot kínál a kreatív média piacán. Az AirWallról és a kapcsolódó alkalmazásokról Pócsi Eszter, a médiaüzletág képviselője beszélt az Élelmiszernek.

#66
2010-09-09 15:01:00

Az FMCG júniusi londoni csúcskonferenciájának egyik fontos eseménye volt  Unilever és a Tesco első vezetőjének közös felhívása, amely ráirányította a figyelmet arra a fogyasztói elvárásra, hogy a vállalatok álljanak  a klímaváltozást feltartóztató aktivitások élére. 

#67
2010-09-09 14:58:00

A Vodafone az idén egy új típusú együttműködés keretében lehetővé teszi, hogy a Bonafarm Csoport legismertebb márkája, a Pick megjelenhessen a Vodafone McLaren Mercedes mindkét autóján a teljes Magyar Nagydíj alatt.


#68
2010-09-09 14:56:00

A Vodafone az idén egy új típusú együttműködés keretében lehetővé teszi, hogy a Bonafarm Csoport legismertebb márkája, a Pick megjelenhessen a Vodafone McLaren Mercedes mindkét autóján a teljes Magyar Nagydíj alatt.
(A cikk az Élelmiszer július-augusztusi számában megjelent interjú teljes terjedelmű változata.)

#69
2010-09-03 16:13:00

Helyénvalónak tartja Ön a márkák fesztiváljelenlétét? Ön szerint mi ezzel a cégek célja? - kérdeztük többek között a fesztiválozóktól.

#70
2010-08-10 17:57:00

Május végén rendezték Isztambulban a próbavásárló cégeket tömörítő MSPA (Mystery Shopping Providers Association) nemzetközi konferenciáját. A rendezvényről beszélt az Élelmiszernek az egyetlen magyar résztvevő. Az interjú lapunk július-augusztusi számában jelent meg.

#71
2010-07-31 11:11:00

Az együttműködő cégek voltak: Magyar Telekom, Laurel Kft., Bizerba Kft., a KFKI, az Origo, valamint Szolnok városa. (Az Élelmiszer július-augusztusi számában megjelent cikk teljes terjedelmű, „húzatlan” változata.)

#72
2010-06-19 22:13:00

Nagy-Britanniában már 1997 óta működnek Tesco Extrák, jelenleg 173 ilyen hipermarket üzemel a szigetországban. Kelet-Európában a Pozsony melletti Petržalkában nyílt az első Extra, amelyet hamarosan egy lengyel és egy magyar üzlet követ.

#73
2010-06-09 13:46:00

A jelenleg hatvan tagvállalatot és 1300 milliárd forint összesített éves forgalmat képviselő szervezet idén lesz 15 éves. A közgyűlés eseményeiről és a szövetség prioritásairól az új elnököt, Ács Tamást, a Mars Magyarország ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

#74
2010-06-08 11:28:00

A Magyar Telekommal, Laurel Kft.-vel, Bizerba Kft.-vel közös projekt az üzletlánc következetes üzletpolitikájának része.

#75
2010-05-30 10:48:00
#76
2010-05-25 05:57:13

A Kincsem Hungária Szövetkezet és a Kincsem Magyar Termék Kereskedőház összefogásának célja a hazai vállalkozások, őstermelők által előállított, jellemzően hazai alapanyagok felhasználásával készült élelmiszer-ipari és más termékek eljuttatása a fogyasztókhoz. A most induló vállalkozás terveiről Ments Andrást, a Kincsem Magyar Termék Kereskedőház ügyvezetőjét kérdeztük.

#77
2010-04-27 09:42:32

Az innovatív elképzelés alapján megálmodott Hubiz hálózat prototípus üzlete a világon először Budapesten, a Déli pályaudvarnál nyílt meg. A Hubiz üzlet különlegessége abban rejlik, hogy a tömegközlekedéssel utazók, naponta bejárók kiszolgálására specializálódott, ezért mindig az adott napszaknak megfelelő, éppen aktuális vásárlói igényeket igyekszik a napszakhoz alkalmazkodó környezetben kielégíteni. A cikk az Élelmiszer szaklap áprilisi számában jelent meg.

#78
2010-04-22 06:49:01

Újszilváson egymásra talált három hungarikum: a pálinka, a méz és a kolbász. A februári Foodapesten egy kistelepülés ünnepelt, ugyanis a legutóbbi ágyaspálinka-fesztiválon felállított pálinkafőző Guiness-rekord után ismét valami különlegességgel hívta fel magára a falu a figyelmet: a település három családi vállalkozása szerepelt a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet kiérdemlő vállalkozások között. A cikk az Élelmiszer áprilisi számában jelent meg.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha belegondolok, hogy mikor kezdték el Magyarországon is árulni az instant kávét, vagy az első ehető üveges majonézt, akkor úgy tűnik, igencsak le vagyunk maradva. De ha a másik oldalról nézem, akkor ennyivel tovább tudtunk piacra járni, és valódi élelmiszereket vásárolni. A reklámok minden esetre zseniálisak egytől-egyig!

Valóban az élménymarketing lenne a jövő kulcsa? És ha igen, minden márkának és célcsoportnak való? Kissé tripes elmélkedés Sas István előadása kapcsán.

Már a HVG Extra Pszichológia magazinjának kritikájakor megírtuk, hogy itthon is egyre menőbb a pszichológia, nos, a fent említett mestermű, a Mindennapi Pszichológia és a mellettük csak bulvárlapnak nevezhető Nők Lapja Psziché után a Kreatív is betör a piacra, amely ősszel Üzlet és Pszichológia címmel indít újságot.