hirdetés
hirdetés

Vizsgálják a Tesco 49 forintos dinnyeakcióját

A kormánynak nincs ráhatása az időjárásra, pedig az a dinnyetermelést és a dinnyefogyasztást is befolyásolja, írta Magyar Zoltán képviselőtársának küldött válaszában Fazekas Sándor. A földművelési minisztertől a jobbikos politikus azt szerette volna megtudni, mikor érkezik "érdemi és tartós megoldás a dinnyetermelők érdekében" - írja az Index.

hirdetés

Fazekas szerint az elmúlt időszakban a hűvös, csapadékos időjárás miatt a legnagyobb felvevőpiacokon, vagyis Németországban, Lengyelországban és a Baltikumon jelentősen csökkent a dinnye iránti kereslet, ami átmeneti túlkínálatot okozott és csökkenő felvásárlási árakat hozott.

Ezzel párhuzamosan a párás időjárás miatt megjelent a "fenésedés betegség" , amely jelentősen rontotta a dinnye minőségét.

A miniszter szerint a kormánynak csak a piac szabályozott működésére van ráhatása, emellett pedig marketingeszközökkel népszerűsíti a dinnyét, ami nem is eredménytelen. 20 százalékkal nőtt a belföldi dinnyefogyasztás, egy ember átlagosan 15 kilót eszik évente.

A miniszter válaszában megjegyzi, az agrárkamara és az Agrármarketing Centrum közös akciójában fogyasztásösztönző termékkóstoltatásokat tartottak az ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO és SPAR üzletláncokban.

A Tesco viszont nem csatlakozott a kampányhoz, ráadásul 49 forintért akciózták a dinnyét, ami után az élelmiszerlánc-biztonsági hivatal egyből rájuk is ugrott. "Ha törvénytelenség történt, akkor annak természetesen megvannak a következményei" - írta Fazekas.

(forrás: index)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél