hirdetés
2018. október. 18., csütörtök - Lukács.
hirdetés
hirdetés

Bajai Ernő cikkei

#1
2018-10-17 12:29:00

A klímaváltozás miatt a jelenleg termő kávéültetvények 88 százaléka lesz használhatatlan Latin-Amerikában 2050-re. Hazánkban a csomagolt élelmiszerek közül a kávé a legnagyobb forgalmú kategóriák közé tartozik - reméljük még hosszú ideig az is marad.

#2
2018-10-09 13:34:00

A változás az egy évvel korábbihoz képest történt -  állapítja meg a Nielsen, szemben a 2016 és 2015 közötti plusz 1,4 százalékkal. Kérdés, a drágulás mennyire növeli a fogyasztók érdeklődését promóciók iránt.                    

#3
2018-09-24 12:36:00

Aki márkája forgalmát növelni akarja, általában jól teszi, ha marketingjével nem az egész piacot célozza meg, hanem inkább a már meglévő vásárlóit. Ugyanis amikor egy-egy termék forgalma bővül, akkor annak mintegy kétharmadát legtöbbször a már korábban megnyert vevők hozzák - hangzott el a Szingapúrban megtartott CGF globális konferencián.

#4
2018-09-21 12:08:00

Gyártók világszerte 200 ezer termék összetételét változtatták meg a legutóbbi két év során úgy, hogy kevesebb cukrot, sót vagy parabéneket (bizonyos tartósítószereket) tettek beléjük. A vállalatok 88 százaléka számolt be arról, hogy változtatott egy vagy több termékének összetételén.

#5
2018-09-07 15:36:00

Amit tegnap nem tekintettek normális dolognak, ma már azt tartják normálisnak. Ezért júniusban arra fókuszált a szingapúri világfórum, hogy az új és újabb piaci helyzeteket a kínálati oldal szereplői képesek legyenek minél gyorsabban megoldani.

#6
2018-07-30 15:37:00

Egyre több fogyasztót nyugtalanít, hogy modern korunkban stresszesnek érzi az életét. Hatására igyekeznek saját magukkal minél többet törődni, amibe szervesen beletartozik a változatos és kiegyensúlyozott étkezés is. Az egészségtudatosság mellé azonban újabb szempontok is kerülnek. 

#7
2018-06-21 13:09:00

Arra születtünk, hogy bízunk a családunkban, közeli barátainkban. Számítunk azokra az emberekre, akikkel egy csónakban evezünk. Ismerőseink belső körének tagjaiban is jobban bízunk, de egyes márkákban is, mint másokban; ilyen az emberi természet.

#8
2018-06-18 11:16:00

Amikor túl sok reklámmal bombázzák a fogyasztókat, ők egy-egy márkától elidegenedhetnek. Ezt a kockázatot elkerülhetik a márkák tulajdonosai, ha észszerűsítik kommunikációjukat.

#9
2018-06-12 13:12:00

Nehéz idők járnak a kereskedőkre. Nőnek a költségek, egyre összetettebb a működés, csökkennek a haszonkulcsok, miközben boltjaiknak online cégek áraival és kényelmével kell versenyezniük. A hagyományos kiskereskedelem küzdelmének sikerét a „Kiskereskedelem holnap és ma” című tanulmány értékes ismeretekkel támogatja, amelyeket öt lényeges pontban foglal össze.

#10
2018-05-16 16:56:00

A helyi márkák helyett a fogyasztók világszerte elkezdtek a globális márkatermékek felé fordulni, persze azért sok a figyelemre méltó kivétel. Többek között ezt tartalmazza a Nielsen tanulmánya, amely helyi és globális FMCG-márkák meccseinek friss felmérésén alapul.

#11
2018-05-15 12:32:00

Hazai snack piacunkat „a világon legviharosabban száguldó” nyolc országéhoz sorolja a Nielsen. Értékben ugyanis a kategória forgalmának 11,4 százalékos növekedését regisztrálta kiskereskedelmünkben 2016. október-2017. szeptember között, az előző tizenkét hónaphoz képest. 

#12
2018-05-14 13:28:00

2018-ban konzervatív otthonülőktől könnyen költekezőkig terjed a nyolc fogyasztói típus listája, amit a londoni székhelyű Euromonitor állított össze; világszerte húsz ország piacán végzett felmérései alapján. Ez a nyolc profil lehetővé teszi piaci szereplőknek, hogy eladásaikat hatékonyabban növeljék, mintha csupán a vásárlók nemét, életkorát és jövedelmét néznék.

#13
2018-05-04 13:11:00

A vásárló az árainkról a fejében kialakult kép alapján dönt: magasnak érzi-e őket vagy nem. Vannak kiskereskedők, akikkel szemben sok fogyasztó veszti el a bizalmát, mert általában 10 százalékkal magasabbnak tartják egy-egy üzlet árait, mint amilyenek azok valójában. Többek között ezt az eredményt hozta a londoni székhelyű Dunnhumby globális piackutató cég nemzetközi felmérése.

#14
2018-04-24 12:38:00

Amikor egy kategória teljesítményét fokozni akarják, a legfontosabb, hogyan alakítsák ki a választékot; növeljék-e vagy éppen szűkítsék. Ezt a szempontot azonban érdemes nemcsak önmagában vizsgálni, mert adott szortiment sikerét több más körülmény is befolyásolhatja. Peter Shapiro, a Nielsen elnökhelyettese, a hatékony eladás szakértője „Hat fő akadály, amely gátolja, hogy a választék összetételétől függő forgalmat növelhessük”. címmel foglalta össze a témával kapcsolatban tapasztalatait.  

#15
2018-04-16 15:41:00

Egészséges snackek hajtják az édesség és a snackpiac bővülését. A teljes termékcsoport forgalma tavaly főleg azért nőtt, mert emelkedtek az árak. Többek között ezt tárta fel a Nielsen tizenkét európai országban végzett kutatása, amelynek eredményeit a nemzetközi édességvásáron (ISM) mutatták be Kölnben január végén.

#16
2018-03-20 13:16:00

Általában gyártók állják a promóciók költségének nagy részét, és ez irányú terheiket igyekeznek enyhíteni. Ahhoz, hogy ne csak az árak átmeneti csökkentésére törekedjenek töretlenül, új akciós stratégiákat szükséges kialakítaniuk. Többek között ezt állapítja meg az IRI piackutató intézet a kutatása alapján, amelyet a legnagyobb európai piacok mellett Hollandiában és Görögországban, valamint az Egyesült Államokban és Ausztráliában végzett.

#17
2018-03-19 13:40:00

Tíz promóció közül csak három hoz hasznot, míg a többire ráfizet a kínálati oldal. Ezt állapítja meg a Nielsen egyik tanulmánya, miután több ezer árakciót elemeztek. Hét tipikus hibát tártak fel, amelyek a kudarcokat okozzák.

#18
2018-03-09 12:48:00

Lehet még növelni a kávé forgalmát hazánkban. Erre az évre ugyanis a Statista globális statisztikai portál egy magyarra átlag 3,67 kiló kávé elfogyasztását jelzi előre. Ezzel a 23. helyet foglaljuk el az európai rangsorban.

#19
2018-03-07 15:37:00

Az Auchan, CBA, Coop és Spar vezetői is részt vesznek az egyik kerekasztal beszélgetésben a Zsendülés IV. konferencián, amely a zöldség-gyümölcs kínálat további javítása érdekében kezdődik március 8-án Szegeden, a Forrás hotelben.

#20
2018-03-05 13:00:00

Márkaépítésben a csomagolás hol a háttérben, hol csendben fejti ki hatását, de a fogyasztók mindennapi életének szilárd alkotóeleme lett. Sőt, napjainkban  a csomagolás és a mobileszközök elválaszthatatlanul összefonódnak.

#21
2018-03-01 12:27:00

„Árral szemben úszni — hogyan alakítsunk ki sikeres választékstratégiát” címmel tett közzé a Nielsen egy új tanulmányt, amelynek célja, hogy támogassa a piaci szereplők törekvését sikeres megoldásokra.

#22
2018-02-28 12:42:00

A húsáruk után az édesség hozza a második legnagyobb nyereséget a kereskedelemnek, mondta a Ferrero németországi vállalatának értékesítési vezetője a nemzetközi édességkongresszuson, Berlinben. Ő is, további előadók is „ünnepelték” a kategória látványos fejlődését; amit folytatni akarnak, amikor új generációk jelennek meg vásárlóként a boltokban – és persze online is.

#23
2018-02-26 13:15:00

„A kiskereskedelem globális fő erői 2018-ban” című tanulmányát januárban jelentette meg a Deloitte tanácsadó cég. Közzéteszi benne a 250 legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi vállalat világranglistáját a 2017 júniusában végződő pénzügyi év adatai alapján.

#24
2018-02-22 17:20:00

Amíg a kereskedők közvetlen kapcsolatban állnak a vevőkkel, addig a gyártók nehezebben tudják megszólítani őket. Ha viszont összefog a két oldal, akkor abból mindenki profitál, de legjobban a fogyasztó.

#25
2018-02-16 11:34:00

Öt kiemelkedő trend befolyásolja legnagyobb mértékben a világ élelmiszer-kiskereskedelmét idén és a következő néhány évben. Legalábbis a londoni székhelyű globális piackutató cég, az IGD szerint. Szakértőjük, Toby Pickard úgy véli, ezek a tendenciák a bolti és online eladásra egy ideje már hatnak, ami azonban most felerősödik.

#26
2018-02-06 11:36:00

Feladják a leckét a szépség- és testápoló szerek gyártóinak és kereskedőinek a fogyasztók: nő közöttük az idősek aránya, változnak az igényeik, módosul a vásárlóerejük, és mind jobban odafigyelnek a termékek összetételére.

#27
2018-01-29 12:20:00

Egy biztos a jövő kereskedelmében: továbbra is az emberek döntik el, mit vesznek, hol veszik, hogyan, és tetszett-e nekik a vásárlás élménye vagy sem. Szándékaikról, várható viselkedésükről egy felmérés során hat európai ország háromezer fogyasztóját kérdezték meg.

#28
2018-01-25 13:55:00

Ma egy márka sikere attól függ, hogy egy bizonyos kulcsfontosságú jellemzője benne van-e a vevők fejében. Hiszen ott dől el, hogy mit, mikor, hol és milyen gyakran vásárolnak. Ezzel egy időben az online kereskedők gyors ütemben építik saját márkáikat.

#29
2017-11-20 13:10:00

„Szembeszél, folyton változó fogyasztói igények, digitális kavarodás, kemény diszkontok reneszánsza és a politikai változások ellenére is vannak a piacon nyerő pozícióban lévő vállalatok. Közülük jó néhánynak a vezetője számol be a növekedés során szerzett gyakorlati tapasztalatairól. Olyan korban élünk, amikor a fogyasztók jobban bíznak sok diszkont-kiskereskedőben, mint régebben alapított versenytársaikban.”

#30
2017-10-10 12:58:00

Újságíróként, néha úgy érzem magam az Anuga-n, mintha kibic lennek, hiszen a kiállítók és látogatók üzleti tárgyalásaikra koncentrálnak, nekem viszont jut időm arra, hogy a kísérő programok gazdag kínálatából válogathassak. Tudósítónk jelenti Kölnből:

#31
2017-10-09 09:21:00

Magyarok Agrosprinttől Zieglerig: hetvennégy magyar cég számára is megnyílt a világ legnagyobb idei élelmiszer vására, az Anuga Kölnben szombaton. Százhét országból több mint 7400 vállalat állít ki. Munkatársunk jelenti Kölnből:

#32
2017-09-27 16:39:00

Boltnyitásban versenyez a dm és a Rossmann, bár a dm-nek a piacvezető pozíciójáért nem kell aggódnia. Piaci részesedését persze a Müller is igyekszik növelni.

#33
2017-08-22 10:05:00

Elkerülhetetlenek és könyörtelen iramot diktálnak a piac változásai, különösen azok szemében, akik nem készültek fel rájuk. Ágazatunk az elmúlt évtizedek legnagyobb szakítópróbája előtt áll. 

#34
2017-08-21 11:50:00

Általában kettő–öt, de esetenként akár tíz százalékkal is növelhető egyes kategóriák bolti forgalma kategóriamenedzsment révén. Ha jól megalapozott kategóriamenedzsment-projektekbe fektetnek be a gyártók és a kereskedők, akkor számíthatnak arra, hogy költségeik bőven megtérülnek, állítják piaci szakértők.

#35
2017-07-25 15:31:00

Szupermarketek országa Ausztria; a Billa 35 százalékos piaci részesedésével és a Spar 31 százalékkal elvitte tavaly az ottani élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának kétharmadát. Őket az Aldi Hofer néven működő diszkontja követi 21 százalékkal, míg a Lidl 4 százaléknál tart.

#36
2017-07-24 15:44:00

A kereskedelem gyakorlati problémáinak a tudomány segítségével történő megoldására ösztönzi az Európai Kereskedelmi Intézet (EKI) a tudósokat és az egyetemi tanszékeket. Idén tizedszer adták át az EKI Tudományos Díját Kölnben azoknak, akik kiemelkedően járultak hozzá a kiskereskedelem fejlődéséhez.

#37
2017-06-14 12:45:00

Korunk fogyasztói számára nemcsak vásárlásaik helyszínét jelentik, hanem életvitelükben is fontosak a boltláncok; márkaértékük minden eddiginél fontosabb megkülönböztető szerepet játszik a versenyben, és befolyásolja a teljesítményüket is.  

#38
2017-05-02 11:43:00

Tovább koncentrálódik az élelmiszer-kiskereskedelem, mivel a vállalatok világszerte arra kényszerülnek, hogy növeljék a hatékonyságukat. A kereskedők pedig minden eddiginél többet fognak tudni fogyasztóikról. Ez a közeljövő két legfontosabb változása Anthony Pralle szerint. A Boston Consulting Group stratégiai tanácsadó cég madridi irodájának angol nemzetiségű szenior partnere Budapesten, az FMCG TOP 2017 konferencia előtt adott interjút az Élelmiszernek.

#39
2017-03-03 16:42:00

Csábítja a vevőket a vonzó zöldség-gyümölcs kínálat a boltok eladóterében. De résen kell lenniük a kiskereskedőknek, mert a klímaváltozás átalakítja a beszerzési és értékesítési lehetőségeket. 

#40
2017-03-01 15:30:00

Ahogyan digitalizálódik a kereskedelmi marketing is, a vállalatok úgy képesek a fogyasztókat egyre célzottabban megszólítani. Mindennapi leckéjük, hogy a változó körülmények között növeljék marketing kommunikációjuk hatékonyságát. 

#41
2017-03-01 14:12:00

Változniuk, beruházniuk kell a hagyományos boltoknak, hogy továbbra is első számú beszerzési forrást jelentsenek internetes konkurenseik mellett. Általában. Egyelőre ugyanis az élelmiszer-kiskereskedők hátradőlhetnek, bár az online jön fel ebben az ágazatban is.

#42
2015-10-15 12:53:00

Biztató képet mutatott az élelmiszer ágazat jelenlegi helyzetéről a világ idei legnagyobb élelmiszeripari szakvására, az Anuga. A szerdán lezárult rendezvényen száznyolc országból 7 ezer kiállító mutatta be termékeit, a látogatók száma pedig elérte a 160 ezret. Bajai Ernő tudósítása Kölnből.

#43
2015-10-12 08:00:00

Jelentős a magyar részvétel a kölni Anugán, több mint hatvan magyar kiállító mutatja be termékeit a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari vásárán Németországban - mondta a kiállítás megnyitóját követően szombaton az MTI-nek a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

#44
2015-10-02 07:53:00

Nem csak „gulasch”-ból áll a magyar élelmiszerek kínálata. Ebben a szellemben kapcsolódik a magyar-német üzleti fórum október 12-én 19 órakor Kölnben a világ legnagyobb élelmiszervásárához, az Anugához.

#45
2015-09-21 13:00:00

Először rendezik meg az Anuga keretében az Innovációs Élelmiszer Konferenciát a kölni vásár területén október 12-én és 13-án.

#46
2015-07-29 11:37:00

Húsnál és tejterméknél világrekord várható.

#47
2015-06-26 09:31:00

"Ön melyik márkában bízik jobban: Dove vagy Ikea? Audi vagy Pampers? Heineken vagy IBM?" Ezekkel és más márkapárokkal mutatta be A. G. Laffey, a Procter&Gamble elnök-vezérigazgatója felmérésüket, amelynek során fogyasztókat kérdeztek meg a márkákhoz fűződő bizalmukról. Munkatársunk jelenti New Yorkból, a globális FMCG csúcskonferenciáról.

#48
2015-06-24 17:11:00

Munkatársunk jelenti New Yorkból.

#49
2015-05-20 13:06:00

A fenti címmel rendezi ágazatunk csúcskonferenciáját a Hilton Midtown szállodában június 24-26. között az FMCG piac szereplőinek legnagyobb nemzetközi szervezete, a The Consumer Goods Forum (CGF). 

#50
2015-03-19 16:30:00

A marketing szövetség tagozatának rendezvénye.

#51
2015-01-18 20:46:00

Agrárminiszterek csúcstalálkozója tömegtüntetés kíséretében.

#52
2015-01-15 17:40:00

Hetvenkét ország mezőgazdasági miniszterét várják a berlini agrár csúcstalálkozóra, amit a Zöld Hét (Grüne Woche) élelmiszervásár keretében tartanak pénteken és szombaton.  Hazánkat tizenkét tagú küldöttség képviseli, Fazekas Sándor földművelésügyi miniszterrel az élen. 

#53
2014-11-21 17:55:00

Munkatársunk jelenti Berlinből.

#54
2014-11-20 17:58:00

Munkatársunk jelenti Berlinből.

#55
2014-08-25 15:30:00

„Többé már nem beszélhetünk a szokásos üzletmenetről. Növekszik rajtunk a nyomás minden oldalról és sarokból – jelenti ki Paul Bulckem, a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszergyártó cégének elnök-vezérigazgatója júniusban,  az FMCG-piac idei kiemelkedő kongresszusának első napján Párizsban. – Meg kell mutatnunk, hogy reagálásra kész, felelős ágazatot képviselünk.”

#56
2013-05-15 17:52:00

Magyar szemmel a kétnapos konferencia legfontosabb tanulsága, hogy kereskedelmi és gyártó vállalatok a mostani versenyhelyzetben leginkább a logisztika és az ellátási lánc egyes szakaszai során működnek együtt legeredményesebben.

#57
2013-03-26 18:19:00

„Ennek a kiváló szekszárdi bikavérnek hét euró az átadási ára. Egy hasonló minőségű osztrák borért viszont 30 eurót is elkérnek – mondja a pódiumon Hans Knoll, a Vinum című európai bormagazin német szerkesztője. 

#58
2013-03-25 15:23:00

Figula Mihály és öccse, János mosolyognak a ProWein szakvásár alkalmából megjelentetett ProWein Magazinban, „A sok újdonság Keletről” című cikk első oldalán.

#59
2013-02-28 08:30:00

A közösségi média használatáról szólt az Európai Kereskedelmi Intézet kongresszusának második, befejező napja.

#60
2013-02-26 16:24:00

Sokkal jobb teljesítményt nyújt a kereskedelem, mint  ahogyan a közvélemény megítéli az ágazatot. A helyzet javítása érdekében beszélnünk kell!

#61
2013-02-18 16:13:00

„A Tesco a vevők fogyasztási szokásaira vonatkozó adatok tömegét értékeli, mert jobban akarja kiszolgálni őket.” Így kezdi cikkét a német Die Zeit című hetilap, amely a Tesco példáján mutatja be, milyen változásokat, előnyöket hoz a digitális korszak.  

#62
2012-11-18 08:00:00

Különböző törvényi korlátok szűkítik az édességek mozgásterét a kiskereskedelemben. Ez a téma áll középpontban az édességek 13. nemzetközi kongresszusán, amit a berlini Ritz-Carlton szállodában rendeznek most szerdán és csütörtökön.

#63
2012-06-18 11:46:00

A világ legsikeresebb FMCG gyártó és kereskedelmi vállalatainak vezetői adnak elő az ágazat szokásos évi csúcskonferenciáján a címben fenti címmel, ezúttal Isztambulban, szerdától péntekig.

#64
2011-02-16 13:37:00

A következő évtized FMCG-kereskedelmének fejlődése érdekében elvégzendő feladatokat, valamint gyártók és kereskedők közös céljait fogalmazza meg egy párizsi, januárban közzétett jelentés. 200 felső vezető állította össze a világ legnagyobb kereskedelmi, gyártó és szolgáltató vállalatainak, valamint szakmai szervezeteinek képviseletében, tudósokkal együtt.

#65
2011-01-24 09:51:00

Véget ért egy felfelé ívelő korszak a világ legnagyobb fogyasztói élelmiszervásárán. A Grüne Woche látogatóinak egy részével együtt csak hosszas várakozás után jutottam el a bejáratokhoz a rengeteg érdeklődőt vonzó, nyitán utáni szombaton délelőtt.

#66
2011-01-22 12:05:00

Berlinben 85 éve fontos társadalmi és üzleti esemény a látványos árubemutató, amely az utóbbi években az élelmiszer ágazat politikai csúcstalálkozójává is kinőtte magát.

#67
2010-11-25 15:34:00

Sok embernek ugyanaz a szénsavas üdítőital miért ízlik jobban üvegből, mint dobozból? Milyen okból növelhető kóstoltatással egy élelmiszer eladása? Mit lát a polcokon a fogyasztó, mit tesz a kosarába – és miért?

#68
2010-11-18 11:10:00

Bekerült a nagy tévé-csatornák hírműsoraiba a német kereskedelmi kongresszus. A szerdai zárónap végén ugyanis magas rangú politikusok nyilvánosan vitatták meg a fejlődés lehetőségeit.

#69
2010-11-17 13:10:00

Emelkedik a német kiskereskedelem forgalma. Az ágazatnak elege van a berlini es brüsszeli politikusok által eddig ráosztott statisztaszerepből, és szeretne bekerülni a centrumba.

#70
2010-11-16 12:55:00

Magyarország is szóba került a német kereskedelmi kongresszushoz csatlakozó "A tudomány találkozik a kereskedelemmel" cimű rendezvényén, hétfőn délután.

#71
2010-11-13 09:03:00

Hétfőn kezdődik a német kereskedelmi kongresszus Berlinben. Az első napi programban „Kereskedelem és gyártók – a kapcsolat kritikus elemzése” címmel szerepel egy előadás, három másik mellett, amikor a kereskedelem és a tudomány találkozik.

#72
2010-10-27 15:29:00

Példátlan ütközéssel kezdődött a kiskereskedelmi világkongresszus harmadik napja szerdán. A berlini InterContinental szálloda halljában ugyanis megjelentek egy másik rendezvény, a 2. Európai Online Kereskedelmi Kongresszus regisztrációs asztalai és információs táblái.

#73
2010-10-26 15:53:00

Kedden reggel háromnegyed nyolckor két párhuzamos szekcióval kezdődött a kiskereskedelmi világkongresszus második napja. A maximális hatékonyság jegyében a másfél órás ebédszünet alatt is egymás mellett futott két egy-egy órás prezentáció.

#74
2010-10-25 16:35:00

„A fogyasztók által vezérelt sikeres vállalatra példaként említhető a Tesco” – jelentette ki Steve Gray, a brit Emnos kutatóintézet elnöke, cégének Búcsú az átlagos fogyasztótól című prezentációjában, a kiskereskedelmi világkongresszus nyitónapján, hétfőn.

#75
2010-10-22 14:57:00

A World Retail Congress megnyitó panel beszélgetéséhez csatlakozik az Európai Központi Bank (EKB) egyik vezető képviselője is. Az előzetes várakozásokról kongresszus sajtófőnöke, Emma Hammond nyilatkozott az Élelmiszernek pénteken: „A kiskereskedők az elmúlt tizennyolc hónap során a legutóbbi 60 év legmélyebb válságával kényszerültek csatározni. Háborgó pénzpiacok, megváltozó fogyasztók, elmozdulás az online világa felé, ezek jellemzik legjobban a helyzet bonyolultságát. A világ kiskereskedelmi ágazatának legnagyobb idei rendezvényén a piac szereplői közösen keresik a megoldásokat.”

#76
2010-10-21 13:12:00

Hétfőn kezdődik a kiskereskedelmi világkongresszus Berlinben, amelynek középpontjában az emberek visszahódítása áll.

#77
2010-07-28 13:42:00

Kiküldött munkatársunk beszámolója a Brau Beviale 2010  júniusi, nemzetközi sajtótájékoztatójáról, Prágából. (Az Élelmiszer július-augusztusi számában megjelent cikk teljes terjedelmű változata.)

#78
2010-07-21 15:16:00

Földünk 49 országából az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum piac csaknem ezer döntéshozója vett részt a The Consumer Goods Forum világszervezet tanácskozásán. Színhelyül a II. Erzsébet Királynő konferencia központ modern épülete szolgált, a patinás Parlament tér tőszomszédságában. A résztvevők által képviselt vállalatok az öt földrészen összesen 3 trillió euró forgalmat bonyolítanak le.

#79
2010-06-23 13:35:00

Földünk 49 országából az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum piac közel ezer döntéshozója jelentkezett a tanácskozásra, tájékoztatja lapunkat Anne Malbrancq, a rendező The Consumer Goods Forum világszervezet sajtóreferense.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha belegondolok, hogy mikor kezdték el Magyarországon is árulni az instant kávét, vagy az első ehető üveges majonézt, akkor úgy tűnik, igencsak le vagyunk maradva. De ha a másik oldalról nézem, akkor ennyivel tovább tudtunk piacra járni, és valódi élelmiszereket vásárolni. A reklámok minden esetre zseniálisak egytől-egyig!

Valóban az élménymarketing lenne a jövő kulcsa? És ha igen, minden márkának és célcsoportnak való? Kissé tripes elmélkedés Sas István előadása kapcsán.

Már a HVG Extra Pszichológia magazinjának kritikájakor megírtuk, hogy itthon is egyre menőbb a pszichológia, nos, a fent említett mestermű, a Mindennapi Pszichológia és a mellettük csak bulvárlapnak nevezhető Nők Lapja Psziché után a Kreatív is betör a piacra, amely ősszel Üzlet és Pszichológia címmel indít újságot.