hirdetés
2017. november. 23., csütörtök - Kelemen, Klementina.
hirdetés
hirdetés

Bajai Ernő cikkei

#1
2017-11-20 13:10:00

„Szembeszél, folyton változó fogyasztói igények, digitális kavarodás, kemény diszkontok reneszánsza és a politikai változások ellenére is vannak a piacon nyerő pozícióban lévő vállalatok. Közülük jó néhánynak a vezetője számol be a növekedés során szerzett gyakorlati tapasztalatairól. Olyan korban élünk, amikor a fogyasztók jobban bíznak sok diszkont-kiskereskedőben, mint régebben alapított versenytársaikban.”

#2
2017-10-10 12:58:00

Újságíróként, néha úgy érzem magam az Anuga-n, mintha kibic lennek, hiszen a kiállítók és látogatók üzleti tárgyalásaikra koncentrálnak, nekem viszont jut időm arra, hogy a kísérő programok gazdag kínálatából válogathassak. Tudósítónk jelenti Kölnből:

#3
2017-10-09 09:21:00

Magyarok Agrosprinttől Zieglerig: hetvennégy magyar cég számára is megnyílt a világ legnagyobb idei élelmiszer vására, az Anuga Kölnben szombaton. Százhét országból több mint 7400 vállalat állít ki. Munkatársunk jelenti Kölnből:

#4
2017-09-27 16:39:00

Boltnyitásban versenyez a dm és a Rossmann, bár a dm-nek a piacvezető pozíciójáért nem kell aggódnia. Piaci részesedését persze a Müller is igyekszik növelni.

#5
2017-08-22 10:05:00

Elkerülhetetlenek és könyörtelen iramot diktálnak a piac változásai, különösen azok szemében, akik nem készültek fel rájuk. Ágazatunk az elmúlt évtizedek legnagyobb szakítópróbája előtt áll. 

#6
2017-08-21 11:50:00

Általában kettő–öt, de esetenként akár tíz százalékkal is növelhető egyes kategóriák bolti forgalma kategóriamenedzsment révén. Ha jól megalapozott kategóriamenedzsment-projektekbe fektetnek be a gyártók és a kereskedők, akkor számíthatnak arra, hogy költségeik bőven megtérülnek, állítják piaci szakértők.

#7
2017-07-25 15:31:00

Szupermarketek országa Ausztria; a Billa 35 százalékos piaci részesedésével és a Spar 31 százalékkal elvitte tavaly az ottani élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának kétharmadát. Őket az Aldi Hofer néven működő diszkontja követi 21 százalékkal, míg a Lidl 4 százaléknál tart.

#8
2017-07-24 15:44:00

A kereskedelem gyakorlati problémáinak a tudomány segítségével történő megoldására ösztönzi az Európai Kereskedelmi Intézet (EKI) a tudósokat és az egyetemi tanszékeket. Idén tizedszer adták át az EKI Tudományos Díját Kölnben azoknak, akik kiemelkedően járultak hozzá a kiskereskedelem fejlődéséhez.

#9
2017-06-14 12:45:00

Korunk fogyasztói számára nemcsak vásárlásaik helyszínét jelentik, hanem életvitelükben is fontosak a boltláncok; márkaértékük minden eddiginél fontosabb megkülönböztető szerepet játszik a versenyben, és befolyásolja a teljesítményüket is.  

#10
2017-05-02 11:43:00

Tovább koncentrálódik az élelmiszer-kiskereskedelem, mivel a vállalatok világszerte arra kényszerülnek, hogy növeljék a hatékonyságukat. A kereskedők pedig minden eddiginél többet fognak tudni fogyasztóikról. Ez a közeljövő két legfontosabb változása Anthony Pralle szerint. A Boston Consulting Group stratégiai tanácsadó cég madridi irodájának angol nemzetiségű szenior partnere Budapesten, az FMCG TOP 2017 konferencia előtt adott interjút az Élelmiszernek.

#11
2017-03-03 16:42:00

Csábítja a vevőket a vonzó zöldség-gyümölcs kínálat a boltok eladóterében. De résen kell lenniük a kiskereskedőknek, mert a klímaváltozás átalakítja a beszerzési és értékesítési lehetőségeket. 

#12
2017-03-01 15:30:00

Ahogyan digitalizálódik a kereskedelmi marketing is, a vállalatok úgy képesek a fogyasztókat egyre célzottabban megszólítani. Mindennapi leckéjük, hogy a változó körülmények között növeljék marketing kommunikációjuk hatékonyságát. 

#13
2017-03-01 14:12:00

Változniuk, beruházniuk kell a hagyományos boltoknak, hogy továbbra is első számú beszerzési forrást jelentsenek internetes konkurenseik mellett. Általában. Egyelőre ugyanis az élelmiszer-kiskereskedők hátradőlhetnek, bár az online jön fel ebben az ágazatban is.

#14
2015-10-15 12:53:00

Biztató képet mutatott az élelmiszer ágazat jelenlegi helyzetéről a világ idei legnagyobb élelmiszeripari szakvására, az Anuga. A szerdán lezárult rendezvényen száznyolc országból 7 ezer kiállító mutatta be termékeit, a látogatók száma pedig elérte a 160 ezret. Bajai Ernő tudósítása Kölnből.

#15
2015-10-12 08:00:00

Jelentős a magyar részvétel a kölni Anugán, több mint hatvan magyar kiállító mutatja be termékeit a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari vásárán Németországban - mondta a kiállítás megnyitóját követően szombaton az MTI-nek a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

#16
2015-10-02 07:53:00

Nem csak „gulasch”-ból áll a magyar élelmiszerek kínálata. Ebben a szellemben kapcsolódik a magyar-német üzleti fórum október 12-én 19 órakor Kölnben a világ legnagyobb élelmiszervásárához, az Anugához.

#17
2015-09-21 13:00:00

Először rendezik meg az Anuga keretében az Innovációs Élelmiszer Konferenciát a kölni vásár területén október 12-én és 13-án.

#18
2015-07-29 11:37:00

Húsnál és tejterméknél világrekord várható.

#19
2015-06-26 09:31:00

"Ön melyik márkában bízik jobban: Dove vagy Ikea? Audi vagy Pampers? Heineken vagy IBM?" Ezekkel és más márkapárokkal mutatta be A. G. Laffey, a Procter&Gamble elnök-vezérigazgatója felmérésüket, amelynek során fogyasztókat kérdeztek meg a márkákhoz fűződő bizalmukról. Munkatársunk jelenti New Yorkból, a globális FMCG csúcskonferenciáról.

#20
2015-06-24 17:11:00

Munkatársunk jelenti New Yorkból.

#21
2015-05-20 13:06:00

A fenti címmel rendezi ágazatunk csúcskonferenciáját a Hilton Midtown szállodában június 24-26. között az FMCG piac szereplőinek legnagyobb nemzetközi szervezete, a The Consumer Goods Forum (CGF). 

#22
2015-03-19 16:30:00

A marketing szövetség tagozatának rendezvénye.

#23
2015-01-18 20:46:00

Agrárminiszterek csúcstalálkozója tömegtüntetés kíséretében.

#24
2015-01-15 17:40:00

Hetvenkét ország mezőgazdasági miniszterét várják a berlini agrár csúcstalálkozóra, amit a Zöld Hét (Grüne Woche) élelmiszervásár keretében tartanak pénteken és szombaton.  Hazánkat tizenkét tagú küldöttség képviseli, Fazekas Sándor földművelésügyi miniszterrel az élen. 

#25
2014-11-21 17:55:00

Munkatársunk jelenti Berlinből.

#26
2014-11-20 17:58:00

Munkatársunk jelenti Berlinből.

#27
2014-08-25 15:30:00

„Többé már nem beszélhetünk a szokásos üzletmenetről. Növekszik rajtunk a nyomás minden oldalról és sarokból – jelenti ki Paul Bulckem, a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszergyártó cégének elnök-vezérigazgatója júniusban,  az FMCG-piac idei kiemelkedő kongresszusának első napján Párizsban. – Meg kell mutatnunk, hogy reagálásra kész, felelős ágazatot képviselünk.”

#28
2013-05-15 17:52:00

Magyar szemmel a kétnapos konferencia legfontosabb tanulsága, hogy kereskedelmi és gyártó vállalatok a mostani versenyhelyzetben leginkább a logisztika és az ellátási lánc egyes szakaszai során működnek együtt legeredményesebben.

#29
2013-03-26 18:19:00

„Ennek a kiváló szekszárdi bikavérnek hét euró az átadási ára. Egy hasonló minőségű osztrák borért viszont 30 eurót is elkérnek – mondja a pódiumon Hans Knoll, a Vinum című európai bormagazin német szerkesztője. 

#30
2013-03-25 15:23:00

Figula Mihály és öccse, János mosolyognak a ProWein szakvásár alkalmából megjelentetett ProWein Magazinban, „A sok újdonság Keletről” című cikk első oldalán.

#31
2013-02-28 08:30:00

A közösségi média használatáról szólt az Európai Kereskedelmi Intézet kongresszusának második, befejező napja.

#32
2013-02-26 16:24:00

Sokkal jobb teljesítményt nyújt a kereskedelem, mint  ahogyan a közvélemény megítéli az ágazatot. A helyzet javítása érdekében beszélnünk kell!

#33
2013-02-18 16:13:00

„A Tesco a vevők fogyasztási szokásaira vonatkozó adatok tömegét értékeli, mert jobban akarja kiszolgálni őket.” Így kezdi cikkét a német Die Zeit című hetilap, amely a Tesco példáján mutatja be, milyen változásokat, előnyöket hoz a digitális korszak.  

#34
2012-11-18 08:00:00

Különböző törvényi korlátok szűkítik az édességek mozgásterét a kiskereskedelemben. Ez a téma áll középpontban az édességek 13. nemzetközi kongresszusán, amit a berlini Ritz-Carlton szállodában rendeznek most szerdán és csütörtökön.

#35
2012-06-18 11:46:00

A világ legsikeresebb FMCG gyártó és kereskedelmi vállalatainak vezetői adnak elő az ágazat szokásos évi csúcskonferenciáján a címben fenti címmel, ezúttal Isztambulban, szerdától péntekig.

#36
2011-02-16 13:37:00

A következő évtized FMCG-kereskedelmének fejlődése érdekében elvégzendő feladatokat, valamint gyártók és kereskedők közös céljait fogalmazza meg egy párizsi, januárban közzétett jelentés. 200 felső vezető állította össze a világ legnagyobb kereskedelmi, gyártó és szolgáltató vállalatainak, valamint szakmai szervezeteinek képviseletében, tudósokkal együtt.

#37
2011-01-24 09:51:00

Véget ért egy felfelé ívelő korszak a világ legnagyobb fogyasztói élelmiszervásárán. A Grüne Woche látogatóinak egy részével együtt csak hosszas várakozás után jutottam el a bejáratokhoz a rengeteg érdeklődőt vonzó, nyitán utáni szombaton délelőtt.

#38
2011-01-22 12:05:00

Berlinben 85 éve fontos társadalmi és üzleti esemény a látványos árubemutató, amely az utóbbi években az élelmiszer ágazat politikai csúcstalálkozójává is kinőtte magát.

#39
2010-11-25 15:34:00

Sok embernek ugyanaz a szénsavas üdítőital miért ízlik jobban üvegből, mint dobozból? Milyen okból növelhető kóstoltatással egy élelmiszer eladása? Mit lát a polcokon a fogyasztó, mit tesz a kosarába – és miért?

#40
2010-11-18 11:10:00

Bekerült a nagy tévé-csatornák hírműsoraiba a német kereskedelmi kongresszus. A szerdai zárónap végén ugyanis magas rangú politikusok nyilvánosan vitatták meg a fejlődés lehetőségeit.

#41
2010-11-17 13:10:00

Emelkedik a német kiskereskedelem forgalma. Az ágazatnak elege van a berlini es brüsszeli politikusok által eddig ráosztott statisztaszerepből, és szeretne bekerülni a centrumba.

#42
2010-11-16 12:55:00

Magyarország is szóba került a német kereskedelmi kongresszushoz csatlakozó "A tudomány találkozik a kereskedelemmel" cimű rendezvényén, hétfőn délután.

#43
2010-11-13 09:03:00

Hétfőn kezdődik a német kereskedelmi kongresszus Berlinben. Az első napi programban „Kereskedelem és gyártók – a kapcsolat kritikus elemzése” címmel szerepel egy előadás, három másik mellett, amikor a kereskedelem és a tudomány találkozik.

#44
2010-10-27 15:29:00

Példátlan ütközéssel kezdődött a kiskereskedelmi világkongresszus harmadik napja szerdán. A berlini InterContinental szálloda halljában ugyanis megjelentek egy másik rendezvény, a 2. Európai Online Kereskedelmi Kongresszus regisztrációs asztalai és információs táblái.

#45
2010-10-26 15:53:00

Kedden reggel háromnegyed nyolckor két párhuzamos szekcióval kezdődött a kiskereskedelmi világkongresszus második napja. A maximális hatékonyság jegyében a másfél órás ebédszünet alatt is egymás mellett futott két egy-egy órás prezentáció.

#46
2010-10-25 16:35:00

„A fogyasztók által vezérelt sikeres vállalatra példaként említhető a Tesco” – jelentette ki Steve Gray, a brit Emnos kutatóintézet elnöke, cégének Búcsú az átlagos fogyasztótól című prezentációjában, a kiskereskedelmi világkongresszus nyitónapján, hétfőn.

#47
2010-10-22 14:57:00

A World Retail Congress megnyitó panel beszélgetéséhez csatlakozik az Európai Központi Bank (EKB) egyik vezető képviselője is. Az előzetes várakozásokról kongresszus sajtófőnöke, Emma Hammond nyilatkozott az Élelmiszernek pénteken: „A kiskereskedők az elmúlt tizennyolc hónap során a legutóbbi 60 év legmélyebb válságával kényszerültek csatározni. Háborgó pénzpiacok, megváltozó fogyasztók, elmozdulás az online világa felé, ezek jellemzik legjobban a helyzet bonyolultságát. A világ kiskereskedelmi ágazatának legnagyobb idei rendezvényén a piac szereplői közösen keresik a megoldásokat.”

#48
2010-10-21 13:12:00

Hétfőn kezdődik a kiskereskedelmi világkongresszus Berlinben, amelynek középpontjában az emberek visszahódítása áll.

#49
2010-07-28 13:42:00

Kiküldött munkatársunk beszámolója a Brau Beviale 2010  júniusi, nemzetközi sajtótájékoztatójáról, Prágából. (Az Élelmiszer július-augusztusi számában megjelent cikk teljes terjedelmű változata.)

#50
2010-07-21 15:16:00

Földünk 49 országából az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum piac csaknem ezer döntéshozója vett részt a The Consumer Goods Forum világszervezet tanácskozásán. Színhelyül a II. Erzsébet Királynő konferencia központ modern épülete szolgált, a patinás Parlament tér tőszomszédságában. A résztvevők által képviselt vállalatok az öt földrészen összesen 3 trillió euró forgalmat bonyolítanak le.

#51
2010-06-23 13:35:00

Földünk 49 országából az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum piac közel ezer döntéshozója jelentkezett a tanácskozásra, tájékoztatja lapunkat Anne Malbrancq, a rendező The Consumer Goods Forum világszervezet sajtóreferense.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha belegondolok, hogy mikor kezdték el Magyarországon is árulni az instant kávét, vagy az első ehető üveges majonézt, akkor úgy tűnik, igencsak le vagyunk maradva. De ha a másik oldalról nézem, akkor ennyivel tovább tudtunk piacra járni, és valódi élelmiszereket vásárolni. A reklámok minden esetre zseniálisak egytől-egyig!

Valóban az élménymarketing lenne a jövő kulcsa? És ha igen, minden márkának és célcsoportnak való? Kissé tripes elmélkedés Sas István előadása kapcsán.

Már a HVG Extra Pszichológia magazinjának kritikájakor megírtuk, hogy itthon is egyre menőbb a pszichológia, nos, a fent említett mestermű, a Mindennapi Pszichológia és a mellettük csak bulvárlapnak nevezhető Nők Lapja Psziché után a Kreatív is betör a piacra, amely ősszel Üzlet és Pszichológia címmel indít újságot.