hirdetés
hirdetés

Idén is megszervezi közös jótékonysági akcióját a Tesco és az Élelmiszerbank

November 25-27. között idén immár 12. alkalommal szervez karácsonyi tartós élelmiszergyűjtést rászorulók számára a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, melynek fontos áruházi partnere a Tesco. A vásárlók adományaikat a Tesco áruházaiban adhatják le, majd ezt az áruházlánc kiegészíti a gyűjtött adomány értékének 20 százalékával, amivel az Élelmiszerbank működését támogatja. Idén először az F&F ruházati márka is csatlakozik az akcióhoz.

hirdetés

A szegénységben élők számára sokszor okoz nehézséget, hogy maguk és családjuk számára jó minőségű, tápláló ételeket biztosítsanak. Télen ráadásul mindenki számára különösen fontos, hogy minden nap meleg ételt fogyasszon. A Tesco épp ezért is csatlakozik immár 9. alkalommal a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi tartós élelmiszergyűjtéséhez.

Magyarországon a vásárlók idén összesen 162 Tesco áruházban adhatják le adományaikat az Élelmiszerbank önkénteseinél november 25. és 27. között. A gyűjtés során a vásárlók tartós élelmiszerekkel, így például tartós tejjel, cukorral, liszttel, olajjal, valamint konzerv- és bébiételekkel segíthetik a rászorulókat. Kérdés esetén az Élelmiszerbank önkéntesei segítenek az adományozóknak az átvehető élelmiszerekkel kapcsolatban.

A vásárlók által gyűjtött tartós élelmiszereket a Tesco kiegészíti az adományok értékének 20 százalékával. Ezzel az összeggel az áruházlánc az Élelmiszerbank működését segíti, hogy a szervezet kapacitását, infrastruktúráját is fejleszteni tudja. Idén először az F&F is részt vesz az akcióban: új karácsonyi sapkákat vett fel kínálatába 'Hat with a Heart' fantázianéven, amelyek megvásárlása szintén az Élelmiszerbank működését támogatja. Az F&F minden 2017. január 31-ig eladott darab után 1 eurót ajánl fel, a Tesco Európa országaiban összesen minimum 15 ezer eurót fordít erre a célra.

A Tesco Európa 4 országa idén is csatlakozik a helyi Élelmiszerbankok által szervezett karácsonyi élelmiszer adománygyűjtéshez. Tavaly 547 közép-európai áruházban összesen 419 tonna élelmet adományoztak a vásárlók, ami több mint 1 millió adag ételnek felel meg. Magyarországon a Tesco 2008-ban csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület immár 12 éve, minden évben megrendezett karácsonyi adománygyűjtéséhez. A tavalyi kampányban a vásárlók a Tesco áruházakban összesen 153 tonna élelmiszert adományoztak.

A tartós élelmiszergyűjtés mellett az áruházlánc közép-európai szinten egész évben együttműködik a helyi élelmiszerbankokkal. A Tesco élelmiszermentő-programja keretében a munkatársak több mint 285 áruházban minden munkanap végén összegyűjtik az élelmiszer-felesleget, vagyis a már nem értékesíthető, de még fogyasztható élelmiszereket, amit az élelmiszerbankok segítségével rászorulók számára juttatnak el. A Tesco célja, hogy 2020-ra minden áruháza jótékony célra tudja felajánlani a felesleget.

TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco 207 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés számos formában megjelenik a vállalat működésében, hiszen Magyarországon több mint 20 000 munkatársat foglalkoztat, és ezernél is több helyi beszállító számára nyújt üzleti lehetőséget.
Társadalmi szerepvállalásában a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. Kiemelt figyelmet fordít három fő területre: az egészséges életmód népszerűsítésére, az élelmiszerpazarlás csökkentésére, valamint a fiatalok fejlődési, tanulási lehetőségeinek bővítésére. Évről évre növeli azon áruházainak számát, melyek a keletkező élelmiszerfelesleget rászorulóknak juttatják el az Élelmiszerbankon és helyi civil szervezeteken keresztül; jelenleg a programba több mint 80 Tesco hipermarket kapcsolódott be. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként 2014 szeptemberétől 2016 októberéig a Tesco összesen több mint 1,2 milliárd forint értékben, több mint 2700 tonnányi termékkel, elsősorban pékáruval és zöldség-gyümölccsel támogatta a rászorulókat. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek – hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő, vagy véradó programokat támogat, de katasztrófahelyzetekben is megbízható partnere a civil társadalomnak. Rendszeresen áll olyan kezdeményezések mellé, melyek az egészséges és tudatos táplálkozást népszerűsítik. 2016-ban hagyományteremtő céllal indította el „Ön választ, mi segítünk” országos pályázatát, amelynek keretében a Tesco vásárlói szavazták meg, hogy közösségükben mely program nyerje el a vállalat támogatását.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél